تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بدانيد كه هر كس در راه حق از دنيا برود، به بهشت و هر كس در راه باطل از دنيا برود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802636031




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لایحه نظام یکپارچه بلیت الکترونیک حمل و نقل عمومی شهر تهران تصویب شد/


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

لایحه نظام یکپارچه بلیت الکترونیک حمل و نقل عمومی شهر تهران تصویب شد/ تهران -ایرنا - اعضای شورای اسلامی شهر تهران لایحه ˈنظام یکپارچه بلیت الکترونیک حمل و نقل عمومی شهر تهرانˈ را تصویب کردند.


به گزارش روز یکشنبه اداره کل روابط عمومی و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در چهل و هفتمین جلسه این شورا که غیر علنی برگزار شد، بررسی لایحه ˈنظام یکپارچه بلیت الکترونیک حمل و نقل عمومی شهر تهرانˈ را در دستور کار قرار دادند.
بر اساس این گزارش ˈعلی صابریˈ عضو شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه یاد شده با اشاره به قانون جامع حمایت از معلولان مصوب سال 83 مجلس گفت: بند 14 این قانون صراحتا معلولان را از پرداخت هزینه های حمل و نقل درون شهری معاف کرده است.
وی با بیان اینکه بنابراین قانون جا دارد در این لایحه نیز برای معلولان معافیت تمام بها قائل شویم افزود: اگر این معافیت را برای معلولان و جانبازان نمی گذارید بهتر است تخفیف هم نگذارید.
ˈعلیرضا دبیرˈ رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا نیز با اشاره به امکانات ویژه ای که برای اقشار خاص جامعه در این لایحه در نظر گرفته شده اظهار داشت: در لایحه ای که با نظر کمیسیون عمران، کمیته حمل و نقل و کمیسیون برنامه و بودجه تهیه شده به اقشار خاص در جامعه توجه ویژه ای شده است.
وی گفت: کارت بلیت الکترونیک برای والدین و همسران شهدا، جانبازان بالای 70درصد و معلولین رایگان است.
دبیر خاطر نشان کرد: کسانی که کارت منزلت دارند و جانبازان 25 درصد، تا 90 درصد تخفیف می گیرند.
وی بیان کرد: دارندگان کارت ویژه دانش آموزان و دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز از 50 درصد تخفیف بلیت الکترونیک برخوردار می شوند.
دبیر با اشاره به دریافت مبلغ 15 هزار ریال بابت هزینه صدور کارت برای ارائه کارت های الکترونیک اعتباری بی نام به کلیه متقاضیان گفت: این مبلغ در هنگام بازگرداندن کارت قابل استرداد است.
وی با بیان اینکه کارت های الکترونیک قابلیت استفاده از خدمات سایر پذیرندگان کارت بلیت الکترونیک شهر تهران از جمله پارکینگ های طبقاتی و پارکومترهای مکانیزه را خواهند داشت؛ گفت: شهروندان قادر خواهند بود به دفعات نامحدود و در هر نوبت تا سقف 50 هزار تومان کارت های خود را در مبادی مجاز شارژ کنند.
وی افزود: بر اساس این لایحه، شهرداری تهران مجاز است با دریافت مبلغ پنج هزار تومان بابت هزینه صدور کارت اعتباری مدت دار یکساله نسبت به ارائه ˈکارت بلیت الکترونیک با نامˈ به اشخاص با درج مشخصات شخصی آنان اقدام کند.
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران، گفت: با توجه به افزایش قیمت کرایه حمل و نقل عمومی تخفیف های ویژه ای برای کسانی که کارت بلیت الکترونیک را با مبالغ بیشتر شارژ می کنند در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: کسانی که بلیت های الکترونیک مبلغ دار 30 هزار تومانی تهیه می کنند می توانند از 10 درصد تخفیف برخوردار شوند؛ بر همین اساس تهیه کارت با مبلغ 60 هزار تومان 20 درصد تخفیف و کارت بلیت های صد هزار تومانی 30 درصد تخفیف خواهد داشت.
رییس کمسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: بر اساس این لایحه شهرداری موظف است نسبت به صدور ˈکارت الکترونیک نیابتˈ و قرار دادن این کارت ها در اختیار متصدیان کنترل بلیت اقدام کند و متصدیان موظف هستند در قبال اخذ کرایه های مصوب نقدی از شهروندانی که کارت بلیت الکترونیک ندارند، مبلغ کرایه آنها را در دستگاه های پذیرنده از طریق این کارت ها ثبت کنند.
دبیر یادآور شد: شهرداری تهران باید از سال 93 تمهیدات لازم برای پرداخت الکترونیک مبلغ کرایه در خطوط تاکسی رانی سطح شهر تهران را نیز برای شهروندان فراهم کند.
ˈمحسن پیرهادیˈ عضو دیگر شورای شهر تهران نیز پیشنهاد کرد: همانند بسیاری از کشورها برای صدور کارت الکترونیک از مردم هزینه ای گرفته نشود و به جای آن از شرکت های تبلیغاتی برای روی کارت ها آگهی تبلیغی بگیرند.
وی افزود: پیشنهاد می کنم از تاریخ این مصوبه، انتخاب شرکت برای صدور کارت الکترونیکی از طریق مناقصه و فراخوان عمومی انجام شود.
ˈحجت الله بهروزˈ قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز پاسخ به پیشنهاد پیرهادی افزود: شهرداری تهران مناقصه ای را سه سال گذشته برگزار کرده و پیمانکار از آن زمان در حال فعالیت است و این قرارداد 10 ساله از نظر قانونی اجازه برگزاری مجدد مناقصه را نمی دهد.
بر اساس این گزارش، در ادامه بررسی بندهای دیگر لایحه، بر اساس تصمیم اعضای شورای شهر تهران برای سال 93 بهای شارژ کارت های اعتباری مدت دار یکساله ویژه استفاده در خطوط مترو 55 هزار تومان تعیین شد که تا سقف 80 هزار تومان برای مسافر قابل بهره برداری است.
همچنین بهای شارژ کارت های اعتباری مدت دار یکساله ویژه استفاده از خطوط اتوبوسرانی، به طوری که سقف استفاده سالانه از کارتهای ویژه اتوبوس بیش از 120 هزار تومان نشود، 80 هزار تومان تعیین شد.
ˈاحمد دنیامالیˈرییس کمیسیوت عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران نیز در این جلسه و در جریان بررسی لایحه یادشده، پیشنهاد ارائه کارت مشترک در مترو و اتوبوسرانی را مطرح کرد.
وی گفت: باید مردم را تشویق کنیم از کارت مشترک استفاده کنند.
ˈاحمد مسجد جامعیˈ رییس شورای شهر تهران نیز در تایید پیشنهاد دنیامالی گفت: درست همین است که حمل و نقل شهری با یک بلیت پیوسته به یکدیگر مرتبط شوند.
اعضای شورا بعد از بررسی های انجام شده تصمیم گرفتند برای تشویق مردم در استفاده از کارت های مشترک مترو و اتوبوس، امکان خرید کارت های سالانه با قیمت 120 هزار تومان و تا سقف استفاده 150 هزار تومان را تصویب کنند.

*قیمت پایه مزایده غرف میادین میوه و تره بار نسبت به سال 89 حداکثر 20 درصد افزایش یافت
بر اساس این گزارش در این جلسه لایحه تعیین حق بهره برداری غرف به تفکیک نوع کاربری در بازارهای میادین میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت.
ˈعلیرضا دبیرˈ در بررسی این لایحه گفت: مزایده بر اساس کاربری غرفه ها ممتاز، درجه یک، درجه دو و درجه سه در چند سطح انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه قیمت ها از سال 89 هیچ رشدی نداشته عنوان کرد: اگر قیمت ها را خیلی افزایش دهیم ممکن است غرفه داران برای پرداخت اجاره از کیفیت محصولات شان کم کنند؛ بنابراین حداقل رشد قیمت برای پایه مزایده 2 درصد و حداکثر 20 درصد توسط کمیسیون پیشنهاد شده است.
ˈمحمد حقانیˈ رییس کمیته محیط زیست شورا نیز در جریان بررسی این لایحه با اشاره به اینکه فلسفه قانونی تشکیل سازمان میادین و میوه و تره بار ارتباط مستقیم تولید کننده با مصرف کننده و حذف دلال است افزود: در قانون و آیین نامه های اجرایی هنوز این مشکل وجود دارد و طی جلساتی که با شهرداری داشتیم قرار است این مشکل حل شود اما هنوز این دلالان تهیه و توزیع میادین میوه و تره بار هستند که در تعیین قیمت ها نقش اساسی دارند.
ˈمعصومه آبادˈ عضو شورای شهر نیز خاطر نشان کرد: مصوبه ای که شورا برای عرضه میوه های ارگانیک در میادین داشت؛ در پروسه اجرا با مشکلاتی مواجه شده است.
وی گفت: غرفه هایی که در سازمان میادین هستند میوه ارگانیک شناسنامه دار ارائه نمی دهند.
وی اظهار داشت: از طرف دیگر میوه های ارگانیک در تمام دنیا قیمت بیشتری از میوه های دیگر دارند، چون در طول سال تنها یک بار از درخت، میوه برداشت می شود، این قیمت باید 40 درصد گران تر از میوه های دیگر باشند اما در میادین گاهی 2 تا 3 برابر میوه های دیگر قیمت گذاری می شوند و این قیمت ها عادلانه نیستند علاوه بر اینکه شناسنامه هم ندارند.
ˈاحمد مسجد جامعیˈ رییس شورای شهر تهران نیز گفت: تقاضای زیادی که توسط مردم و شورایاری ها برای احداث بازار میوه و تره بار در شهر وجود دارد.
وی با بیان اینکه باید این رضایتمندی را در بین مردم افزایش دهیم افزود: در این غرفه ها مردم با اعتماد به شهرداری خرید می کنند، در حالی که میوه های ارگانیک غرفه ها شناسنامه ندارند و اگر ما واقعا نمی توانیم محصول ارگانیک را ارائه کنیم این عنوان را باید از روی غرفه ها برداریم.
رییس شورای اسلامی شهر تهران، بی اطلاعی مردم و مطمئن نبودن از ارگانیک بودن میوه ها را از مشکلات میادین دانست و بیان کرد: قیمت برخی از اقلامی که در برخی میادین به فروش می رسند ازقیمت نمونه بیرون از بازار گران تر است. مسجد جامعی ادامه داد: در بین مردم این تفکر وجود دارد که میوه ها چند کیفیت دارند و فروشنده ها میوه های باکیفیت تر را برای مشتری های خاص نگه می دارند.
ˈمجتبی عبدالهیˈ معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز در این جلسه گفت: مردم از روند حرکت و اقدامات مراکز میوه و تره بار رضایت مندی خوبی دارند اما این به معنای نبود اشکالات نیست.
وی با بیان اینکه با نظارت بیشتر وضعیت رو به بهبود است گفت: بر اساس مصوبات شورا غرف به صورت مزایده واگذار می شوند و قیمت های مصوب شورا گاهی در مزایده ها به 3 تا 4 برابر قیمت پایه می رسد.
عداللهی ادامه داد: تضمین می کنیم این افزایش هیچ افزایش نرخی در سطح شهر تهران در هیچ کدام از مواد غذایی میادین نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه غرف به فروشندگان میوه های ارگانیک بر اساس مصوبه شورا 30 درصد کمتر از قیمت پایه اجاره داده می شوند افزود: باید محصولات 40 درصد گران تر از میوه های دیگر بفروشند که در این زمینه با چند مورد تخلف مواجه بوده ایم.
وی با اشاره به جلسات قیمت گذاری میوه ها خاطر نشان کرد: این جلسات با حضور نماینده وزارت جهاد، وزارت صنعت و معدن و تجارت، نماینده شورا به همراه سازمان میادین برای قیمت گذاری شاخص و پایه در کشور برگزار می شود.
بر اساس این گزارش، این لایحه نیز با اضافه شدن تبصره ای مبنی بر ممنوعیت واگذاری غرف توسط برندگان در مزایده به شخص دیگر، به تصویب اعضای شورای شهر رسید.
تهرام/7244/564
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن