تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803177866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصويب امکانات ويژه براي اقشار خاص در حمل و نقل عمومي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ اسفند ۱۳۹۲ (۱۵:۱۲ب.ظ)
لايحه نظام يکپارچه بليت الکترونيک حمل و نقل عمومي شهر تهران تصويب شد؛ تصويب امکانات ويژه براي اقشار خاص در حمل و نقل عمومي لايحه نظام يکپارچه بليت الکترونيک حمل و نقل عمومي شهر تهران در شوراي اسلامي شهر تهران به تصويب رسيد.
به گزارش خبرگزاري موج، عليرضا دبير، رييس کميسيون برنامه و بودجه شورا در جريان بررسي لايحه نظام يکپارچه بليت الکترونيک حمل و نقل عمومي شهر تهران با اشاره به امکانات ويژه اي که براي اقشار خاص جامعه در اين لايحه در نظر گرفته شده اظهار داشت: در لايحه اي که با نظر کميسيون عمران، کميته حمل و نقل و کميسيون برنامه و بودجه تهيه شده به اقشار خاص در جامعه توجه ويژه اي شده است.
قرائت بخشي از لايحه که تخفيف ويژه اي را براي اقشار خاص در نظر مي گرفت؛ باعث شد اعضاي شوراي شهر پيشنهاد اضافه کردن اقشار ديگري از جامعه به اين بخش از لايحه را ارائه کنند. صابري عضو جديد شورا با اشاره به قانون جامع حمايت از معلولين مصوب سال 83 مجلس گفت: بند 14 اين قانون صراحتا معلولين را از پرداخت هزينه هاي حملو نقل درون شهري معاف کرده است. بنابراين جا دارد در اين لايحه نيز براي معلولان معافيت تمام بها قائل شويم. اگر اين معافيت را براي معلولان و جانبازان نمي گذاريد بهتر است تخفيف هم نگذاريد.
در نهايت عليرضا دبير جمع بندي پيشنهادات ارائه شده را قرائت کرد و گفت: کارت بليت الکترونيک براي والدين و همسران شهدا، جانبازان بالاي 70 درصد و معلولين رايگان خواهد بود. همچنين کساني که کارت منزلت دارند و جانبازان 25 درصد تا 90 درصد تخفيف مي گيرند. دارندگان کارت ويژه دانش اموزان و دانشجويان تحت پوشش کميته امداد امام خميني نيز از 50 درصد تخفيف بليت الکترونيک برخوردار خواهند شد.
در بخش ديگري از لايحه رييس کميسيون برنامه و بودجه، موضوع دريافت مبلغ 15 هزار ريال بابت هزينه صدور کارت براي ارائه کارت هاي الکترونيک اعتباري بي نام به کليه متقاضيان را مطرح کرد و توضيح داد: اين مبلغ در هنگام بازگرداندن کارت قابل استرداد است.
پيرهادي پيشنهاد داد تا همانند بسياري از کشورها براي صدور کارت الکترونيک از مردم هزينه اي گرفته نشود و به جاي آن از شرکتهاي تبليغاتي براي روي کارت ها آگهي تبليغي بگيرند.
وي افزود: پيشنهاد مي کنم از تاريخ اين مصوبه، انتخاب شرکت براي صدور کارت الکترونيکي از طريق مناقصه و فراخوان عمومي انجام شود.
بهروز قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران در دفاع از شهرداري و پاسخ به پيشنهاد پيرهادي توضيح داد: شهرداري تهران مناقصه اي را سه سال گذشته برگزار کرده و پيمانکار از آن زمان در حال فعاليت است. اين قرارداد 10 ساله از نظر قانوني اجازه برگزاري مجدد مناقصه را نمي دهد.
دوستي نيز به عنوان مخالف اين پيشنهاد تاکيد کرد: ما نبايد وارد موضوع قرار داد شويم ممکن است با کنسل کردن اين قرارداد شهرداري متضرر شود.
در ادامه بررسي بندهاي ديگر لايحه، دبير با اشاره به اينکه کارت هاي الکترونيک قابليت استفاده از خدمات ساير پذيرندگان کارت بليت الکترونيک شهر تهران از جمله پارکينگ هاي طبقاتي و پارکومترهاي مکانيزه را خواهند داشت؛ توضيح داد: شهروندان قادر خواهند بود به دفعات نامحدود و در هر نوبت تا سقف 50 هزار تومان کارت هاي خود را در مبادي مجاز شارژ کنند.
وي افزود: بر اساس اين لايحه، شهرداري تهران مجاز است با دريافت مبلغ پنج هزار تومان بابت هزينه صدور کارت اعتباري مدت دار يکساله نسبت به ارائه «کارت بليت الکترونيک با نام» به اشخاص با درج مشخصات شخصي آنان اقدام کند.
به گفته رييس کميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي شهر تهران، با توجه به افزايش قيمت کرايه حمل و نقل عمومي تخفيف هاي ويژه اي براي کساني که کارت بليت الکترونيک را با مبالغ بيشتر شارژ مي کنند در نظر گرفته شده است.
دبير در اين باره توضيح داد: کساني که بليت هاي الکترونيک مبلغ دار 30 هزار توماني تهيه مي کنند مي توانند از 10 درصد تخفيف برخوردار شوند. بر همين اساس تهيه کارت با مبلغ 60 هزار تومان 20 درصد تخفيف و کارت بليت هاي صد هزار توماني 30 درصد تخفيف خواهد داشت.
بر اساس تصميم اعضاي شوراي شهر تهران براي سال 93 بهاي شارژ کارت هاي اعتباري مدت دار يکساله ويژه استفاده در خطوط مترو 55 هزار تومان تعيين شد که تا سقف 80 هزار تومان براي مسافر قابل بهره برداري است. همچنين بهاي شارژ کارت هاي اعتباري مدت دار يکساله ويژه استفاده از خطوط اتوبوسراني، 80 هزار تومان تعيين شد. به طوري که سقف استفاده سالانه از کارتهاي ويژه اتوبوس بيش از 120 هزار تومان نشود.
دنيامالي پيشنهاد ارائه کارت مشترک در مترو و اتوبوسراني را ارائه داد و گفت: بايد مردم را تشويق کنيم مردم از کارت مشترک استفاده کنند.
احمد مسجد جامعي نيز در تاييد پيشنهاد دنيامالي گفت: درست همين است که حمل و نقل شهري با يک بليت پيوسته به يکديگر مرتبط شوند.
اعضاي شورا بعد از بررسي هاي انجام شده تصميم گرفتند براي تشويق مردم در استفاده از کارت هاي مشترک مترو و اتوبوس، امکان خريد کارت هاي سالانه با قيمت 120 هزار تومان و تا سقف استفاده 150 هزار تومان را تصويب کنند.
دبير در ادامه توضيح داد: شهرداري موظف است نسبت به صدور «کارت الکترونيک نيابت» و قرار دادن اين کارت ها در اختيار متصديان کنترل بليت اقدام کند و متصديان موظف هستند در قبال اخذ کرايه هاي مصوب نقدي از شهرونداني که کارت بليت الکترونيک ندارند، مبلغ کرايه آنها را در دستگاه هاي پذيرنده از طريق اين کارت ها ثبت کنند.
يکي از مهم ترين بخش هاي اين لايحه درخصوص تجهيز تاکسي ها به سيستم پرداخت الکترونيک بود. دبير در اين باره تاکيد کرد: شهرداري تهران بايد از سال 93 تمهيدات لازم براي پرداخت الکترونيک مبلغ کرايه در خطوط تاکسي راني سطح شهر تهران را براي شهروندان فراهم کند.
در نهايت اين لايحه با اکثريت آرا به تصويب رسيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن