تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برتر از هر کار نیکی، کاری هست تا جاییکه مرد در راه خدا کشته شود، پس چون در راه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820444406




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خالق 18 اثر آماده ثبت در گینس خواستار حمایت مسوولان شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

خالق 18 اثر آماده ثبت در گینس خواستار حمایت مسوولان شد زاهدان- ایرنا- ˈرمضان نوراˈ جوان خوش ذوق و هنرمند گمنام و ناشناخته سیستان و بلوچستان که تاکنون تاییدیه ثبت 18 اثر خود را در کتاب گینس گرفته است خواستار حمایت مسوولان برای پیشبرد فعالیت های هنری منحصر به فرد خود شد.


نورا روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: مسوولان همواره از آثار ارائه شده ام استقبال بسیار خوبی به عمل می آورند اما هنوز هیچ حمایت مادی از سوی آنان در اجرای طرح های خود دریافت نکرده ام.
وی جدیدترین اثر خود را نقاشی تصاویر شش شهید هسته ای ایران با خاک کربلا شهیدان ˈمصطفی احمدی روشن، داریوش رضایی نژاد، حسن تهرانی مقدم، مجید شهریاری، رضا قشقایی و مسعود علی محمدیˈ عنوان کرد.
وی با بیان اینکه تصویرگری چهره این شهدای گرانقدر پنج روز طول کشید، گفت: تربت پاک کربلا را با چسب چوب مخلوط و از آن برای ترسیم تصاویر این عزیزان استفاده کردم.
وی خاطرنشان کرد: بزودی با هماهنگی بنیاد شهید یا استانداری سیستان و بلوچستان در سفر به تهران تابلو تصاویر شهدای هسته ای را به خانواده های این عزیران تقدیم می کنم.
وی همچنین نقاشی سیاه قلم تصاویر رییس جمهوری و وزرای دولت تدبیر و امید و تصویرگری شهید ˈتیمور مرادقلیˈ نخستین شهید انقلاب اسلامی در زاهدان را از دیگر فعالیت های هنری خود ذکر کرد.
نورا گفت: تاکنون در کلاس هیچ استاد هنری شرکت نکرده ام و از کودکی ذوق و علاقه خاصی برای نقاشی و خطاطی داشتم و از همان زمان رفته رفته به کارهای هنری پرداختم.
وی افزود: سعی و تلاشم این بود که با خلق آثار هنری از جمله خطاطی، نقاشی و سایر کارهای هنری نظر همگان را به خود جلب کنم.
وی ادامه داد: کتابت قرآن کریم به طول یک کیلومتر بر روی پرچم جمهوری اسلامی ایران نخستین کار هنری ام بود که مورد توجه قرار گرفت و پس از آن سوره مبارکه نور قرآن را به ارتفاع برج میلاد تهران کتابت کردم که در کتاب رکوردهای جهانی گینس نیز ثبت شد.
نورا که به عنوان مربی پرورشی از 12 سال پیش تاکنون در آموزش و پرورش عشایری استان به فرزندان عشایر شهرستان زاهدان تزکیه و علم را آموزش می دهد، اظهار داشت: کتابت زیارت عاشورا به فاصله بین الحرمین در ایام محرم، کتابت زیارت وارث، زیارت جامعه کبیره و زیارت اربعین از دیگر فعالیت های هنری انجام شده است.
کتابت بزرگترین قرآن دنیا با وسعت هر صفحه دو متر، کتابت 124 هزار صلوات بمناسبت ولادت با سعادت حضرت محمد(ص) و معرق کاری تسبیحات حضرت فاطمه (س) بر روی تسبیح از جمله مهمترین فعالیت های این هنرمند گمنام سیستان و بلوچستان است.
وی اظهار داشت: ساخت بزرگترین توپ کاغذی دنیا از دیگر آثاری است که انجام داده ام.
وی گفت: هم اینک مشغول ساخت بزرگترین توپ سوزن دوزی شده دنیا منقش به پرچم تمامی کشورهای شرکت کننده در جام جهانی هستم که قرار است در مسابقات جام جهانی رونمایی شود.
نورا با بیان اینکه سوزن دوزی از هنرهای دستی برجسته زنان و مردان سیستانی و بلوچ است، خاطر نشان کرد: با صرف هزینه ای افزون بر 30 میلیون ریال پارچه های مختلف تهیه و پرچم تمامی کشورهای شرکت کننده در مسابقات جام جهانی را بر روی آنها سوزن دوزی و بزرگترین توپ پارچه ای را آماده کرده ام تا زیبایی های سوزن دوزی به عنوان اثر و هنر ارزشمند استان را به جهانیان نشان دهم.
وی افزود: قرار است این توپ را به همراه تیم های شرکت کننده از جمهوری اسلامی ایران در جام جهانی به برزیل منتقل کنم و با حضور خودم رو نمایی شود.
این جوان خوش ذوق زاهدانی که با تعدادی از آثار خود در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز زاهدان حضور یافته بود، بیان کرد: تاکنون 18 اثر از مجموع آثار منحصر به فرد خلق شده ام را برای کتاب گینس ارسال کرده ام که مراحل ثبت اولیه آنها انجام و تاییده هر یک از این آثار ارسال شده است.
نورا ادامه داد: بر اساس اعلام دست اندرکاران کتاب گینس قرار است سال آینده برای طی مراحل قانونی ثبت این آثار به انگلستان سفر کنم و پس از پرداخت هزینه های مربوطه که افزون بر چهار هزار یورو خواهد بود، این آثار در کتاب گینس به ثبت کامل برسد. ک/3
7307 / 653
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن