تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819166809




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کیفیت محصولات شرط اصلی حضور در بازار عراق است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کیفیت محصولات شرط اصلی حضور در بازار عراق است تهران - ایرنا - رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق، کیفیت نامناسب محصولات صادراتی را از دلایل عمده موفق نبود حضور شرکت های ایرانی در بازار عراق دانست و گفت: کیفیت محصولات شرط اصلی حضور در بازار عراق است.


به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایرنا، یحیی آل اسحاق روز یکشنبه در همایش ملی چشم انداز بازار کاشی و سرامیک عراق گفت: تولیدکنندگان ایرانی دارای تکنولوژی و ماشین آلات مدرنی هستند، اما محصول مناسبی را برای ارسال به بازار عراق در نظر نمی گیرند.
وی افزود: عراق همچون سایر کشورها دارای استانداردهای خاصی است و تولیدکنندگان ایرانی باید برای حضور در بازار این کشور استانداردهای مربوطه را رعایت کنند.
رییس اتاق بازرگانی تهران همچنین عدم ثبت برند توسط شرکت های ایرانی در عراق را یکی دیگر از دلایل موفق نبود حضور در بازار عراق دانست و گفت: بدون برند قابل رقابت با سایر رقبای خارجی، حضور در بازار عراق غیرممکن است و به همین دلیل به شرکت های ایرانی توصیه کرد که هر چه سریعتر نسبت به ثبت برند تجاری خود در کشور عراق اقدام کنند.
به گفته وی، عدم حضور فیزیکی در بازار عراق و مشکلات مربوط به حمل و نقل کالا از دیگر دلایل موفق نبودن شرکت های ایرانی در بازار عراق است.
وی تشکل گرایی توسط شرکت های ایرانی را عامل اصلی موفقیت در بازار عراق برشمرد و گفت: شرکت های ایرانی باید به صورت جمعی و در قالب یک تشکل چشم انداز حضور در بازار این کشور را بررسی کنند، چرا که در غیر این صورت حضور در این بازار غیر ممکن به نظر می رسد.
رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق افزود: گاهی اوقات شرکت های ایرانی در بازار عراق به جای همکاری به رقابت با یکدیگر می پردازند کاری که به هیچ عنوان رقبای خارجی نسبت به آن اقدام نمی کنند.
وی سپس فعالیت های تجاری در قالب یک تشکل را ضروری دانست و گفت: شرکت های ایرانی باید با ایجاد یک تشکل واحد حضور در بازار عراق را جدی بگیرند، چرا تعلل در این کار سبب خواهد شد که بازار در اختیار رقبای خارجی ایران قرار گیرد.
همایش ملی چشم انداز بازار کاشی و سرامیک عراق با هدف بررسی فرصت ها، چالش ها و نظام مدیریت صادرات روز جاری با حضور رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق و جمعی از فعالان و تاجران کاشی و سرامیک در هتل استقلال تهران برگزار شد.
اقتصام (3) **1574**1594
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




04/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن