تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802795915




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صادرات LNG به چین/ صادرات گاز ایران به اروپا به منظور ورود به تجارت جهانی


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: معاون وزیر نفت در امور گاز:
صادرات LNG به چین/ صادرات گاز ایران به اروپا به منظور ورود به تجارت جهانی
عراقی از هند و ترکیه به عنوان بازارهای جذاب گازی ایران یاد کرد و گفت: صادرات LNG به چین در دستور کار قرار دارد ضمن آنکه احتمال اهتمام خط لوله صلح گازی از مسیر پاکستان به چین هم است.
 به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا عراقی در هم اندیشی نظام جدید قراردادهای صنعت نفت با اشاره به این که نگاه کشورهای دنیا به صنعت گاز ایران است گقت: بعد از گذشت 20 تا 25 سال، صنعت گاز هنوز  نمی تواند گاز مورد نیاز کشور را به طور مطمئن تامین کند.

به گفته مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران در 10 سال گذشته مصرف گاز خانگی، صنایع ونیروگاه دو برابر شده است.

عراقی با بیان اینکه ایران با 33.6 تریلیون متر مکعب بزرگترین دارنده ذخایر گاز طبیعی جهان است، گفت: بعد از ایران کشورهای روسیه، قطر، ترکمنستان بزرگترین دارندگان ذخایر گاز جهان بوده ضمن اینکه تولید گاز از ذخایر نامتعارف در آمریکا هم به یک چالش جدی برای صنایع گاز جهان تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز با اعلام اینکه در طول یک دهه گذشته تاکنون متوسط مصرف و تقاضا برای گاز طبیعی توسط مشترکان خانگی تجاری صنایع نیروگاه ها دو برابر شده است، تصریح کرد: با وجود افزایش تقاضا اما ظرفیت تولید گاز ایران افزایش نیافته است.

معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه متوسط مصرف گاز خانگی از 31 درصد در سبد انرژی کشور در تابستان به بیش از 80 درصد در فصل زمستان افزایش می یابد، گفت: این افزایش مصرف ناگهانی گاز توسط مشترکان خانگی در فصل زمستان منجر به محدودسازی شدید گاز صنایع نیروگاه ها و پتروشیمی ها می شود.

وی با تاکید بر اینکه شرکت ملی گاز شرمنده نیروگاه ها، صنایع و CNGها برای زمستان سال جاری شده است، تصریح کرد: با این وجود فشارهای متعددی به شرکت ملی گاز به منظور گازرسانی به روستاها وارد می شود.

عراقی با یادآوری اینکه همزمان با افزایش ظرفیت تولید گاز در پارس جنوبی باید ظرفیت انتقال گاز کشور با بهره برداری از خطوط لوله و تاسیسات جدید تقویت فشار افزایش یابد، تاکید کرد: با این وجود به دلیل عدم تامین فاینانس و نبود سرمایه گذاری کافی ساخت خطوط لوله اصلی گاز کشور همچون تکمیل خط لوله ششم، نهم و یازدهم گاز کشور متوقف و یا با تاخیرهای گسترده ای روبرو است.

عراقی همچنین از راه اندازی دومین طرح ذخیره سازی گاز ایران در سال 93 خبر داد و یادآور شد: هم اکنون حدود 1002 شهر و 15175 روستا به شبکه گاز کشور متصل هستند.

وی با اذعان به این که کشور در ذخیره سازی گاز عقب است گفت:امسال زمستان از مخزن ذخیره سازی سراجه قم 9.8 میلیون متر مکعب گاز در روز برداشت شده است و پیش بینی می شود که مخزن شوریجه در خانگیران نیز در سال آینده به بهره برداری برسد.
 
عراقی با تاکید براینکه برای ورود به تجارت جهانی تجربه نداریم اظهار کرد: ضرورت افزایش تولید با وجود محدودیت ها، رشد بازار داخلی، جذابیت سرمایه گذاری و وچود ذخایر ارزی فرصت خوبی را برای مقابله با تحریم ها فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: گاز یکی از صنایع سنگین است که حاکمیت باید کمک کند این صنعت نیاز به یکسری نرم افزار و سخت افزار دارد ماموریت شرکت گاز تامین گاز کشور است ساختارها باید تجدید شود.

وی با اشاره به ورود به تجارت جهانی گاز گفت: تغییرات جدید ساختاری در شرکت گاز به منظور ورود به تجارت جهانی گاز ضروری است.

معاون وزیر نفت از عدم تامین منابع مالی، فقدان تخصیص بهینه منابع مالی، رشد نامتعارف تقاضا در داخل و تولید گاز از ذخایر نامتعارف به عنوان چالش های کلیدی کشور به منظور ورود به بازار جهانی گاز یاد کرد و افزود: ساخت خط لوله، راه اندازی واحدهای تولید LNG و ذخاتر گاز با برق به عنوان سه سناریو ایران برای حضور در تجارت جهانی گاز یاد کرد.

عراقی از هند و ترکیه به عنوان بازارهای جذاب گازی ایران یاد کرد و اظهار داشت: صادرات LNG به چین در دستور کار قرار دارد ضمن آنکه احتمال اهتمام خط لوله صلح گازی از مسیر پاکستان به چین هم است.

وی با یادآوری اینکه صادرات گاز ایران به اروپا هم یکی از اولویت های ورود به تجارت جهانی گاز است، خاطر نشان کرد: بر این اساس دو مسیر ترکیه و سپس مسیر کشورهای عراق و سوریه دو سناریوی ایران برای حضور در بازار گاز اروپا است.

عراقی همچنین در ادامه گفت: برای اصلاح الگوی مصرف بودجه مناسبی اختصاص یافته است افزود: اگر می خواهیم در تجارت جهانی نقش داشته باشیم نمی شود هر چه تولید شده مصرف شود باید مدیریت بهینه و ذخیره سازی مناسبی صورت گیرد. تنوع بخشی یکی از مهمترین موضوعات در این صنعت است.

وی یادآور شد: خط لوله سراسری ششم، نهم و یازدهم به عدم عدم تامین فاینانس با کمبود منابع مواجه است باید در این زمینه اعتبار ویژه ای در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن