تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن نیک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گیرید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820474307




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرفیروز آباد؛ برق رسانی مناسب اما 50 روستا بدون آب/ ورود ماهواره به خانه های روستایی


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > کرمانشاه مهر گزارش می دهد؛
سرفیروز آباد؛ برق رسانی مناسب اما 50 روستا بدون آب/ ورود ماهواره به خانه های روستایی
کرمانشاه ـ خبرگزاری مهر: بخش سرفیروز آباد با سه دهستان در استان کرمانشاه به رغم خدمات قابل توجهی مثل برق رسانی وسیع و وجود مراکز آموزشی در دور افتاده ترین نقاط، با مشکلات زیادی مثل 50 روستای بدون آب لوله کشی، عدم پوشش شبکه های تلویزیونی و مخابراتی رو به رو است.



به گزارش خبرنگار مهر، سرفیروزآباد کرمانشاه با مساحتی بالغ بر هزار و 787 کیلومتر و داشتن 232 روستا در قالب 3 دهستان از بخشهای مهم و قابل توجه در استان کرمانشاه است. این وسعت و پراکندگی  و گوناگونی بسیاری از مشکلات و البته پتانسیل ها را در خود جمع می کند. بخش سرفیروزآباد دارای کمبودها و کاستی هایی مختلفی است که مسئولین اجرایی استان باید در اندیشه برطرف کردن آنها باشند. نبود راههای مواصلاتی مناسبت در دهستان های سرفیروزآباد نبود زیرساختهای مناسب در حوزه راه های مواصلاتی در بخش اعظمی از روستاهای این سه دهستان یکی از مهمترین و ابتدایی ترین مشکلات بخش سرفیروزآباد است. محسن کریم آبادی، بخشدار سرفیروزآباد کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: بیش از 140 کیلومتر راه آسفالته در بخش وجود دارد که در مقابل این رقم 100 کیلومتر جاده خاکی نیز در این منطقه داریم.

بخشدار سرفیزوآباد اظهار داشت: با این حال دهستان "عثمانوند" از نظر راههای مواصلاتی دارای بیشترین مشکلات است و در برخی از مسیرهای این دهستان به ویژه محورهای "سرین" (آهوران) و همچنین " شینه عثمانوند" شاهد مسیرهایی خاکی هستیم. محرومیت مردم سرفیروزآباد از داشتن شبکه های تلویزیونی عدم آنتن دهی در بحث خطوط تلفن همراه و نیز شبکه های تلویزیون، یکی دیگر از مشکلات این بخش است که بعد از گذشت سالیان متمادی این معضل هنوز به قوت خود باقی است. همین امر باعث شده است که برخی از روستائیان برای دستیابی بهتر به شبکه های تلویزیونی اقدام به نصب دیش های ماهواره ای کنند که این امر خود باعث سست شدن ریشه های کهن فرهنگی در این بخش می شود. متاسفانه در اغلب خانه های روستایی شاهد تجهیزات ماهواره ای بر روی پشت بام ها هستیم که این وضعیت می تواند مشکلات فرهنگی برای مردمان این دیار به دنبال داشته باشد. بخشدار سرفیروآباد در این باره می گوید: با توجه به بعد مسافت و وجود مناطق صعب العبور و محرومیت و همچنین گستردگی و پراکندگی روستاهای منطقه، به رغم زحمات مسئولین تعداد زیادی از روستاها از نعمت شبکه های سیما محرومند و ساکنان این بخش تنها می توانند حداکثر به شبکه های یک و دو تلویزیون دسترسی داشته باشند. کریم آبادی تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلات بخش سرفیروزآباد، بحث آنتن دهی شبکه های مخابراتی است، در برخی از مناطق بخش هیچ گونه پوشش شبکه نداریم. وجود برق در تمامی روستاهایی بالای 5 خانوار با این حال یکی از نقاط قوت این بخش، وجود شبکه های های توزیع برق در بین تمامی روستاهای بالای 5 خانوار است. "علی شیر کهریزی"، نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان کرمانشاه در این باره به خبرنگار مهر گفت: خوشبختانه مسئولان شرکت توزیع برق در دهه گذشته عملکرد خوبی در بحث برق رسانی به روستاهای بخش سروفیروزآباد را داشته اند. کهریزی اظهار داشت: در حال حاضر تمامی روستاهایی که خانوارهای آنها بیش از 5 خانواده می باشد، همگی برقدار هستند و آن دست از روستاهایی که زیر 5 خانوار هستند هم به زودی صاحب این نعمت می شوند. نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان کرمانشاه بیان داشت: امیدواریم که مسئولان دقت نظر بیشتر بر روی این بخش داشته باشند، زیرا این منطقه در امر دامپروری دارای پتانسیل های بسیار ویژه ای نسبت به دیگر مناطق استان است. آب شرب؛ مشکل همیشگی روستائیان بخش سرفیروزآباد همانطوری که پیداست، صعب العبور بودن و وجود کوههای سربه فلک کشیده در روستاهای این بخش، موضوع‌ آبرسانی و لوله کشی آب را تحت شعاع خود قرار داده است. به علت بافت خاص منطقه از یک طرف و همچنین وجود ناهمواری های گسترده، مشکلات آبرسانی در این بخش دوچندان شده است که این معضل در فصول گرم سال، نمایان تر از گذشته می شود.

در دهه اخیر که شاهد کاهش شدید نزولات جوی در کشور و استان بوده ایم، بحث تامین آب روستاهای بخش سرفیروزآباد وارد برهه خاصی کرده است. بخشدار سرفیروزآباد در این باره می گوید: بخش سرفیروزآباد در بحث آب شرب روستایی دارای مشکلات جدی است. کریم آبادی تاکید کرد: در حدود 170 روستای بخش سرفیروزآباد به آب شرب بهداشتی دسترسی دارند ولی 50 روستای دیگر این منطقه از داشتن آب لوله کشی محرومند که برای رفع این مشکل در حال رایزنی با مسئولان امر هستیم. نبود سالن ورزشی در بخش سرفیروزآباد بخشدار سرفیزوآباد اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات این بخش برمی گردد به موضوع سالن های ورزشی. متاسفانه علیرغم اینکه سرفیروزآباد دارای سه دهستان و بیش از 232 روستا است، با این وجود هیچ سالن ورزشی در این منطقه وجود ندارد. لذا مسئولان امر باید توجه کنند که برای جلوگیری از رشد اعتیاد و سایر ناهنجاری ها به ویژه در بین جوانان رفع این معضل را در اولویت خود قرار دهند. کریم آبادی گفت: هلشی که در تقسیمات کشوری به عنوان شهر محسوب می شود، هیچ درمانگاهی ندارد و بیماران مجبورند که برای درمان و معالجه به دیگر نقاط کرمانشاه مراجعه کنند، این موضوع در فصول سرد سال، برای اهالی به معضل بغرنجی تبدیل می شود. نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان کرمانشاه اظهار داشت: بسیاری از چهره های فرهنگی و علمی استان کرمانشاه متعلق به بخش سرفیروزآباد هستند که این خصیصه بیشتر باید مورد توجه مسئولان فرهنگی قرار بگیرد. کهریزی گفت: وضعیت آموزشی در بخش سرفیروزآباد تا حدی قابل قبول است و موضوع آموزش تا روستاهای دور افتاده این منطقه رفته است، ولی با این وجود نباید به این امکانات اولیه آموزشی اکتفا کنیم زیرا نیازهای این بخش در این زمینه بسیار فراتر و گسترده تر است. مشکلات در بخش روستاهای بخش سرفیروزآباد کرمانشاه همچنان استوارند. متاسفانه تداوم این مشکلات در روستاهای بخش، در سالهای اخیر زمینه های مهاجرت روستائیان به شهرها رقم زده است که این موضوع خود به ناهنجاری بزرگتری برای کلانشهر کرمانشاه تبدیل شده است. متاسفانه پاره ای از مسایل فرهنگی و اجتماعی باعث شده است که طی چند سال گذشته مسئولان کمتر به این منطقه نظر داشته باشند، ولی بازهم امید است که در آینده ای نزدیک شاهد رفع مشکلات این بخش باشیم.


۱۳۹۲/۱۲/۳ - ۱۲:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن