تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ات گفته شود، درباره ديگران مگوى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802939548




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سخنان روحانی در اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: سخنان روحانی در اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی


هفتاد و ششمین اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسرکشور با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری آغاز به کارکرد.
به گزارش پایگاه  اطلاع رسانی شبکه خبر،رئیس جمهور در هفتاد و هشتمین نشست رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور گفت: آموزش و تعلیم و تربیت جوانان بااستعداد این کشور، برای خدمات بسیار مهم یعنی خدمات بهداشتی و درمانی برای مردم  کشورمان کار دشواری است که شما  بر  عهده دارید.
روسای علوم پزشکی



 حسن روحانی با بیان اینکه شرایط امروز جهانی و پیشرفت‌های علمی  برای شما هم  تسهیلات و هم مشکلاتی  ایجاد کرده است افزود: صنعت و پیشرفت علمی دنیای امروز ضمن اینکه زندگی را راحت کرده، همزمان زندگی را سخت کرده است.

وی گفت: در  صنعت و پیشرفت علمی دنیای امروز به ظاهر احساس می شود که بدن راحت است اما مشکلاتی برای بدن و روح ایجاد شده، این بدن خلق نشده است که این همه سروصدا بشنود اساسا بدن و روح با شرایط زندگی ماشینی دنیای امروز سازگار نیست و این امر، کار شما و همه ما را سخت کرده است  که در چنین شرایطی بدن و روح سالم بماند و ادای وظیفه کند.

آقای روحانی افزود: با بدن  و روح ناسالم نمی‌توان خدمتگزار خوبی نه برای خود و خانواده و نه برای جامعه و کشور بود.
 
رئیس جمهور در ادامه سخنرانی در جمع رؤسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: همه ارگان‌های ذی‌ربط باید تلاش کنند در زمینه بهداشت موفق شویم و بعد به سمت درمان برویم.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی اظهار داشت: علم و پیشرفت فناوری کار شما را آسان کرده، راه‌هایی که امروز برای تشخیص بیماری دارید با دیروز کاملا متفاوت است و از طرق مختلف تشخیص را برای پزشکان و بالتبع درمان را سهل کرده است.

وی گفت: اما در عین حال همه این وسایل تشخیص و درمان مشکلات و آثار جانبی هم دارد یعنی ضمن اینکه شما درمان می کنید شما بیمار هم می کنید مانند مصرف داروهای شیمیایی.

رئیس جمهور افزود: بی تردید همه ما می دانیم باید کاری کنیم که به درمان نرسیم به همین خاطر گفتند وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی یعنی اول بهداشت است.

آقای روحانی گفت: چه کنیم که نیازی پیدا نکنیم؟ البته نه برای دوستی با پزشک، بلکه برای درمان خدمت پزشک نرسیم؟

وی افزود: برای اینکه در زمینه بهداشت فعال شویم تنها وزارتخانه بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی قادر نیست بار سنگین این کار را بر عهده بگیرد.
روسای علوم پزشکی


آقای روحانی گفت: همه ارگان هایی که به نحوی بر مواد غذایی نظارت می کنند و برای استانداردسازی محصولات غذایی کمک می کنند در اصل به بهداشت کمک می کنند.

رئیس جمهور افزود: بهداشت چگونگی سم پاشی مزرعه و باغ، بارورکردن زمین، بارور کردن بذر و همه و همه را شامل می شود.

روحانی بهداشت را اولین قدم دانست و گفت: دولت در این زمینه آماده است تمام تلاشش را به کار گیرد و همه ما باید تلاش کنیم در زمینه بهداشت موفق شویم و سپس به سمت درمان برویم.

وی افزود: البته طبیعی است که هر مقدار در زمینه بهداشت تلاش کنیم درمان کمتر می شود، مشکلات جامعه کاهش می یابد و جامعه ای سالم تر خواهیم داشت.  
رئیس جمهور گفت: دولت بهداشت و درمان را در اولویت برنامه ها و سیاست های خود می داند و بودجه سال 1393 نیز از این مسئله حکایت دارد.

 آقای روحانی افزود: بخش بهداشت تنها نمی تواند امور را اداره کند، همه ابزارها باید فراهم شود. وی گفت: جاده ها و خودروهای کشور نباید دردسر ساز باشند.

آقای روحانی با اشاره به آمادگی دولت برای کمک به درمان بیماران افزود: آمادگی دولت به این معنی نیست که منابع مالی لازم آن نیز وجود دارد، بلکه به این معنی است که دولت بهداشت و درمان را جزو اولویت های خود می داند .  رئیس جمهور گفت: در بحث یارانه که قدم دوم آن آغاز خواهد شد، سلامت جزو اولویت های دولت است.

روحانی همچنین به اهمیت رفتار پزشکان با بیماران اشاره کرد و افزود: نحوه برخورد پزشکان با مردم بسیار مهم است، چرا که بیماران دغدغه های بسیاری دارند، ازجمله درمان بیماری و مدت درمان، در این شرایط نخستین قدم پزشکان دادن روحیه به بیماران است که می تواند بسیاری از دغدغه های آنان را برطرف کند.

رئیس جمهور روی گشاده پزشکان با بیماران را مهم دانست و گفت: هر مقدار کرامت به بیماران بیشتر باشد، به درمان آنها بیشتر کمک می شود. در واقع درمان از نسخه شروع نمی شود، از برخورد پزشکان با بیماران شروع می شود.

روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور- رئیسان سازمان های تابعه -معاونان و مدیران ارشد وزارت بهداشت نیز در این اجلاس حضور دارند .
بحت و تبادل نظر درباره مباحت کلان نظام سلامت از جمله برنامه تحول - اقتصاد سلامت - بودجه و اعتبارات حوزه بهداشت و درمان کشور- پوشش همگانی مراقبت های اولیه بهداشتی در کشور و دیگر مباحت نظام سلامت از محورهای این اجلاس است . وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر استفاده از حرکت‌های جهادی برای ساماندهی وضعیت بهداشت و درمان کشور تاکید کرد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه دغدغه امروز من مهندسی مجدد بهداشت و درمان کشور است گفت: راه حل این مهم نیز در جنس کارهای جهادی دفاع مقدس است و باید برای این کار برپایه اخلاص و توکل، جهاد علمی و عملی کرد.

دکتر هاشمی با بیان اینکه روسای دانشگاه ها نیز توسط شما به این سمت منصوب شده اند و همگی آماده هرگونه فداکاری هستند افزود: شما از برنامه ریزی و خدمات انجام شده و مشکلات این حوزه آگاهید و ما به رغم همه کاستی ها در مسیر آینده امیدوار و مصمم هستیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در مسیر بهسازی روش های اجرایی خدمت به مردم و افزایش رضایت‌مندی و بهره‌وری در مراکز درمانی و فضای نقدپذیری در دانشگاه تلاش می کنیم گفت: امیدوارم در پایان این راه در نزد خدا و ملت ایران موفق باشیم.

هفتاد و ششمین اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و سازمان های تابعه از امروز به مدت دو روز در سالن کتابخانه مرکزی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود .
 


شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن