تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803865879




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشمندان اسپانیایی دلیل اثرگذاری اندک سرطان در افراد مبتلا به بیماریهای مغزی را کشف کردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

دانشمندان اسپانیایی دلیل اثرگذاری اندک سرطان در افراد مبتلا به بیماریهای مغزی را کشف کردند مادرید- ایرنا- دانشمندان اسپانیایی بر اساس مطالعات گفتند که ابتلا به آلزایمر می تواند تا 50 درصد خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد؛ موردی که همچنین در بیماری های دیگری از جمله پارکینسون یا جنون اما با سطح کمتر رخ می دهد.


به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری افه، مطالعات اپیدمیولوژیکی متعددی حاکی از این اطمینان هستند اما تاکنون هیچکس نتوانسته بود یک توضیح منطقی نسبت به ارتباطی که بین این بیماریها که به طور استقرایی متفاوت هستند، ارائه دهد.
ˈآلفونسو والنسیاˈ محقق مؤسسه ملی تحقیقات سرطان شناسی در این پیوند روز جمعه نخستین شواهد در مورد اساس مولکولی احتمالی بین سرطان و بیماریهای مغزی و سیستم عصبی مرکزی را در نشریه علمی ˈپلاس ژنتیکسˈ منتشر کرد.
در این مقاله، تقریباً یکصد ژنی که در این هم گروهی عجیب بیماریها نقش دارند، شناسایی شده است.
وی در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: ما قبلاً منتشر کرده بودیم که برخی بیماریهای مغزی و سیستم عصبی، به ویژه آن دسته که یک عنصر مخرب عصبی دارند با خطر کمتر ابتلا به سرطان همراه هستند و این شواهد با نام ˈهمایندی مرضی معکوسˈ شناخته می شوند.
والنسیا تصریح کرد: با این حال، ما جزئیات مولکولی که این اثر محافظتی را تشریح کند را نداشتیم و به عبارتی نمی دانستیم که چه ژن هایی ممکن است در پشت این رفتار باشند.
برای انجام این مطالعه، محققان، بیان ژن نزدیک به یکهزار و 700 نفر از بیش از 30 مطالعه در مورد بیماری های سیستم عصبی مرکزی (آلزایمر، پارکینسون و جنون) و سه نوع سرطان (روده بزرگ، ریه و پروستات) را بین هم مرتبط ساختند.
نتایج نشان دادند که نزدیک به یکصد ژن، ممکن است با این هم گروهی بیماریها در ارتباط باشند. در این راستا 74 ژن به طور همزمان فعالیت کمتری در بیماری های سیستم عصبی مرکزی و فعالیت بیشتری در سرطان نشان دادند و 19 ژن دیگر به طور همزمان فعالیت بیشتر در بیماری های سیستم عصبی مرکزی و فعالیت کمتر در سرطان به نمایش گذاشتند.
محقق اسپانیایی ادامه داد: دقیقاً این ژن ها هستند که به طور معکوس فعال می شوند و می توانند کاهش خطر بیماران سیستم عصبی مرکزی در ابتلا به بیماری سرطان را شرح دهند.
از سوی دیگر، ˈسزار بویوساˈ و ˈکریستینا ایبانیزˈ دیگر محققان این مطالعه گفتند که تا 90 درصد همه پروسه های بیولوژیکی که افزایش آنها در سرطان دیده می شود، در بیماری های سیستم عصبی مرکزی با محدودیت مواجه هستند و میزان کمی دارند.
بر اساس این مطالعه، این رقم نشان می دهد که چگونه تنظیم کلی فعالیت سلولی می تواند یک اثر حفاظتی در بیماری هایی که همانندی مرضی معکوس دارند، داشته باشد.
برای محققان که امیدی به یافتن نتایجی که از نظر آماری مهم باشد نداشتند، مشاهده یک ارتباط ژنتیکی به این شکل آشکار بین دو نوع بیماری، غافلگیرانه بود.
این هم گروهی ژنتیکی بین بیماری ها می تواند راه را برای استفاده داروهای ضد سرطان برای معالجه برخی بیماری های سیستم عصبی و مورد برعکس آن را باز کند.
اروپام**1234**1504
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




02/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن