تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز زمين باقى نمى ماند مگر آن كه در آن دانشمندى وجود دارد كه حق را از باطل مى شن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819709894




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشف یک داروی جدید که سلول های خفته سرطانی را می کشد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

برای جمعه بعدازظهر در گروه علمی / کشف یک داروی جدید که سلول های خفته سرطانی را می کشد تهران- ایرنا- دانشمندان سوئدی یک داروی جدید کشف کردند که می تواند به صورت انتخابی با ایجاد اختلال در میتوکندری سلول های سرطانی خفته آنها را از بین ببرد.


به گزارش گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس، این گروه تحقیقاتی به رهبری پروفسور استیگ لیندر از موسسه کارولینسکا و دانشگاه اوپسالا در سوئد، مولکول کوچکی به نام (VLX600) را کشف کردند که در از بین بردن سلول های خفته سرطان روده بزرگ در انواع مختلف موثر است.
محققان می گویند در تومورهای جامد که اندازه ای بزرگتر از چند میلی متر دارند، رشد ناکافی عروق خونی سبب کاهش اکسیژن و مواد مغذی می شود. آنها می گویند این مساله سبب می شود که سلول های سرطانی به سلول های خفته تبدیل شوند.
این سلول های سرطانی خفته پس از درمان، شروع به تقسیم سلولی می کنند وبه این ترتیب تومور سرطانی دوباره رشد می کند.
به گفته محققان این روند نقش موثری در مقاومت تومور به پرتودرمانی و شیمی درمانی دارد.
در این مطالعه جدید، محققان کشف کردند که در مناطقی از تومور که نبود اکسیژن و مواد مغذی وجود دارد، انرژی زیادی نیز در میتوکندری تولید نمی شود.
یافته های دانشمندان نشان می دهد که سلول های سرطانی به اختلال در عملکرد میتوکندری حساس هستند. در نتیجه یک فاجعه زیست-انرژی برای این سلول ها رخ می دهد.
محققان دریافتند زمانی که مولکول VLX600 که سبب اختلالات میتوکندری است، در شرایط آزمایشگاهی به سلول های سرطانی روده بزرگ وارد می شود سبب از بین رفتن سلول های خفته سرطانی و سرکوب رشد تومور می شود.
شرح کامل نتایج این تحقیقات جدید در نشریه Nature Communicationsمنتشر شده است.
علمی(6)**م.پ**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




02/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 100]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن