تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ربا خوار از دنيا نرود، تا آن كه شيطان ديوانه اش كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818892843




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش نیویورک تایمز از تنها بیمارستان یهودیان تهرن: انگلیسی صحبت می کنند، عبری عبادت می کنند، فارسی فکر می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
گزارش نیویورک تایمز از تنها بیمارستان یهودیان تهرن: انگلیسی صحبت می کنند، عبری عبادت می کنند، فارسی فکر می کنند

گزارش نیویورک تایمز از تنها بیمارستان یهودیان تهرن: انگلیسی صحبت می کنند، عبری عبادت می کنند، فارسی فکر می کنند
سیامک مره صدق که در دفتر خود در تنها بیمارستان یهودیان در تهران نشسته بود یک سیگار دیگر روشن کرد و به یاد آورد که چگونه بعد از آنکه او در باره ماندن در ایران اصرار کرد، همسرش ایران را ترک کرد و به آمریکا رفت.
به گزارش نامه نیوز، نیویورک تایمز نوشت: سیامک مره صدق که در دفتر خود در تنها بیمارستان یهودیان در تهران نشسته بود یک سیگار دیگر روشن کرد و به یاد آورد که چگونه بعد از آنکه او در باره ماندن در ایران اصرار کرد، همسرش ایران را ترک کرد و به آمریکا رفت.

دکتر مره صدق، رئیس بیمارستان و موسسه خیریه سپیر گفت که بر خلاف هزاران نفر از دیگر یهودیان ،او به این دلیل ساده که ایران خانه او محسوب می شود هرگز در باره ترک جمهوری اسلامی ایران ، فکر نکرده است .

دکتر مره صدق که هم جراح است و هم نماینده مجلس می گوید ، « من به زبان انگلیسی صحبت می کنم ، به زبان عبری عبادت می کنم ، اما با زبان فارسی فکر می کنم . من ایرانی هستم، یهودی ایرانی » .

هنگامی که هفته گذشته دولت رئیس جمهور روحانی 400 هزار دلار به بیمارستان سپیر کمک کرد، این کار باعث تعجب بسیاری از افراد شد، اما دکتر مره صدق از این افراد نبود .

او گفت ما یهودیان بخشی از تاریخ ایران هستیم . آنچه مهم است این است که کمک  روحانی به ما تبدیل به خبر مهمی شد . او می خواهد نشان دهد که ما نیز به عنوان یک اقلیت مذهبی بخشی از تاریخ این کشور هستیم » .

بیمارستان سپیر در خیابان مصطفی خمینی ـ که به نام پسر آیت ا... خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی نامگذاری شده است ـ در طرف مقابل حوزه علمیه امام رضا یکی از قدیمی ترین حوزه های علمیه در تهران قرار گرفته است .

محمد میر قانین یکی از طلاب در حالی که با عجله به کلاس درس می رفت گفت « هنگامی که من مریض هستم به آن طرف خیابان می روم . ممکن است آنها یک دین دیگر داشته باشند اما هموطنان ایرانی [ ما ] هستند . من فکر نمی کنم که رفتن به آنجا اشکالی داشته باشد » .

در روز یکشنبه، زنی که چادر مشکی سنتی به سر داشت پیش خداداد اثنی عشری، مدیر عامل بیمارستان که مسلمان است رفت و تقاضای کمک کرد .

زهرا حاج عبدالملکی گفت که من با دخترم که به سونوگرافی نیاز دارد به بیمارستان امام خمینی رفتم ، اما در آنجا هزینه این کار 500 هزار تومان یا تقریبا 200 دلار بود .

آقای اثنی عشری قول داد « ما اینجا با نصف این مبلغ به شما کمک خواهیم کرد » .

این بیمارستان به نام یک دکتر یهودی که درسال 1929میلادی نامگذاری شده که سعی در مداوای مریض ها در زمان شیوع تیفوس در تهران داشته و در این راه جان خود را از دست داده است ، در ابتدا کار خود را به عنوان کلینیکی شروع کرده است که تمام ایرانی ها می توانسته اند برای معالجات پزشکی با هزینه های بسیارکم به آن مراجعه کنند . این بیمارستان برای مدت بیش از 50 سال محل ملاقاتی برای یهودیان ایران و مسلمانان و مهمترین موسسه خیریه یهودیان در پایتخت محسوب می شده است .

اثنی عشری که تقریباً 48 سال در این بیمارستان کار کرده است در حالی که اشاره می کند فقط 5 دکتر یهودی دیگر در این بیمارستان باقی مانده است » جو خوب » این بیمارستان را تحسین می کند .

مانند بیشتر کارمندان بیمارستان در حدود 96 در صد از مریض ها نیز مسلمان هستند . اما او گفت آنچه که بیش از همه حائز اهمیت است این پیام است که « تمام مردم صرفنظر از دین رنگ و نژاد خود می توانند به اینجا بیایند » .

دکتر مور صدق جراح، زندگی خودرا وقف این جامعه درحال کاهش کرده است . او رهبر جامعه یهودیان در تهران ،گروهی برای حمایت از کنیسه ها ، مدارس و دیگر جنبه های یهودیان در ایران ، بوده است و در سال 2008میلادی به عنوان نماینده یهودیان در مجلس انتخاب شده است که در آنجا 5 مذهب رسمی کشور دارای یک کرسی دائمی هستند .

دکتر مره ور صدق گفت که انکار مکرر هولوکاست از سوی محمود احمدی نژاد ،رئیس جمهور سابق جراحات روانی ای نیز به جای گذاشته است . او گفت ، « تمام یهودیان به هولوکاست اعتقاد دارند . اگر رئیس جمهور سابق این مساله را مطرح نمی کرد، بسیار بهتر بود » .

رئیس جمهور روحانی در باره هولوکاست سکوت اختیار کرده است ، و در ماه سپتامبر، گروه رسانه های اجتماعی وی عید روش هشانا را به تمام یهودیان جهان تبریک گفت .

در ماه سپتامبر، دکتر مره صدق به همراه آقای روحانی به سازمان ملل در نیویورک سفر کرد .

بنا به گزارش تیک، او می گوید ، « من در جنگ ایران و عراق به عنوان یک دکتر کمک های اولیه به این کشور کمک کردم . در آینده نیز این کار را خواهم کرد » .






1392/11/24





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن