تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802670971




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش لس آنجلس تایمز از «یک رأی» تندروهای آمریکا که استارت جنگ بین ایران و آمریکا را خواهد زد/ تندروها از توافق اوباما و ایران خوشحال نیستند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
گزارش لس آنجلس تایمز از «یک رأی» تندروهای آمریکا که استارت جنگ بین ایران و آمریکا را خواهد زد/ تندروها از توافق اوباما و ایران خوشحال نیستند

گزارش لس آنجلس تایمز از «یک رأی» تندروهای آمریکا که استارت جنگ بین ایران و آمریکا را خواهد زد/ تندروها از توافق اوباما و ایران خوشحال نیستند
مهمترین شخصیت حاضر در مذاکرات ایران و آمریکا بر سر برنامه هسته‌ای ایران در حال حاظر می‌تواند «هری رید» رهبر دموکرات مجلس سنای آمریکا باشد.

به گزارش نامه‌نیوز، روزنامه لس‌آنجلس تایمز در گزارشی نوشت: دو هفته گذشته دیپلماسی هسته ای رئیس جمهوری آمریکا نه به دلیل آنکه ایران اقدامی صورت داده باشد بلکه به دلیل مشکلات داخلی دچار مشکل شد.


طرح مجلس سنای آمریکا که تحریم‌های جدید اقتصادی را علیه تهران ارائه می‌دهد حمایت 59 سناتور که اکثریت قابل توجهی برای تصویب این طرح محسوب می‌شود را به خود اختصاص داده است و تنها به یک رای مثبت دیگر برای تصویب طرح مورد نیاز است. حامیان این طرح، شامل اعضای کمیته امور آمریکا و اسرائیل در سنای آمریکا هستند، سناتورهایی که حامیان قدرتمند لابی اسرائیل در مجلس سنا به شمار می‌ایند و تحت فشار هستند تا فورا این تحریم‌ها را تصویب کنند.


بر این اساس، تحریم‌های جدید مد نظر سناتورهای آمریکایی فورا و یا در حال حاضر به ایران ضربه وارد نخواهد کرد بلکه این تحریم ها در صورت شکست مذاکرات هسته ای و یا انجام آزماش موشکی و یا حتی حمله از سوی متحد ایران، حزب الله لبنان عملی خواهد شد.


موضوع این است که ایران عنوان کرده است متن پیشنهادی طرح جدید مجلس سنا را ناقض توافق ژنو که در نوامبر گذشته به امضای ایران و 1+5 رسیده بود، می‌داند؛ طرحی که در آن آمریکا متعهد شده تا وقتی که مذاکرات هسته‌ای در جریان است هیچ تحریم جدیدی را علیه ایران تصویب نکند. مشاوران اوباما هشدار دادند که اگر این طرح تصویب شود ممکن است ایران از مذاکرات خارج شود و در صورت این رخداد همبستگی و همراهی تمامی کشورهای جهان را با خود به همراه خواهند داشت.


اما تدوین کنندگان این طرح تمایل دارند که با ریسک این روند را ادامه دهند. آنها از توافقی که میان ایران و اوباما صورت گرفته خوشحال نیستند و عنوان داشتند که هدف از تدوین و ارائه طرح تحریم‌های جدید تقویب موضع اوباما در مقابل ایران است. 


در ابتدا، این طرح با پیوستن 16 سناتور دموکرات به 43 سناتور جمهوری خواه حامی تحریم‌های جدید قابل توجه به نظر رسید. حامیان این طرح پیش بینی کردند که به زودی بیش از 60 رای مثبت به این طرح اختصاص خواهد یافت، تعداد حامیانی که برای تصویب این طرح در مجلس سنا مورد نیاز است.


هری رید، رئیس دموکرات مجلس سنای آمریکا اما وارد این موضوع شد. رید تقویم کاری مجلس سنا را کنترل می‌کند و به سناتورها فهماند که بدانند وی به سرعت و در حال حاظر نیازی برای واکنش در خصوص این موضوع ندارد. رید در این باره به خبرنگاران گفت: در شرایط کنونی، ما در جایی هستیم که باید باشیم.


واکنش استراتژیک رئیس مجلس سنای آمریکا به مشاوران اوباما و کاخ سفید زمان بیشتری برای لابی‌های شخصی در مخالفت با این طرح داد.
 
هفته گذشته، به وضح روشن بود که رید توانسته بود بر سناتورهای موافق تحریم ایران غلبه کند، مجلس سنای آمریکا هیچ تمایلی برای تصویب تحریم های جدید علیه ایران آن هم در شرایط کنونی ندارد.


تعداد حامیان تحریم‌های جدید علیه ایران در سنای آمریکا به عدد 59 رسیده است و تعداد کمی از سناتورهای دموکرات که این لایحه را امضا کرده بودند از دایره حامیان آن خارج شدند. سناتور ریچارد بلومنتال در این باره گفت: فکر نمیکنم محلس سنا در زمان کنونی که پیشرفت در مذاکرات رخ داده است نیازی به این اقدام داشته باشد.


اما این تنها یک دور از مبارزات واشنگتن در خصوص چگونگی توافق با ایران است و نزدیک شدن به زمان توافق نهایی تنش های بیشتری در کنگره آمریکا در بر خواهد داشت.


سناتور دیانا فاینشتاین در خصوص لایحه تحریم های جدید در این باره، گفت:«به نظر من، این لایحه راهی به سوی جنگ است.»


این بدان معنا نیست که هیچ شکستی برای دموکرات های سنتی هوادار اسرائیل وجود نداشته است. مشاوران مجلس سنای آمریکا عنوان داشتند که رهبران سنا به شدت تحت فشار رای دهندگان و تامین کنندگان مالی در آمریکا قرار دارند تا به طرح تحریم ها رای موافق دهند.


مبارزه برای قلب ها و ذهن ها به طور قطع ادامه خواهد داشت، به ویژه در صورت کسب توافق نهایی در خصوص برنامه هسته ای ایران که به رای کنگره آمریکا برای از میان برداشتن چندین سال تحریم بر ایران نیازمند است.


اگر اوباما در نظر داشته باشد که دیپلماسی هسته ای خود را رو به جلو ببرد، باید از هری رید تشکر کند.






1392/11/6





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن