تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روز قيامت محبوب‏ترين آدميان نزد خداوند فرمان‏برترينِ آنها از او است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802973937




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

گزارش لس آنجلس تایمز درباره نگرانی اسرائیل از توافق هسته‌ای: نفوذ ایران در حال افزایش است اما موقعیت ما رو به زوال است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
گزارش لس آنجلس تایمز درباره نگرانی اسرائیل از توافق هسته‌ای: نفوذ ایران در حال افزایش است اما موقعیت ما رو به زوال است

گزارش لس آنجلس تایمز درباره نگرانی اسرائیل از توافق هسته‌ای: نفوذ ایران در حال افزایش است اما موقعیت ما رو به زوال است
در حالی که جهان با خوش بینی محتاطانه شاهد توافق موقتی بودکه برای محدود کردن غنی سازی اورانیوم ایران طراحی شده بود و دوشنبه گذشته اجرا شد، لحن اسرائیل لحنی همراه با بد بینی بود.
به گزارش نامه نیوز، لس انجلس تایمز نوشت:‌ گیورا شامیس، در کافه ای در بیت المقدس، از شنیدن این خبر که ایران فعالیت برنامه هسته ای خود را کاهش داده است، سرش را به نشانه ناباوری تکان داد. شامیس، که یک وب سایت تندرو تحلیل خبر را اداره می کند، گفت:«من عمیقاً احساس نگرانی می کنم ویک کلمه از حرف هایی را که آنها می گویند باور ندارم. نفوذ ایران در حال افزایش و موقعیت راهبردی اسرائیل رو به زوال است. اکنون من از خود می پرسم «چه کسی اوضاع را در خاورمیانه کنترل می کند؟»

به گزارش تیک، در حالی که جهان با خوش بینی محتاطانه شاهد توافق موقتی بودکه برای محدود کردن غنی سازی اورانیوم ایران طراحی شده بود و دوشنبه گذشته اجرا شد، لحن اسرائیل لحنی همراه با بد بینی بود.

سیاستمداران برای تشریح کاستی های این توافق به مصاحبه های رادیو- تلویزیونی روی آوردند و یک روزنامه نظر سنجی ای را منتشر کرد که نشان می داد که 20 درصد از اسرائیلی ها باور ندارند که اوباما بتواند ایران را از دستیابی به سلاح های هسته ای باز دارد.

 بنیامین نتانیاهو، در سخنرانی خود در پارلمان اسرائیل، از توافق ماه نوامبر بین ایران و شش قدرت جهانی، به علت نگرفتن امتیاز های کافی از ایران انتقاد کرد. او گفت، این توافق قطار هسته ای ایران را، با دادن اجازه تداوم غنی سازی در سطح پایین، «در مسیر» نگه میدارد.

سخنان نتانیاهو از اظهارات ماه نوامبر وی، هنگامی توافق هسته ای را یک «اشتباه تاریخی» خواند و تهدید کرد به مراکز هسته ای ایران حمله خواهد کرد، با خویشتنداری بیشتری همراه بود.

در ماه های اخیر، تحلیل گران می گویند، در حالی که جامعه بین المللی این نکته را روشن ساخته است که خواستار راه حلی دیپلماتیک با ایران است، احتمال حمله یک جانبه اسرائیل به مراکز هسته ای ایران در آینده نزدیک کاهش یافته است.

 میر جاودان فر، کارشناس روابط ایران-اسرائیل در مرکز مطالعات شهر هرتزلیا، گفت اسرائیل امروزه رویکرد« صبر و انتظار» را در پیش گرفته است.

بر اساس گزارش رسانه های خبری، نتانیاهو به مقامات اطلاعاتی اسرائیل دستور داده است در جستجوی شواهدی دال بر نقض مفاد توافق از جانب ایران باشند، مفادی که از جمله آنها از ایران خواسته می شود غنی سازی اورانیوم تا حد 20 در صد را متوقف کند، که این فقط چند قدم با عیار مورد نیاز برای ساخت بمب فاصله دارد.

کارشناسان می گویند، احتمال دارد اسرائیل از آن اطلاعات برای تلاش در جهت اعمال نفوذ در توافق نهایی استفاده کند، اگر چه این رژیم بخشی از ائتلافی نیست که سرگرم مذاکره برای دستیابی به توافق است.

در سال های اخیر اسرائیل، در زمینه تحولات عمده سیاسی منطقه، خود را در حاشیه احساس می کند.این رژیم عمدتاً در درگیری مصر نقشی ندارد.

رونن برگمن، روزنامه نگار گفت:« من فکر می کنم اسرائیل ترجیح می داد با خودکامگان شناخته شده روبرو می شد، آنچه که از آن با عنوان «بهار عربی» یاد می شود. ما شاهد روندی هستیم که تازه شروع شده است. ما نمی دانیم به کجا خواهد انجامید.»

نتانیاهو بازداشتن ایران از دستیابی به توانمندی هسته ای را دستور کار اصلی خود قرار داده است و تقریباً هر روزه علناً ایران را یک تهدید می خواند.

برخی افراد در اسرائیل او و دیگر رهبران اسرائیل را به تأکید بیش از اندازه بر موضوع ایران، به منظور منحرف کردن توجه از دیگر مسائل سیاسی، متهم می کنند.ناتان چرنیاکوفک، دانشجوی معماری 25 ساله، گفت:« صحبت کردن از ایران آسان تراست تا صحبت کردن از فلسطین.»

در یک نظر سنجی که سال گذشته، پیش از انتخابات اسرائیل، منتشر شد نشان داد که پاسخ دهندگان دربارۀ اقتصاد به مراتب بیشتر نگران هستند تا درباره ایران. این نظر سنجی که توسط نشریه تایمز آو اسرائیل انجام شد، نشان داد که 12 درصد از افراد نظر سنجی شده فکر می کردند ایران بزرگترین موضوع در برابر حکومت آینده است ،درحالی که 43 درصد گفتند اقتصاد بزرگترین مساله است.

امیلی لاندو، مدیر کنترل تسلیحات و پروژه امنیت منطقه ای در مؤسسه مطالعات امنیت ملی در تل آویو، گفت تهدید ایران را نمی توان دست کم گرفت. او به سخنان مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران اشاره کرد مبنی بر اینکه کاهش توانمندی های این کشور، به موجب توافق نامه، می تواند به سرعت به حالت قبلی بازگردد.

او گفت:« شما آن سخنان را جدی بگیرید، زیرا نشانه ای حقیقی از این مسأله است که ایران به این توافق چگونه می نگرد.»

لاندو گفت، در نهایت این نه به اسرائیل ،بلکه به قدرت های مذاکره کننده با ایران بستگی دارد که چنین توانمندی هایی را هر چه بیشتر به تعویق بیاندازند.

او یادآور شد که:« این نقش یا مسئولیت اسرائیل نیست که با برنامه هسته ای ایران سروکار داشته باشد. در صورت قصور جامعه بین المللی در برخورد موفقیت آمیز با ایران از طریق مذاکرات، اسرائیل بیشترین آسیب را از نتایج این مذاکرات خواهد دید و کشور هایی که سرگرم مذاکره هستند کمترین آسیب را متحمل خواهند شد.






1392/11/4





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن