تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات عقل تحمّل نادانان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802413797




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحلیل لس‌آنجلس تایمز از نگرانی کشورهای عربی منطقه نسبت به عادی‌سازی روابط ایران-آمریکا/ واشنگتن به متحدان عربی خود پشت خواهد کرد؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
تحلیل لس‌آنجلس تایمز از نگرانی کشورهای عربی منطقه نسبت به عادی‌سازی روابط ایران-آمریکا/ واشنگتن به متحدان عربی خود پشت خواهد کرد؟

تحلیل لس‌آنجلس تایمز از نگرانی کشورهای عربی منطقه نسبت به عادی‌سازی روابط ایران-آمریکا/ واشنگتن به متحدان عربی خود پشت خواهد کرد؟
پنج سال پس از آنکه «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا وعده گسترش روابط آمریکا با جهان عرب و خاورمیانه را مطرح کرد، دولت اوباما اکنون از سوی متحدان نگران خود تحت فشار است. متحدان آمریکا بر این باور هستند که نقش تاریخی واشنگتن به عنوان یک کارگزار قدرت و اجرا کننده صلح برخلاف رشد بحران و درگیری در سراسر منطقه رو به کاهش است.


به گزارش نامه نیوز، روزنامه لس‌آنجلس تایمز در گزارشی به سخنان اخیر جان کری و و مناقشات موجود میان کشورهای خاورمیانه و آمریکا پرداخته و می‌نویسد: با تشدید جنگ تلخ قدرت میان ایران و عربستان و گسترش بحران در سوریه، عراق، لیبی و مصر، کاهش نفوذ و حضور واشنگتن در منطقه خاورمیانه به یک مشکل دیپلماتیک تبدیل شده است و به گفته دیپلمات‌ها ممکن است به رشد فزاینده تهدیدها از سوی اسلامگرایان تندرو منجر شود.


مقامات ارشد در عربستان سعودی، ترکیه و اسرائیل همگی از آنچه آنها تغییر رویکرد آمریکا در قبال خاورمیانه پس از جنگ های عراق و افغانستان می‌دانند انتقاد دارند و بر این باورند که رویکرد آمریکا در قبال رهبران منطقه که پیش از آن سیاست‌های خود را پیش از پیش به واشنگتن وابسته کرده بودند غیر منتظره و نگران کننده است.


جان کری، وزیر خارجه آمریکا در پی کاهش این نگرانی‌ها برآمد و روز جمعه در سخنانی درباره سیاست خارجی آمریکا در اجلاس اقتصادی داووس در سوئیس گفت که « این یک افسانه است که ما عقب نشینی کرده ایم و یا امتیاز داده ایم ...هیچ چیز فراتر از صداقت وجود ندارد.»


کری در ادامه، گفت: نمیتوانید کشوری را پیدا کنید که تا این حد (به اندازه آمریکا) خود را درگیر کرده است، کشوری که با بسیاری از کشورهای خاورمیانه در بسیاری از موضوعات متحد است.»


وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت: سوءتفاهمات موجود ممکن است بر پایه این فرضیه‌ ساده باشد که تنها ابزار نفوذ ما ارتش ما است و اگر ما حضور گسترده ارتش در جاهای مختلف را نداشته باشیم به این معنا است که ما در منطقه غایب هستیم.»


کری در ادامه سخنانش در داووس در این باره گفت که اولویت های آمریکا در منطقه مهار برنامه هسته ای ایران، یافتن راه حلی در خصوص صلح اسرائیل و فلسطین و کمک به پایان دادن بحران سوریه از طریق گفت وگو است که تاکنون تنها پیشرفت های محسوسی در خصوص ایران را شاهد بودیم.


ترکیه، عربستان سعودی و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس از واشنگتن خواستند تا اقدامات بیشتری در جهت کمک به معارضان سوری برای مقابله با حکومت بشار اسد صورت دهد.


رهبران عربستان سعودی به طور ویژه منتقد واشنگتن هستند و اختلاف نظر آنها بسیار آشکار شده است تا جایی که عربستان سعودی کرسی خود در شورای امنیت سازمان ملل متحد را در اعتراض به عدم واکنش سازمان ملل نسبت به بحران سوریه نپذیرفت.


کشورهای حاشیه خلیج فارس نگران آن هستند که کاخ سفید نه تنها به دنبال یک توافق برای محدود کردن تلاش‌های برنامه هسته‌ای تهران است بلکه به دنبال توافقات گسترده‌تری بر سر دیگر موضوعات با تهران است. 


بر همین اساس، برخی از مقامات حاشیه خلیج فارس هشدار دادند در صورت آن که توافق امنیتی طولانی مدت با آمریکا نتیجه ای برای آنها در بر نداشته باشد و واشنگتن به سمت بهبود و عادی سازی روابط خود با تهران پیش رود پیگیری منافع خود با ایران را در پیش خوهند گرفت.


رابرت دنین، دیپلمات ارشد سابق آمریکا در خاورمیانه گفت که دولت آمریکا به منافع خود در خاورمیانه نزدیک شده است. دولت آمریکا به تمرکز بر مبارزه بین المللی علیه تروریسم و معاهدات نظامی ادامه می دهد اما دولت اوباما نسبت به گذشته تمایل کمتری برای دخالت در بحران های داخلی کشورها مانند بحران های اخیر و سرکوب معترضان ضد دولتی در مصر دارد.


وی در ادامه می‌افزاید: اکنون آنها می گویند ما در این و یا در آن بحران درگیر نخواهیم شد و این تغییر بزرگی است.


یک مقام آمریکایی در این باره گفت که عربستان سعودی و قطر تسلیحات نظامی برخی از گروهای شبه نظامی تروریست حاضر در سوریه را فراهم کرده است؛ عربستان سعودی همچنین متعهد شده است میلیاردها دلار به ارتش و دولت مصر کمک مالی کند به طوری که منجر به کاهش تاثیرگذاری ابزار سیاست های ما شده است.


مقامات آمریکایی تاکید کردند که اوباما از متحدان سنتی خود و یا مشکلات آنها غافل نخواهد شد.




1392/11/5





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 77]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن