واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: علي معلم روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي ايرنا افزود:براي ورود به عرصه توليدات مشترك سينمايي نيازمند سازماني هستيم كه اين موضوع را به طور مستقل پيگيري كند. تهيه كننده فيلم گاو خوني ادامه داد: ساختار هاي مورد نياز براي ورود به عرصه توليدات مشترك سينمايي وجود ندارد و بايد براي رفع موانع موجود تلاش كنيم. تهيه كننده فيلم آل يادآور شد: در هر كشوري بنياد هايي وجود دارد كه در زمينه توليدات مشترك با ديگر كشورهاي دنيا فعاليت مي كنند و ميزان آورده هاي ديگر كشورها را براي توليد و سرمايه گذاري كشور خود در اين زمينه را مشخص مي كنند و به عنوان نمونه براي توليد يك اثر يك ميليون يورو سرمايه گذاري مي كنند. معلم تصريح كرد: ما چنين ساز و كاري را نداريم و بنيادسينمايي فارابي به عنوان يكي از متوليان توليدات سينمايي، ظرفيت ورود به اين عرصه را ندارد، چرا كه ورود به عرصه توليدات مشترك با ديگر كشورها تخصصي است. وي ادامه داد: براي توليدات مشترك در گام دوم بايد علاقه ها و ميراث مشترك ميان كشورها مشخص شود به عنوان نمونه نخستين آثار مشترك سينماي ايران مي تواند با كشورهايي كه با زبان فارسي بيگانه نيستند ساخته شود. تهيه كننده فيلم سينمايي ازدواج به سبك ايراني گفت: همه مواردي كه به آن اشاره شد مستلزم مطالعه و پژوهش دقيق است و افرادي براي حضور در اين عرصه انتخاب شوند كه از تجربه كافي در زمينه فعاليت بين المللي برخوردار باشند. معلم يادآور شد:به طور معمول افرادي كه در اين زمينه انتخاب مي شوند از تجربه كافي براي فراهم كردن بستر به منظور حضور سينماي ايران در سطح بين المللي و توليدات مشترك برخوردار نيستند. وي ادامه داد: عدم آشنايي اين افراد با بازارهاي بين المللي سينمايي نتيجه اي جز پرداخت هزينه از سوي كشورمان در توليدات مشترك ندارد. اين تهيه كننده سينما با يادآوري اينكه درك درستي از توليدات مشترك سينمايي با ديگر كشورها وجود ندارد تصريح كرد: نمي توان بدون وجود زمينه هاي مشترك در زمينه فيلمسازي با يك كشور ديگر اثري مشترك توليد كرد. اينكه ما هزينه را صرف كنيم و اثري را توليد كنيم كه در نهايت ربطي كوچك به كشور ما داشته باشد محصول مشترك نيست. مديرمسوول ماهنامه دنياي تصوير با بيان اينكه سالهاست بر توليد محصولات مشترك سينمايي با ديگر كشورها صحبت هايي مطرح مي شود گفت:تاكنون در اين زمينه توفيق چنداني بدست نيامده و به نظر مي رسد بايد نحوه مشاركت در ساخت فيلم هاي سينمايي مشترك با ديگر كشورها را دقيقا مشخص كنيم. معلم ادامه داد: براي حضور در عرصه توليدات مشترك و بازارهاي منطقه اي و بين المللي حضور بخش خصوصي و سينماگران با تجربه و متخصص ضروري است . فراهنگ**1983**
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 218]