تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802519677




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اختتامیه جشنواره موسیقی فجر


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: اختتامیه جشنواره موسیقی فجر


اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر با معرفی برترین های بخش های مختلف به کار خود پایان داد.۲۴ گروه و ۱۶۵ هنرمند در بخش رقابتی این دوره جشنواره شرکت کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، جشنواره موسیقی فجر به کار خود پایان داد. درابتدای این مراسم  دبیر جشنواره ضمن ارائه گزارشی از برگزاری جشنواره امسال گفت: استقبال هنرمندان باعث شد تا جشنواره با جدیت فراوان کار خود را دنبال کند و در نهایت 24 گروه و 165 هنرمند در بخش رقابتی این دوره جشنواره شرکت کردند.

حسن ریاحی با اشاره به بخش های متنوع جشنواره گفت: بخش فیلم جشنواره امسال با اقبال خوب مخاطبان جدی موسیقی و دانشجویان رو به رو شد و بخش بین اللملل هم با حضور هنرمندان شاخص باعث بالا بردن کیفیت جشنواره شد.وی تصریح کرد: جشنواره امسال قابل قبول بود اما هنوز تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله داریم.

جشنواره موسیقی فجر

سپس هیئت داوران جوایز چهار شاخه آهنگسازی موسیقی کلاسیک ایرانی، کلاسیک غیرایرانی، پایان‌نامه و بخش ویژه را اهدا کردند.

در این بخش هیئت داوران آهنگسازی موسیقی کلاسیک ایرانی متشکل از مهدی آذرسینا، محمدجلیل عندلیبی و رضا شفیعیان تندیس زرین جشنواره ، لوح تقدیر و جایزه 6 میلیون تومانی خود را به طور مشترک به کورش متین از تهران به خاطر آهنگسازی قطعه طلوع و مجتبی حبیبی از تهران به خاطر آهنگسازی قطعه همراز اهدا کردند.

داوران بخش آهنگسازی موسیقی کلاسیک غیرایرانی متشکل از کامبیز روشن‌روان، محمد سریر، هوشنگ کامکار و شاهین فرهت، تندیس زرین جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی 6 میلیون تومانی خود را به طور مشترک به هادی رحمانی از تهران به خاطر ساخت قطعه سوئیت برای ارکستر و عرفان وکیلی از تهران به خاطر ساخت قطعه گنبد افلاک دادند.

همچنین در بخش آهنگسازی پایان‌نامه‌ها، تندیس زرین جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی 6 میلیون تومانی خود را به طور مشترک به نیلوفر کریمی از کرج برای ساخت قطعه رخ و علیرضا اکبرپور از کرج برای ساخت قطعه سمفونی شماره 1 اپوس تقدیم کردند.

مهدی آذرسینا، محمدجلیل عندلیبی و رضا شفیعیان، هیئت داوران بخش آهنگسازی ویژه با عنوان آهنگسازی موسیقی حماسی، تندیس زرین جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی 10 میلیون تومانی خود را به کیوان علایی از مشهد به خاطر ساخت قطعه تهمتن اهدا کردند.

همچنین یاسر عدل هریس از کرج به خاطر ساخت قطعه چهار مینیاتور برای ارکستر سمفونیک، محمود میرزایی از تهران برای ساخت قطعه خلیج فارس، محمد کیوان از اصفهان به خاطر ساخت قطعه سیاه قرمز  و نیلوفر کریمی از کرج برای ساخت قطعه کسوف  شایسته دریافت لوح تقدیر شناخته شدند.

سپس رامیز قلی‌اف به همراه گروه‌اش و بعد از آن به همراه کیوان ساکت به اجرای برنامه پرداخت. همچنین  با پخش نماهنگی از زندگی فریماه قوام‌صدری و اردوان کامکار، با حضور وزیر ارشاد و معاون هنری وزیر از مقام هنری این دو هنرمند تجلیل شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، هم در سخنانی گفت: آنجا که سخن باز می‌ماند موسیقی آغاز می‌شود و همان‌طور که عالم معنا را با چشم دل می‌توان دید، موسیقی را نیز باید با گوش دل شنید.

علی جنتی ادامه داد: کار هنرمند نوآوری و خلاقیت است؛ گاه دیدن یک اثر هنری یا شنیدن یک اثر موسیقیایی چنان وجدآفرین است که می‌تواند غم را به شادی، خودخواهی را به ایثار و تعجیل را به تدبیر مبدل سازد.

وی جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر را عرصه گزینش آثار موسیقیایی و معرفی پدیدآورندگان دانست و افزود: در این جشنواره هنرمندان عرصه موسیقی، آثاری را که بدیع و شایسته ستایش هستند در کنار گروه‌های بین‌المللی و در بخش‌های بدایع سازی و آوازی، نغمه‌ها و دستگاه‌های موسیقیایی ارائه می‌دهند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وجود بخش‌های مختلفی مانند پاپ، کلاسیک ایرانی و غیرایرانی، بانوان، کودکان و اهدای جوایز به پایان‌نامه‌های برتر در ارتباط با موسیقی، گفت: تنوع بخش‌های جشنواره موسیقی فجر نشان از گستردگی این هنر و انبوه علاقه‌مندان و اهتمام برگزارکنندگان برای توجه به تمام این گونه‌ها دارد.

جنتی با اشاره به برگزاری این دوره از جشنواره در شش استان مختلف، این مساله را نشان از تمرکز‌ زدایی و توجه به عدالت از سوی مسوولان برگزاری جشنواره دانست و آن را یکی از رویه‌های دولت تدبیر و امید نامید. وی افزود: تردیدی نیست که جوانان ما به سبک‌های جدید موسیقی آشنا هستند، بنابراین ما باید آن‌ها را دریابیم. گروه‌های جوان باید مورد حمایت قرار گیرند و شرایط آموزش و اجرای صحنه‌ای آن‌ها فراهم شود.

جنتی با تاکید بر ضرورت مشارکت بخش خصوصی در توسعه هنر موسیقی گفت: دولت به تنهایی نمی‌تواند زمینه اجرای موسیقی فاخر و کنسرت‌های بزرگ را فراهم کند و در این زمینه به حمایت بخش خصوصی نیاز داریم. وزیر ارشاد گفت: یکی از الزامات اجرای موسیقی وجود سالن‌های مجهز و با کیفیت است که بخش خصوصی می‌تواند با شناسایی و تجهیز سالن‌های مناسب در این زمینه گام بزرگی بردارد.

جنتی با اشاره به مساله دیپلماسی فرهنگی گفت: باید از ظرفیت‌های موسیقی برای گسترش روابط با کشورهایی که با گونه‌های مختلف موسیقی ارتباط برقرار می‌کنند بهره بگیریم تا علاوه بر حرکت در جهت اهداف سیاست خارجی کشور به تحقق پیشنهاد رئیس‌جمهوری مبنی بر جهان عاری از خشونت جامه عمل بپوشانیم.

وی گفت: بخشی از استعدادهای هنری در موسیقی ایران به دلیل سخت‌گیری‌ها و تنگ‌نظری‌ها از عرصه قانونی دور مانده‌اند، باید با برقراری ارتباط بیشتر با این هنرمندان از استعدادهای آن‌ها در جهت موسیقی سالم و فاخر استفاده کنیم.

در بخش دیگری از این مراسم، علی مرادخانی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: خوشحالم که دست‌اندرکاران جشنواره خود از هنرمندان به‌ نام هستند و امیدوارم دیگر دوستان نیز که در این عرصه هستند به ما کمک کنند. مرادخانی ادامه داد: نسل آینده برای ما گنجینه‌ای بزرگ است. استادان موسیقی از کاری که جوانان در جشنواره امسال کردند شگفت‌زده بودند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طرحی داریم که یک درصد از بودجه عمرانی نهادها را به هنرهای تجسمی اختصاص دهیم. امیدواریم که با یاری مجلس و عنایت آقای باهنر این طرح تصویب شود تا بتوانیم نمادهای ایرانی و اسلامی را آن‌گونه که شایسته است در معرض دید همگان قرار دهیم.

مرادخانی در پایان گفت:‌ ارکسترهای سمفونیک و ملی با عنایت رئیس‌جمهور به زودی کارشان را آغاز می‌کنند. همچنین زمینه‌هایی فراهم شده که دیپلماسی فرهنگی بین ایران و کشورهای دنیا شکل بگیرد.

بخش دیگری از مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی فجر به اجرای گروه موسیقی ژیوار به سرپرستی ژیوار شیخ‌الاسلامی و تکنوازی گیتار وحید ایرانشاهی اختصاص داشت و بعد از آن داوران بخش گروه‌نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی متشکل از ارفع اطرایی، کیوان ساکت و عبدالحسین مختاباد تندیس زرین، لوح تقدیر و جایزه نقدی 9 میلیون تومانی را به گروه «سرشک» به سرپرستی یحیی علوی از مشهد به عنوان رتبه اول، لوح تقدیر و جایزه 6 میلیون تومانی را به گروه «شمسا» به سرپرستی سید نیما طیرانی بطحایی از تهران به عنوان رتبه دوم و لوح تقدیر و جایزه 3 میلیون تومانی را به گروه «ردیف» به سرپرستی سیدمحمدجواد صانعی از کاشان به عنوان  رتبه سوم اهدا کردند.

هیئت داوران بخش گروه‌ نوازی موسیقی کلاسیک غیرایرانی نیز متشکل از رافائل میناسکانیان، منوچهر صهبایی و جاوید مجلسی، «ارکستر مجلسی رسا» به سرپرستی مظفر نبیلی و به رهبری رامیار بهزادی از کرج را شایسته کسب رتبه دوم دانستند و لوح تقدیر و جایزه نقدی 6 میلیون تومانی جشنواره را به این گروه اهدا کردند.

بعد از اهدای جوایز این بخش، گروه موسیقی عبور به آهنگسازی علی قمصری و محمد معتمدی به اجرای قطعاتی پرداختند و سپس هیئت داوران بخش آواز جمعی متشکل از وارطان ساهاکیان،  مهدی شمس نیکنام و رازمیک اوحانیان، جایزه اول خود را شامل تندیس زرین جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی 9 میلیون تومانی به گروه «آوازی سونات» به سرپرستی محسن بافنده از ساری، جایزه دوم را شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی 6 میلیون تومانی به  گروه «کُر صمات» به سرپرستی آزاده عظیمی از شیراز و جایزه سوم را شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی 3 میلیون تومانی به طور مشترک به گروه «کُر آرارات» به سرپرستی آراکس خاچاطوریان از تهران و گروه «کُر انجمن موسیقی خراسان رضوی (صبا)» به رهبری محمدجواد سام‌نژاد و به سرپرستی محمد یوسفی از مشهد اهدا کردند.

در این مراسم احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر تهران، محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، پیروز ارجمند رئیس جشنواره و مدیرکل دفتر موسیقی، حسن ریاحی دبیر جشنواره، علی ترابی دبیر اجرایی جشنواره و هنرمندان عرصه موسیقی حضور داشتند.

مراسم اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر با اجرای محمد اصفهانی در تالار وحدت به کار خود پایان داد.
 
 
 
 


جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن