تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821002880




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تدوين دانش فني ساخت نانوکامپوزيت آلومينا-مولايت در پژوهشگاه مواد و انرژي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ بهمن ۱۳۹۲ (۲۱:۴۸ب.ظ)
تدوين دانش فني ساخت نانوکامپوزيت آلومينا-مولايت در پژوهشگاه مواد و انرژي پژوهشگاه مواد و انرژي به دانش فني ساخت نانوکامپوزيت آلومينا-مولايت در پژوهشگاه مواد و انرژي دست پيدا کرد.
به گزارش خبرگزاري موج و به نقل از روابط عمومي وزارت علوم، دکتر علي صداقت مجري اين طرح گفت: نانو کامپوزيت آلومينا-مولايت بعنوان يک کامپوزيت زمينه سراميکي مربوط به حوزه فناوري نانو در صنعت ديرگداز قابل استفاده است.
وي افزود: سراميکهاي آلومينايي به سبب خواص فيزيکي، مکانيکي و شيميايي "سختي و مقاومت به سايش بالا، نقطه ذوب بالا، هدايت حرارتي پايين، مقاومت الکتريکي و شيميايي بالا" کاربردهاي متنوعي در صنايع مختلف از جمله ديرگداز دارند.
اين پژوهشگر ادامه داد: يکي از محدوديتهاي آلومينا ضريب انبساط حرارتي بالاي آن است، در حالي که ترکيبي از آلومينا و سيليس به نام مولايت داراي ضريب انبساط حرارتي پايين نسبت به آلومينا است. به همين علت، مولايت در زمينه آلومينا جهت تقويت شوک پذيري مطرح مي شود.
دکتر صداقت با بيان اينکه روشهاي جديد سينتر به کمک ميدان الکتريکي امکان افزايش سرعت اين فرآيند را فراهم کرده اند، گفت: بر اين اساس در طرح پژوهشي حاضر نانوکامپوزيت آلومينا-مولايت با استفاده از يک ميدان الکتريکي سينتر شده است.
لازم به ذکر است، بخشهايي از کار اين پژوهشگر در دانشگاه تربيت مدرس و دانشگاه ترنتو "ايتاليا" انجام شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن