تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 27 خرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801197735




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از هفت هزار گونه گیاه دارویی موجود در کشور فقط 100 قلم بهره برداری می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون وزیر جهاد کشاورزی: از هفت هزار گونه گیاه دارویی موجود در کشور فقط 100 قلم بهره برداری می شود مشهد - ایرنا - معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخبزداری گفت : از هفت هزار گونه گیاه دارویی که در کشور وجود دارد فقط از 100 گونه آن بهره برداری می شود.


به گزارش ایرنا ، خداکرم جلالی در نشست یک روزه مسوولان طرح بین المللی ˈمناریدˈ و طرح ملی ˈحبله رودˈ که در مشهد برگزار شد ، افزود: در کشور بر اساس بررسی های انجام شده هشت هزار گونه گیاهی وجود دارد که هفت هزار مورد آن دارویی است.
طرح های منارید و حبله رود دو طرح ملی و بین المللی است که توسط سازمان جنگل ها و مراتع برای ایجاد انسجام سازمانی و نیز مشارکت مردمی در اجرای طرح های آبخیزداری و حفاظت از منابع طبیعی در دست انجام است.
وی اظهار داشت : متاسفانه شناخت ما از این گونه های گیاهی دارویی بسیار اندک است و حداکثر 200 تا 300 گونه آن تاکنون شناسایی شده اما آنچه که بهره برداری می شود 100 گونه است.
وی گفت : متاسفانه ما در بحث شناسایی و بهره برداری از ظرفیت های عرصه های طبیعی خود بسیار عقب هستیم در حالی که در بسیاری از مناطق کشور مردم ما در کنار گنج ساکن هستند اما در فقر زندگی می کنند.
وی ادامه داد : این گونه ها بسیار ارزشمند هستند و ضمن مصرف آب اندک و هزینه کم ، ارزش افزوده زیادی دارند.
جلالی اظهارداشت : کشور ما دارای ظرفیت های بسیار بالایی است چنانکه از 13 اقلیم موجود در دنیا 11 اقلیم را به جز قطبی و استوایی دارا است .
او افزود : این خود از جمله نقاط قوت کشور ما به شمار می رود و با این شرایط آب و هوایی در بحث گیاهان دارویی در دنیا جزو کشورهای نخست با غنای بسیار و تنوع بالا می باشیم.
جلالی گفت : باید به خوبی بر مبنای اصول و برنامه حساب شده این منابع را حفظ کرده و توسعه داده و بهره برداری کنیم.
وی با اشاره به طرحی که بصورت پایلوت بر روی بلوط انجام شد، افزود : انجام کامل آن می تواند بیش از یک هزار دلار درآمد ارزی برای کشور در پی داشته باشد.
وی بیان کرد : اگر این محور را به خوبی شناخته و با یک مدیریت علمی و صحیح کار را پیش برده و توسعه دهیم درآمد ارزی بسیار خوبی نصیب کشور می شود.
وی در ادامه در پاسخ به سووال یکی از حاضرین در جلسه با اشاره به اجرای طرح های آبخیزداری در وسعت 25 میلیون هکتار از عرصه های کشور، گفت : امروز بخشی از این طرح ها به دلیل عدم پیگیری و بازنگری از بین رفته و باید دایم بازنگری و ترمیم شوند.
رییس سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخیزداری با تاکید بر اینکه این طرح ها نباید به حال خود رها شوند، افزود : کاری که در این حوزه انجام شده جامع نبوده درحالی که باید همه جوانب آن دیده می شد.
جلالی در پایان گفت : تهیه برنامه جامعی در جهت بازنگری در طرح های آبخیزداری که تا کنون انجام شده، ضروری است.
2713/659
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن