تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درست ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806945916




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نبرد پشت میزهای مذاکره!


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نبرد پشت میزهای مذاکره! تهران - ایرنا - روزنامه رسالت روز پنجشنبه در سرمقاله ای با عنوان « نبرد پشت میز مذاکره » نوشت:پرونده نرمش قهرمانانه، آرام آرام به صفحات آخر خود می رسد و نتایج بررسی این پرونده به تدریج آشکار می گردد.


در ادامه این مطلب که به قلم « محمود فرشیدی » نگاشته شده آمده است : البته برای کسانی که ماهیت آمریکا را به خوبی می شناختند این نتایج از ابتدا روشن بود کما اینکه مقام معظم رهبری با یادآوری سخنان خویش در نوروز 92، فرمودند: ˈتصور برخی دولتمردان دولت قبلی و همچنین برخی دولتمردان دولت فعلی این است که اگر ما در قضیه هسته ای با آمریکا مذاکره کنیم موضوع حل می شود. من هم به دلیل اصرار آنها بر مذاکره در خصوص موضوع هسته ای گفتم مخالفتی ندارم اما همان موقع هم تاکید کردم که خوشبین نیستم.ˈ
بدین ترتیب، تجربه بارها، یکبار دیگر نیز ثابت و این واقعیت مجددا افشا شد که: ˈدشمنی آمریکا با اصل انقلاب اسلامی و اسلام است و این دشمنی با مذاکرات پایان نخواهد یافت.ˈ تفسیر روشن تر این کلام آن است که دوستی با آمریکا یعنی دشمنی با انقلاب اسلامی، دشمنی با امام خمینی (ره)، دشمنی با شهدا، دشمنی با جانبازان.
دوستی با آمریکا یعنی دشمنی با اسلام، دشمنی با قرآن، دشمنی با پیامبر گرامی اسلام (ص) و اهل بیت (ع) و دشمنی با اباعبدالله الحسین (ع).
البته در حماسه عاشورا نیز عده ای می خواستند چاره ای بیندیشند که یزید و امام حسین (ع) هر کدام به راه خودشان بروند و کاری به کار یکدیگر نداشته باشند.
عده ای دیگر هم می خواستند بین یزید و امام حسین (ع) نوعی تفاهم برقرار کنند اما سنت الهی بر تقابل کفر و ایمان است و در این آزمون بزرگ است که ماهیت انسان ها روشن و کافر و مومن بودن افراد، آشکار می گردد.
در جریان این تقابل مستمر تاریخ، دائما کسانی از لشکر کفر به لشکر ایمان می پیوندند، همچنانکه افرادی نیز به پیشینه ایمانی خویش پشت پا می زنند و جذب سپاه کفر می شوند.
در دوران شکل گیری انقلاب اسلامی نیز عده ای امام خمینی (ره) را نصیحت می کردند که با شاه کنار بیاید و آنقدر قاطعانه علیه او و آمریکا و اسرائیل موضع نگیرد.
نهضت آزادی ها و جبهه ملی ها و امثال آنانکه تصور می کردند سیاست شناس و سیاستمدار هستند چون تاب تحمل انقلاب اسلامی را نداشتند و عمق مطالبات انقلابی و میزان استقامت ملت ایران، در مخیله شان نمی گنجید و چون آرمان ها و دیدگاه هایشان با آرمان ها و دیدگاه های امام (ره) و مردم تضاد داشت، نمی توانستند شدت کینه مردم از آمریکا را درک کنند و لذا می کوشیدند نگاه محبت آمیز خود به آمریکا را در جامعه تبلیغ و به اصطلاح آمریکا را ˈبزکˈ نمایند.
امروز هم کسانی که خود دچار بحران اعتقادی، انقلابی شده اند موقعیت کشور را بحرانی و در لبه پرتگاه ارزیابی می کنند و راه نجات را مذاکره و تفاهم با آمریکا می پندارند.
ریشه اینگونه بحران های روحی و توهمات آن است که برخی سیاسیون به تدریج از مردم فاصله می گیرند و خود را قطره ای از اقیانوس خروشان ملت نمی بینند و لذا احساس تنهایی و ترس از عظمت و قدرت دشمن بر آنان مستولی می شود.
چنین افرادی یا باید از ابتدا صادقانه اعتراف کنند که صلاحیت دفاع از فضائل ملت شجاع ایران را در عرصه کارگزاری و خدمت ندارند و زیر بار چنین مسئولیت های حساسی نروند و یا در صورت پذیرش مسئولیت، نصایح خیرخواهانه سکاندار انقلاب اسلامی را با گوش جان پذیرا شوند.
شگفت آنکه این افراد کم جرات، به جای آنکه با واقعیات، صادقانه برخورد نمایند و برخوردهای تحقیرآمیز آمریکا موجب شود که در صداقت آمریکایی ها تردید کنند و همچنین به جای آنکه با مشاهده راهپیمایی باشکوه 22 بهمن و تجلی خشم و خروش مردم غیور ایران در پاسخ به این رفتارهای تحقیرآمیز، روحیه و مقاومتشان تقویت شود، صدا و سیما را در فشار قرار می دهند که چرا اهانت های دولتمردان آمریکا به ملت سربلند ایران را انعکاس می دهد و یا از بودجه بیت المال، مبالغی به برخی نویسندگان فتنه می بخشند تا در وصف شیطان بزرگ و دستاوردهای مذاکره با او و همپالکی هایش، موج مطبوعاتی راه بیندازند.
حال آنکه بیش از 35 سال است که آمریکا به متحدانش وعده می دهد که با قطع ارتباط اقتصادی با ایران و صرف نظر کردن از منافع اقتصادی کوتاه مدت خود، همانند دوران حاکمیت پادشاهان بار دیگر خواهند توانست گنج ایران را تصرف کنند و به یغما ببرند.
اما این اعمال محدودیت ها موجب شده است که اولا ایران بر توانایی های خود تکیه بزند و به پیشرفت های چشمگیری نظیر هسته ای و نانو و صنایع فضایی و موشکی، دست پیدا کند چنان که جک استراو در بازدید اخیر از ایران اعتراف کرد که پس از 9 سال و علی رغم تحت تحریم بودن، تهران را بیشتر شبیه مادرید و آتن دیدم تا شبیه قاهره و دیگر پایتخت های آسیایی.
البته علاوه بر پیشرفت های متکی بر توانمندی های درونی و ملی، تحریم ها موجب شده است که برخی کشورهای دیگر، از این فرصت برای تقویت ارتباطات اقتصادی خود با ایران بهره بگیرند و اینک که با توجه به بحران اقتصادی، بکارگیری حتی یک کارگر در اروپا، اهمیت دارد، برای مردم اروپا این سئوال مطرح است که چرا باید دولتمردانشان از آمریکا اطاعت کنند و منافع کشور خویش را به خطر بیندازند؟!
در واقع موقعیت بی نظیر ایران از نظر ذخایر گوناگون و بخصوص نفت و گاز در جهان، شرایط ممتازی را برای مردم ما به وجود آورده است که کشورهای صنعتی به هیچوجه نمی توانند در دراز مدت از آن صرف نظر نمایند.
واقعیت آن است که همپیمانی آمریکا و متحدانش در آینده ای نه چندان دور فرو خواهد پاشید و افکار عمومی ملت ها، دولت هایشان را وادار به نافرمانی از دستورات آمریکا خواهد ساخت و از
هم اکنون مقدمات این نافرمانی را در استقبال چشمگیر آنان از برقراری روابط اقتصادی با ایران می توان مشاهده کرد و خشم مذبوحانه رئیس جمهور آمریکا از این نافرمانی را می توان در تعبیر ˈتخلیه کامیون آجر بر سر شرکت های تحریم شکنˈ، ردیابی کرد و رئیس جمهور فرانسه نیز به عدم تسلط خویش بر اینگونه شرکت ها، صریحا اعتراف کرده است.
ملت ایران از آغاز شکل گیری انقلاب اسلامی تاکنون بارها تجربه کرده است که با استقامت و توکل بر خدا می تواند دشوارترین موانع را پشت سر بگذارد و به تنهایی از نبرد با ابر قدرت های جهان سربلند بیرون آید.
سرانجام نبرد پشت میزهای مذاکره نیز با هدایت های مقام معظم رهبری و استقامت و وحدت ملت، پیروزی ایران اسلامی بر نظام سلطه جهانی خواهد بود و به آمریکا و صهیونیسم، اجازه نخواهد داد با تهدید و تحقیر، ساحت عزت و غیرت و شرف و اسلام را در این سرزمین مورد خدشه قرار دهند و بدیهی است مدارای مردم ایران با برخی فرزندان ضعیف خود در برابر آمریکا، از سر صبر و به امید هدایت آنان است وگرنه دریای خروشان ملت، ثابت کرده است که پرتاب تخته پاره های سیاسی، برایش هزینه چندانی ندارد.
اول**1104
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




01/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن