تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819494897




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشجویان ما دین گریز نیستند اشکال از مسوولین فرهنگی ماست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس ستاد عمره وعتبات دانشگاهیان کشور: دانشجویان ما دین گریز نیستند اشکال از مسوولین فرهنگی ماست اهواز-ایرنا-رییس ستاد عمره وعتبات دانشگاهیان کشور گفت:معتقدم دانشجویان ما دین گریز نیستند اشکال از مسوولان فرهنگی ما بوده که نتوانسته اند ارتباط مناسبی با جوانان برقرار کنند.


حجت الاسلام ˈمحمد رضا فقیهیˈ عصرچهارشنبه در جمع خبرنگاران در اهواز افزود: با توجه به سابقه کار فرهنگی وارتباطی که از نزدیک با دانشجویان داشته ام معتقدم استقبال جوانان از دین ومعنویت بسیاربالاست این ظرفیت را باید شناسایی کرد وبرای آن برنامه داشت.
وی ادامه داد: افراطی گری باعث زده شدن جوانان می شود حق تعالی موجبات شادی و ناراحتی را با هم برای انسان دیده است ما جوانان را درست نشناخته ایم کمتر کسی مانند مقام معظم رهبری قشر جوان را شناخته و توانسته ارتباط موثر را با آنان برقرار کند.
وی گفت:معتقدم اگر برنامه های ما متناسب با نیاز جوانان وطبق اقتضائات جوانی وخواسته ها ونیازهای آنان باشد جوانان استقبال بسیارخوبی هم دارند.
رییس ستاد عمره وعتبات دانشگاهیان کشور از اعزام 17هزار و300تن از جامعه دانشگاهی کشور به سرزمین وحی خبر داد وگفت: این تعداد در قالب 136کاروان از سراسر کشور به این سفر معنوی روانه می شوند.
حجت الاسلام فقیهی افزود: در سال جاری 340هزار نفر برای تشرف به سرزمین وحی نامنویسی کردند ولی به دلیل محدودیت واز طریق قرعه کشی تعداد 17هزار و300نفر انتخاب شدند که در سه گروه اساتید،دانشجویان متاهل ودانشجویان پسر مجرد در فروردین واردیبهشت راهی این سفر معنوی می شوند.
وی با بیان اینکه اظهار داشت: در حوزه عتبات نیزهمه ساله در مقاطع مختلف تعدادی از جامعه دانشگاهی رابه کربلا ونجف و کاظمین اعزام می کنیم که در اسفند ماه درمرحله چهارم اعزام (از 20اسفند تا 10فروردین)چهل کاروان را اعزام می کنیم.
وی با اشاره به استقبال گسترده جامعه دانشگاهی از این امکان گفت: براساس برنامه ریزی ها در طول ایام عید روزانه دوکاروان را راهی عتبات عالیات می کنیم.
رییس ستاد عمره وعتبات دانشگاهیان کشور با اشاره به سابقه فعالیتهای فرهنگی خود در حوزه دانشگاه گفت:دراین مدت به عینه دیده ام که هیچ فعالیت فرهنگی مانند سفر عمره پرفایده و ثمربخش به لحاظ فکری و روحی نبوده است،دراغلب نظرسنجی هایی که داشتیم نیزبیش از 80درصد از اعزام شدگان به این سفر معنوی مهمترین نتیجه آن را تحول درونی پایدار عنوان کرده اند.
حجت الاسلام فقیهی درخصوص منظور کردن سهمیه اعزام به حج عمره دختران دانشجوگفت: به رغم مطالبی که گاهی ناآگا هانه گفته می شود , دختران دانشجوی ما که به عمره اعزام می شدند بانوان بسیار شایسته ومقید به شوونات وبا متانت کامل بودند به نحوی که مسولان عربستانی به ما می گفتندشما طلبه های حوزه ها را آورده اید ،به هر روی به خاطر بعد تبلیغ شایسته فرهنگی که حضور دختران دانشجوی محجبه ما داشتند آنان مانع حضور این قشر ازدانشگاهیان ما شدند.
وی با ابراز تاسف از محرومیت این دانشجویان ازاین فرصت معنوی گفت: با این وجود ما ناچاریم برنامه های خود را در چارچوب محدودیتهای تعیین شده برنامه ریزی کنیم ولی تلاش کرده ایم بیشترین سهم عمره دانشجویی را به دانشجویان متاهل اختصاص دهیم تا ازاین طریق جبران کنیم.
حجت الاسلام فقیهی امروز چهارشنبه وارد اهواز شد تا فردا درهمایش دانشگاهیان عمره گزاراستان خوزستان دراهواز شرکت کند.
643/642
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




30/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن