تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):خدا با ما است و نيازمند ديگرى نيستيم، و حق با ما است و باكى نداريم كه كسى از...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818892615




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مساله زکات در کشور در بوته فراموشی سپرده شده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مساله زکات در کشور در بوته فراموشی سپرده شده است یزد - ایرنا - امام جمعه بافق پرداخت زکات را در کشور امری فراموش شده خواند و با ابراز تاسف گفت:زکات یک فریضه الهی است که باید در کانون توجه قرار گیرد


به گزارش روز چهار شنبه ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین ˈ سید جواد سلیمانیˈ در سومین نشست شورای زکات شهرستان بافق با اشاره به اهمیت زکات و پرداختن آن با توجه به قرآن و احادیث، افزود: زکات تکلیفی دینی است که بر عهده همه ما قرار داده شده و همه مردم و مسؤلین و به ویژه روحانیون باید برای انجام این وظیفه اسلامی تلاش کنند .
امام جمعه بافق اعتماد سازی و احیا این فریضه الهی را مهم دانست و گفت: هم اکنون دبیر این تشکل را کمیته امداد با توجه به سنخیت محل مصرف زکات بر عهده گرفته که معتقدم کارهای بسیار بزرگی در این زمینه انجام می شود.
وی ادامه داد: اعتماد مردم به یک نهاد و محل مصرف زکات،نقش موثری در احیای این فریضه دینی دارد.
امام جمعه بافق بر لزوم ترویج فرهنگ زکات تاکید کرد و افزود: اصل زکات این است که می خواهد محصول را پاک و حلال کند بنابراین روحانیت و متولیان باید با همت عالی و گسترده خود این مساله مهم و خطیر را در جامعه نهادینه کنند.
رئیس شورای زکات شهرستان بافق در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به منطقه استحفاظی این شهرستان و بررسی زمین های کشاورزی وکیفیت پرورش دام پرداخت و بیان کرد: بابررسی های اجمالی می توان درصد تحقق زکات و پرداخت آن را شناسایی کرد .
حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه بررسی های انجام شده نشان می دهد زکات واجب درشهرستان بافق جایگاه آنچنانی ندارد افزود: بنابراین ما باید تمام همت وتلاش خود را در امر زکات مستحبی به کار بندیم و با بسیج کردن مبلغین و روحانیون دراین امر مستحبی گامهای وسیعتری برداریم .
حسین افضلی دبیر شورای زکات هم در این نشست بااشاره به مساله زکات واهمیت آن در اسلام وآیات و روایات اسلامی و بهرگیری از آثار زکات وپرداخت آن درجامعه ودستگیری از فقراء ونیازمندان پرداخت و گفت: وجوه حاصل از زکات علاوه برکمک به نیازمندان صرف لایروبی و احیای قنوات ، ساخت مسجد و حسینیه واماکن فرنگی و مذهبی می شود .
حجت الاسلام عسکری مسوول پیگیری جمع آوری زکات کمیته امداد بافق هم در این جلسه به فعالیتهایی در زمینه تبلیغ و ترویج زکات و همچنی پرداخت آن اشاره کرد و گفت: شرکت در کلاسهای آموزشی ترویج کشاورزی که ازسوی اداره ترویج جهادبرگرار می شود، سرکشی های متعدد ازچاههای کشاورزی درهنگام برداشت محصول،حضوردرجمع کشاورزان وتبلیغ زکات وآشنایی کشاورزان، همکاری های لازم درزمینه معرفی عمده مالکین ،کشاورزان ، دامداران به دبیر خانه شوراری زکات از جمله فعالیت های انجام شده در این زمینه است .
در این جلسه هریک از اعضاء شورای هم نقطه نظرات وپیشنهادات خودرا در زمینه زکات و اهمیت زکات مستحبی عنوان کردند .
در پایان کلیپی از پروژه های عمرانی اعم از توسعه و ساخت مسجد ،حسینیه ، مجتمع فرهنگی مذهبی و غیره که درسال 1392 درطرح زکات قرارگرفته بودند پخش شد.
شهر بافق با جمعیتی بالغ بر 40 هزار نفر در فاصله 120 کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد. ک2
7543/1968
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




30/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن