تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818860495




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تدوین سند راهبردی و چشم انداز سلامت ایثارگران ضروریست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

قائم مقام بنیاد شهید: تدوین سند راهبردی و چشم انداز سلامت ایثارگران ضروریست تهران - ایرنا - قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، تهیه و تدوین سند راهبردی و چشم انداز سلامت ایثارگران را عاملی موثر در کاهش مشکلات حوزه بهداشت و درمان این نهاد دانست.


به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از بنیاد شهید، سردار «محسن انصاری» در بیست ودومین همایش معاونان بهداشت و درمان کل کشور با اشاره به اینکه اقتدار، عظمت و بزرگی ایران اسلامی مدیون امام(ره) و انقلاب اسلامی است، افزود: حوزه بهداشت و درمان این نهاد در مسایل زیرساختی و راهبردی یک واحد توانمندساز است.
وی ادامه داد: بنیاد شهید در سالیان گذشته بیش از توانمندسازی، بدنبال راهبردهای حمایتی بوده اما ذات امور حوزه بهداشت و درمان باید توانمندسازی و ارتقای آن باشد، راهبرد توانمندسازی بر راهبرد حمایتی ارجح است.
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به تعاریف و مفاهیم توانمندسازی گفت: توانمندسازی یعنی دادن توان به افراد، تا بتوانند مشکلات فردی و اجتماعی خود را رفع کنند و به خود اتکا داشته باشند، باید کاری کرد که ایثارگران مسایل مربوط به سلامت روحی، جسمی و روانی خود را رفع کرده و با سازگاری با محیط، بتوانند به خود متکی باشند.
سردار انصاری ادامه داد: اسناد بالادستی موجود نیز صرفا روی راهبرد توانمندسازی تکیه دارند که در سیاست های کلی نظام در مورد ایثار، مقاومت و جهاد، بندهای 6 و 7 بر توانمندسازی تکیه کرده اند.
قائم مقام بنیاد شهید گفت: با گذراندن شرایط جنگ و تغییر ترکیب سنی و متوسط سن ایثارگران، نیازها پیچیده تر و بیشتر شده و انتخاب راهبرد توانمندسازی یک راهبرد محتوم برای این نهاد بوده و خواهد بود، در اسناد بالادستی و در بند هفت سیاست های کلی نظام نیز تاکید شده، ایثارگران باید در تمام عرصه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه حضور داشته باشند و توانمند شوند؛ بند 8 سیاست های کلی نظام در توسعه فرهنگ ایثار، شهادت، جهاد و مقاومت نیز بر ارائه خدمات فرهنگی، بهداشتی و درمانی به ایثارگران با حفظ اصول توانمندی و خود اتکایی تاکید دارد.
وی ساماندهی نیروی انسانی، ارتقای سطح علمی پزشکان با استفاده از حضور متخصصان خارجی در ایران و برگزاری کنفرانس های علمی و بازآموزی، انجام کارهای پژوهشی، استانداردسازی بیمارستان ها و مراکز و اخذ مجوز لازم، ارتقای سطح سلامت ایثارگران با برنامه های تحولی و توجه بیشتر به قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را از اصلی ترین وظایف معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید عنوان کرد.
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران از معاونان بهداشت و درمان سراسر کشور خواست تا در مورد مسایلی مانند بهره وری مراکز فرهنگی، ورزشی و توانبخشی، پوشش بیمه ای با اتکا به پتانسیل درونی بنیاد شهید و با رعایت اصل خصوصی سازی، حضور فعالانه در طرح سپاس و کمک به شکل گیری هرچه بهتر برنامه های روز 22 اسفند ماه(روز تاسیس بنیاد و روز بزرگداشت شهدا) تمرکز و دقت بیشتری داشته باشند.
اجتمام(1) ** 1880 ** 1071
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




30/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن