تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شادی مومن در رخسار او و اندوهش در دل است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802520282




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقام مسوول: به دنبال حاکمیت موثر بر منابع آب کشور هستیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مقام مسوول: به دنبال حاکمیت موثر بر منابع آب کشور هستیم تهران -ایرنا - مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران یکی از اهداف استقرار مدیریت به هم پیوسته در حوضه های آبریز را حاکمیت موثر بر منابع آب کشور عنوان کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، محمد حاج رسولیها روز سه شنبه در پنجمین کنفرانس مدیریت منابع آب ایران که در پردیس شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، افزود: مدیریت به هم پیوسته منابع آب فرآیندی است که از طریق ارتقای هماهنگی های لازم بین توسعه و مدیریت منابع آب، زمین و سایر نهاده ها با هدف به حداکثر رساندن رفاه اقتصادی و اجتماعی به شیوه ای عادلانه و بدون به خطر انداختن پایداری اکوسیستم های حیاتی صورت می گیرد.
وی از جمله اهداف استقرار مدیریت به هم پیوسته در حوضه های آبریز، حاکمیت موثر بر منابع آب کشور، تعادل بین منابع و مصارف آب ازطریق هماهنگی در مدیریت تامین، توزیع و مصرف آب، توازن و هماهنگی بین توسعه و بهره برداری، نظارت بر توزیع عادلانه آب بین ذینفعان حوضه آبریز در بالادست و پایین دست حوضه آبریز و حفاظت از منابع آب در جهت رفع نیازهای اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی اعلام کرد.
حاج رسولیها افزود: کاهش تعارض ها و مشکلات درون حوضه ها، جلب مشارکت ذینفعان در مدیریت منابع آب؛ رعایت حقوق ذینفعان، محیط زیست و کاهش مناقشه ها و منازعه ها با ایجاد زمینه های پایدار در برنامه ریزی و تصمیم گیری و اولویت بندی طرح های توسعه، دیگر اهداف مدیریت به هم پیوسته منابع آب است.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران سپس درباره نقشه حوضه های آبریز کشور براساس تقسیمات مدیریتی و ساختار جدید حوضه ای، گفت: در ساختار جدید، چهار دفتر مدیریت پیوسته برای حوضه آبریز دریای خزر،حوضه آبریز دریاچه ارومیه، حوضه آبریز خلیج فارس و دریای عمان و ˈحوضه های آبریز کویر مرکزی، مرزی شرق و قره قوم تشکیل شده است.
حاج رسولیها در بخش دیگری از سخنرانی خود به چالش های کلان در مدیریت منابع آب پرداخت.
وی تقسیمات سیاسی و اداری به عنوان زمینه ای برای بروز تعارض میان ذیمدخلان آب، نبود امکان برنامه ریزی جامع آب در محدوده جغرافیای سیاسی استان ها، تعامل ضعیف بین استان ها و جایگزین شدن تقابل و تضعیف همکاری ها در سطح ملی و فقدان برنامه ریزی یکپارچه در حفاظت از منابع آب را از عمده چالش های این بخش عنوان کرد .
حاج رسولی ها همچنین مقابله با خشکسالی و چالش های حقوقی سهم حقابه ها و محیط زیست و فشارهای سیاسی و اجتماعی برای برخورداری از سهم بیشتر از منابع آب و باور به فرهنگ چانه زنی در مطالعه و اجرای طرح های استانی را از دیگر چالش های این بخش برشمرد.
وی با اشاره به الزام های طبیعی تغییر رویکرد در مدیریت منابع آب، گفت: ازجمله این الزام ها، ارتباط هیدرولوژیک تمام بخش های حوضه آبریز و تاثیرپذیری آنها از یکدیگر، محدود بودن ظرفیت منابع آب حوضه آبریز و نیاز به مدیریت به هم پیوسته برای بهره برداری بهینه از آن، ذینفع بودن چندین استان در حوضه و به هم پیوستگی برای بهره مندی عادلانه همگی آنها از حوضه برای جلوگیری از منازعه های اجتماعی و منطقه ای و تشدید رقابت بخش های شرب، کشاورزی و صنعت برای سهم بیشتر از منابع آب و در خطر قرار گرفتن سهم محیط زیست است.
مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان چالشهای موجود در حوضه های ابریز کشور افزود: در حوضه آبریز دریاچه ارومیه، برداشت زیاد از منابع آب زیرزمینی برای توسعه کشاورزی، نبود نظارت کافی بر بهره برداری، نادیده انگاشتن سهم دریاچه ارومیه و اختلاف استانی بر سر سهم آب، از این چالش ها هستند.
حاج رسولیها درباره حوضه آبریز رودخانه قمرود، گفت: در این حوضه آبریز، تامین آب شرب بخش هایی از سه استان، تضاد سلیقه در تامین همزمان آب شرب و حقابه کشاورزان، مشکلات کیفی، شکایت های حقوقی، انتقال بین حوضه ای آب و کاهش آب ورودی به واسطه خشکسالی، ازجمله چالش ها است.
وی سپس بر عزم ملی، تعهد و پایبندی به جامع نگری و به هم پیوستگی در مدیریت آب کشور و کمک در اجرای آن و توانمندسازی نیروی انسانی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی عمومی در این زمینه تاکید کرد.
پنجمین کنفرانس مدیریت منابع آب ایران، روزهای بیست و نهم و سی ام بهمن ماه امسال در پردیس شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود. در این کنفرانس، آخرین دستاوردهای علمی، پژوهشی و کاربردی مهندسی و مدیریت منابع آب ایران در قالب مقاله های علمی، کارگاه های آموزشی، سخنرانی های کلیدی و نشست های هم اندیشی از سوی متخصصان، محققان، مجریان و کارشناسان مربوط ارایه می شود.
برنامه ریزی و مدیریت جامع منابع آب و توسعه پایدار؛ مدیریت منابع آب سطحی؛ مدیریت منابع آب زیرزمینی؛ تغییر اقلیم و مدیریت خشکسالی؛ مدیریت و کنترل سیلاب؛ مدیریت عرضه و تقاضای آب؛ مدیریت کیفی منابع آب؛ استفاده مجدد از آب های برگشتی، پساب ها و منابع آب غیر متعارف؛ جنبه های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی در مدیریت منابع آب و جنبه های حاکمیتی، مسایل حقوقی و قانونی در مدیریت منابع آب، محورهای این کنفرانس است.
اقتصام(1)**1053 **1561
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




29/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن