تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820489747




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از پراید۷۰ میلیونی تا همسر دوم المپیکی


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: از پراید۷۰ میلیونی تا همسر دوم المپیکی


نگاهی به اخبار برخی سایت ها و خبرگزاری های داخلی وخارجی در ۲۹ بهمن ۱۳۹۲. ابتکار متفاوت یک رستوران دار/مردی که ۲ میلیون کودک رانجات داده است/سکانس پایانی حریم سلطان جنجال آفرید/پراید ۷۰ میلیونی/کوهنوردی بایک آسانسور استثنایی/دانشگاهی به شکل رنگین کمان  ابتکار متفاوت یک رستوران دار ایتالیایی

 ابتکار متفاوت یک رستوران دار ایتالیایی

یک رستوران‌ ایتالیایی در ابتکاری جدید تمام کارکنان خود را از میان مبتلایان به سندرم داون انتخاب کرده تا نگاهی متفاوت و مثبت نسبت به حضور فعال افراد معلول در محیط کار ایجاد کند. این رستوران در یکی از مناطق حومه‌ای جنوب شرق پایتخت ایتالیا و توسط والدین کودکان معلول تاسیس شده است. در این رستوران از ۱۸ کارمند آن ۱۳ نفر به بیماری ژنتیکی سندرم داون مبتلا هستند. این رستوران در سال ۲۰۰۰ میلادی تاسیس شده و هدف آن، ایجاد اشتغال برای مبتلایان به معلولیت سندرم داون است. یکی از گارسن‌های ارشد این رستوران که معلولیت ندارد نیز افزود: تمامی کارکنان مبتلا به سندرم داون وظیفه خودشان را به خوبی انجام می‌دهند. همچنین اگر قرار باشد خودم کار جدیدی را شروع کنم تمایل دارم از این گونه افراد دعوت کنم.
بیشتر...

مردی که 2 میلیون کودک را نجات داده است

مردی که 2 میلیون کودک را نجات داده است

"جیمز هریسون" قهرمانی 74 ساله است که تا به حال جان بیش از 2 میلیون کودک را نجات داده به آن ها زندگی سالمی بخشیده است. او در مدت 54 سال پیش بدون این که لباس خاصی بپوشد یا نقاب بزند کارهای قهرمانانه خود را انجام داده است.این مرد استرالیایی دارای گروه خونی خاصی است که در دنیا بسیار نادر است و در زمره طبقه بندی عادی قرار نمی گیرد. خون او حالتی دارد که می تواند بیماری کم خونی را در کودکان از بین ببرد و زندگی خوبی را به آن ها هدیه دهد. او از سن 18 سالگی اهدا کردن خون را آغاز کرده است وهر بار دقیقا سر موقع به یک مرکز اهدای خون می رود تا خون خود را در اختیار سازمان قرار دهد. او تا به حال 1000 بار این عمل را انحام داده و هرگز در فکر ایستادن و دست کشیدن نیست.
بیشتر...

سکانس پایانی حریم سلطان جنجال آفرید

سکانس پایانی حریم سلطان جنجال آفرید

پخش قسمت آخر سریال تلویزیونی تاریخی "حریم سلطان" در ترکیه جار و جنجال زیادی به پا کرده است. پخش صحنه هایی در قسمت آخر این سریال ترکی که در آن سلطان سلیمان، به دست خود پسرش مصطفی را خفه می کند، بخش عمده ای از مخاطبان را به واکنش علیه این شاه عثمانی واداشته است.پخش این قسمت از سریال در عین حال تاثیر مثبتی در رویکرد مردم ترکیه نسبت به شاهزاده مصطفی و مقبره او داشته، چرا که شمار زیادی از شهروندان در شهر بورسا به زیارت مقبره این شاهزاده شتافته و استاندار بورسا هم تصمیم به ترمیم مقبره و توسعه محوطه آن گرفته است. در شبکه های تلویزیونی ترکیه ده ها برنامه گفتگو پخش شد که به طور مفصل به بررسی حادثه قتل سلطان سلیمان و شاهزاده مصطفی اختصاص یافت. در همین حال برخی از مخالفان دولت ترکیه نیز تلاش کردند تا از جار وجنجال های به وجود آمده درخصوص این واقعه تاریخی در ارتباط با اوضاع کنونی ترکیه بهره برداری کنند. موضوع سریال حریم سلطان به زندگی سلطان سلیمان قانونی شاه عثمانی ها مربوط می شود و این سریال به زندگی شخصی سلطان سلیمان و زوایای پنهان وقایع و حوادث کاخ او می پردازد. سلطان سلیمان اول ملقب به "قانونى" دهمین سلطان امپراتوری عثمانی بود که از سال ۱۵۲۰ تا لحظه مرگش در سال ۱۵۶۶ بر امپراتوری عثمانی حکم راند و از این لحاظ طولانی‌ترین دوره سلطنت را در میان خاندان عثمانی داراست.
بیشتر...

همسر دوم رئیس جمهور

همسر دوم رئیس جمهور

همسر دوم رئیس جمهور

گمانه زنی ها در مورد ازدواج مجدد رئیس جمهور روسیه با خانم ورزشکاری که مدال طلای المپیک را دارد بیشتر شد. پیش از این نیز خبر ازدواج پوتین با خانم "آلینا کابائوا" مطرح شده بود اما این خبر در حاشیه بازی های المپیک سوچی دوباره فضای رسانه ها را پر کرده است زیرا هفته قبل پوتین در دیدار خود با وزیر دفاع مصر حلقه ازدواج جدیدی را بدست کرده بود و خانم آلینا کابائوا نیز که در حاشیه بازی های المیپک سوچی حضور داشت در تصاویر تلویزیونی  حلقه ازدواج خود را به دوربین های تلویزیونی نشان داد.
بیشتر...

پراید ۷۰ میلیونی در ایران

پراید ۷۰ میلیونی در ایران

صاحب این پراید با خلاقیت و حوصله ای که داشته با صرف هزینه های بسیار زیاد پراید خودش را تغییر داده و به شکلی زیبا و اسپرت تبدیل کرده که البته چیزی در حدود ۷۰ میلیون قیمتش تخمین زده شده!
بیشتر...

پیراهن رحمتی گم شد!

پیراهن رحمتی گم شد!

گم شدن پیراهن رحمتی در رختکن
بیشتر...

کوهنوردی با یک آسانسور استثنایی

کوهنوردی با یک آسانسور استثنایی

 به تازگی گروهی از علاقه مندان به ورزش اسکی نوعی آسانسور استثنایی برای کمک به اسکی بازان ساخته‌اند که در حقیقت نوعی چتر نجات است که با تسمه مخصوصی به چوب اسکی متصل می‌شود. این چتر نجات" " upski نام دارد وبرای حفظ اسکی بازان در کوهستان طراحی شده است ونمی‌توان با آن پرواز کرد اما اگر در مسیر باد قرار بگیرد اسکی باز را در جهت خواسته شده حتی ارتفاعات بالا هدایت می‌کند. این چتر نجات هجده متر مربع است و نوعی دستگیره ایمنی دارد که در واقع کنترل حرکت را در اختیار اسکی باز قرار می‌دهد.
بیشتر...

دانشگاهی به شکل رنگین‌کمان

دانشگاهی به شکل رنگین‌کمان

دانشگاهی به شکل رنگین‌کمان
مسئولین دانشگاهی در تایلند برای خوشایند بودن دانشجویان، دانشگاه را به شکل رنگین‌کمان در آوردند. در سال 2011 مسئولین دانشگاه «رانجسیت» در تایلند تصمیم گرفتند محیط دانشگاه محیطی خوشایند برای دانشجویان باشد.یک باغ رنگارنگ در محوطه دانشگاه خود ایجاد کردند. بوته‌ها و درختچه‌ها را با بنفش، قرمز، آبی، زرد و صورتی رنگ‌آمیزی کردند.
رنگ‌آمیزی محوطه دانشگاه واقعا مانند رنگین‌کمان است.
بیشتر...

شمعی که تمام نمی‌شود

شمعی که تمام نمی‌شود

شمع ساخته‌ شده توسط بنیامین شاین، تقریبا تمام‌نشدنی بوده و عاری از هر گونه اتلافی است.سیستم Rekindle در واقع، شمعدانی است که بخش پایین‌تر آن یک حفره توخالی است و مومی که از جوانب شمع ذوب می‌شود به کندی به درون آن می‌چکد. یک فتیله از مرکز حفره آویزان است و به مومی که قبلا ذوب شده، امکان شکل‌گیری مجدد به شکل یک شمع جدید را می‌دهد. ساختار شفاف این سامانه امکان نظاره شکل‌گیری آرام شمع جدید را فراهم می‌کند. این شمع در شکل فولاد ضد زنگ، آلومینیوم و پرسلن وجود دارد و هنوز بهایی برای آن تعیین نشده است.
بیشتر...

شهر افسانه ای افلاطون پیدا شد؟

شهر افسانه ای افلاطون پیدا شد؟

شهر افسانه ای افلاطون پیدا شد؟

شهر افسانه ای افلاطون پیدا شد؟

 در سال 1959، دولت چین تصمیم گرفت یک ایستگاه جدید برق-آبی بسازد و برای همین شهری را که مرکز اقتصاد و سیاست در شرق چین بود به زیر آب رفت. شهر شی چنگ اما در زیر 40 متر آب هم سرسختانه خود را زنده نگه داشته است. در حالی که در اواخر اردیبشت، رسانه ها با تردید نوشته بودند که آتلانتیس گمشده افلاطون در سواحل برزیل پیدا شد؛ اکنون رسانه ها با اعتماد بیشتری این شهر را به گمشده افلاطون تشبیه می کنند و این در حالی است که شاید تمدن گمشده آتلانتیس و فرو رفتن آن در زیر آب‌هایی که نام خود را از این داستان گرفته افسانه باشد، اما شهر شی چنگ اکنون در برابر چشمان ما است.آتلانتیس جزیره‌ای افسانه‌ای در آن سوی ستون‌های هرکول در اقیانوس اطلس است. نخستین فرد ساکن این جزیره، اونور، با لئوکیپه ازدواج کرد و صاحب یک دختر به نام کلیتو شدند. خدای حامی جزیره، پوسیدون عاشق کلیتو شد و کلیتو از او پنج جفت پسر دوقلو به دنیا آورد. پوسیدون جزیره را بین پسرها قسمت کرد و پسربزرگ‌تر اطلس را پادشاه جزیره کرد. از این جزیره در نوشته‌های افلاطون یاد شده‌است.
بیشتر...

 


سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن