تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802773350




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

قیمت تمام شده هرمترمکعب آب 9هزار ریال؛ دریافتی 2 هزار و 880ریال


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مقام مسوول عنوان کرد؛ قیمت تمام شده هرمترمکعب آب 9هزار ریال؛ دریافتی 2 هزار و 880ریال تهران - ایرنا - مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت:قیمت تمام شده هرمترمکعب آب با هزینه انتقال 9 هزار ریال است ، درحالی که متوسط قیمت دریافتی هر متر مکعب آب از مشترکان 2 هزار و 880 ریال است.


حمیدرضا جانباز روز دوشنبه در ادامه نشست خبری خود درباره اصلاح قیمت آب در بودجه سال آینده افزود: در سطح کشور آب با قیمت کم در اختیار مشترکان قرار می گیرد.
وی در خصوص روشهای محاسبه سهم آب در سبد خانوار گفت: در روش اول با تقسیم کل درآمد فروش خانگی بر آحاد مشترکین 28 صدم درصد در آمد خانوار به بخش آب تخصیص داده شد.
مدیرعامل آب وآبفای کشور اظهارداشت: در روش دوم با تقسیم کل درآمد حاصل از فروش بر تعداد خانوارها 33 صدم درصد درآمد خانوار به بخش آب تخصیص یافت و در روش سوم براساس گزارش بانک مرکزی شاخص برمبنای شاخص بهاء کالا وخدمات مصرفی در نقاط شهری 53 صدم درصد درآمد خانوار به بخش آب تخصیص داده شده است .
جانباز افزود: اگر عدد بانک مرکزی را نسبت به میانگین سهم هزینه آب در سهم خانوار، مبنا قرار دهیم ، با توجه به اینکه این رقم براساس شاخص جهانی 2 درصد است نشان می دهد با شاخص جهانی فاصله زیادی داریم .
وی با اشاره به اینکه اصلاح تعرفه ها می تواند عامل کنترل کننده مصرف باشد ، گفت: در قانون بودجه سال جاری به دولت اجازه داده شده بود که قیمتها را تا معادل قیمت تمام شده اب وفاضلاب افزایش دهد ولی دولت تاکنون مصوبه ای در این زمینه صادر نکرده است .
مدیرعامل شرکت آب و ابفای کشور در خصوص تجهیز شبکه فاضلاب تهران و هزینه های مترتب با آن نیز گفت: به رغم عقب ماندگی در این بخش اقدامات خوبی در سالهای اخیر صورت گرفته، بخصوص راه اندازی تصفیه خانه جنوب تهران که از مدرن ترین تصفیه خانه های جهان است نقش بسزایی در استفاده از پساب در کشاورزی دارد .
جانباز افزود: با توافق میان شهرداری تهران و این شرکت مقرر شده است تصفیه خانه هایی در نقاط مختلف شهر تهران احداث و از پساب آن در بخش کشاورزی و فضای سبز شهرداری استفاده شود.
وی همچنین از احداث چند طرح فاضلاب در کشور خبر داد و گفت: با استفاده از امکانات بخش خصوصی در استان یزد اجرای پروژه فاضلاب مهریز با شرکت فولاد محسن منعقد شده که حجم سرمایه گذاری در این پروژه420 میلیارد ریال ( 42 میلیارد تومان) است .
مدیرعامل آب و آبفای کشور افزود: در شهر بافت یزد نیز با فولاد مرکزی قراردادی با حجم سرمایه گذاری یک هزارو 70 میلیارد ریال ( 107 میلیارد تومان ) برای احداث تصفیه خانه 15 هزار متر مکعبی منعقد شده است.
جانباز درباره اینکه به رغم کمبود منابع مالی اجرای پروژه ها با چه منابعی صورت می گیرد ، گفت: ما شرکتی خدماتی هستیم و همزمان با افزایش جمعیت ورشد تقاضا باید نسبت به ایجاد زیرساختها پاسخگو باشیم .
وی افزود: در بودجه سال آینده 11 هزار و 900 میلیارد ریال (یکهزار و 190 میلیارد تومان) برای اجرای 133 طرح آبرسانی در نظر گرفته شده که در مقایسه با بودجه سال جاری به میزان 10 هزار و 200 میلیارد ریال (یکهزارو 20 میلیارد تومان) کاهش 21 درصدی را نشان می دهد.
جانباز همچنین اظهارداشت: در فصل عمران شهری بودجه سال آینده 11 هزار و 500 میلیارد ریال (یکهزار و 150 میلیارد تومان) اعتبار برای 233 طرح اجرای تاسیسات فاضلاب در نظر گرفته شده که در مقایسه با بودجه سال جاری به میزان 18 هزار و 500 میلیارد ریال (یکهزار و 850 میلیارد تومان) نشانگر کاهش 37 درصدی است .
وی گفت:برای تکمیل زیرساخت مسکن مهر نیز در بودجه سال اینده 2 هزار میلیارد ریال (200 میلیارد تومان) در نظر گرفته شده که در مقایسه با اعتبار یک هزار و 960 میلیارد ریالی ( 196 میلیارد تومانی ) سال جاری رشد داشته است .
مدیرعامل آب و آبفای کشور همچنین افزود: در بودجه سال اینده در بخش کمک رسانی به فاضلاب روستایی 3 هزار میلیارد ریال (300 میلیارد تومان) اعتبار تخصیص داده شده که در مقایسه با مبلغ یک هزار میلیارد ریالی (100 میلیارد تومان) سال جاری رشد سه برابری داشته است.
جانباز با اشاره به رشد خرید تضمینی آب و پساب از840 میلیارد ریال (84 میلیارد تومان) به یک هزار و 90 میلیارد ریال (109 میلیارد تومان) ، گفت: این میزان افزایش برای کمک به طرح های ایجاد فاضلاب شهری با مشارکت بخش خصوصی لحاظ شده است .
وی همچنین با بیان اینکه در قانون بودجه سال جاری شرکت های آب وفاضلاب روستایی مشمول واگذاری شده بودند ، گفت: با پیگیری های صورت گرفته توسط کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و نامه رییس سازمان محیط زیست و وزرای نیرو وبهداشت ودرمان وآموزش پزشکی به رییس جمهوری برای خارج شدن این شرکتها از مشمول واگذاری در سال اینده تعیین تکلیف خواهد شد.
اقتصام(3)**1053**1561
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




28/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن