تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا ... نيّتم را به بهترين نيّت ها و عملم را به بهترين اعمال برسان، خدايا به لطف خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802791707




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغییر مالکیت 64 میلیون اوراق بهادار در فرابورس ایران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: در پایان معاملات فرابورس؛
تغییر مالکیت 64 میلیون اوراق بهادار در "فرابورس" ایران
در جریان معاملات امروزفرابورس، تغییر مالکیت بیش از 64.7 میلیون اوراق رقم خورد که بیشترین حجم معاملات به نماد حق تقدم بیمه آرمان با جابه جایی 11.8 میلیون سهم تعلق گرفت .


به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در جریان معاملات امروز 27 بهمن ماه، تغییر مالکیت بیش از 64.7 میلیون اوراق رقم خورد که بیشترین حجم معاملات به نماد حق تقدم بیمه آرمان با جابه جایی 11.8 میلیون سهم تعلق گرفت و شاخص فرابورس نیز با 15.4 واحد معادل 2.11 درصد افزایش یافت و به 743.3 واحد رسید.


در پایان معاملات روز یکشنبه همچنین 894 میلیارد ریال سهم در 18 هزار و 787 نوبت معاملاتی داد و ستد شد که پالایش نفت لاوان و پالایش نفت تهران به ترتیب با 30 و 26.4 میلیارد ریال بیشترین ارزش معاملات را ثبت کردند.


بر اساس این گزارش به دنبال بازگشایی نماد معاملاتی شرکت داروسازی تولید دارو پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده و ارائه اطلاعات پیش‌بینی، این نماد با محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50 درصد به بازار بازگشت و با 6.65 درصد افزایش قیمت مواجه شد؛ پس از آن گروه فن‌آوا، مجتمع معادن مس تکنار، توسعه بازرگانی آهن وو فولاد میلاد و بیمه میهن از بیشترین رشد قیمت برخوردار شدند و بیشترین کاهش قیمت هم نصیب سرمایه‌گذاری اقتصاد نوین، سرمایه‌گذاری چشم‌انداز توسعه شمال و بیمه ما شد.


از سوی دیگر در بازار ابزارهای نوین مالی و در بخش اوراق با درآمد ثابت، بیشترین حجم معاملات به خرید و فروش 143 هزار و 770 برگه مشارکت نارنجستان تعلق یافت و پس از آن معامله 142 هزار و 460  برگه مشارکت نفت فصلی بیشترین تقاضا را داشت. در بازار ETF هم بیشترین حجم معامله را جابه جایی 447 هزار و 221 واحد صندوق قابل معامله سرمایه‌گذاری اطلس به خود اختصاص داد.


در جریان معاملات تسهیلات مسکن نیز امتیاز تسهیلات مسکن دی 92 با بیشترین رشد به قیمت 586 هزار و 955 ریال رسید و امتیاز تسهیلات مسکن اسفند 89 هم با بیشترین کاهش قیمت به نرخ 573 هزار و 644 ریال مبادله شد.


شایان ذکر است مهلت استفاده از حق تقدم خرید سهام شرکت مجتمع‌های توریستی و رفاهی آبادگران ایران- کیش از امروز تا روز سه‌شنبه 27 اسفند تمدید شد.


 


***بلوک 50 درصدی پالایش نفت لاوان در فرابورس عرضه می‌شود


 


50 درصد به علاوه یک سهم از سهام شرکت پالایش نفت لاوان روز یکشنبه یازدهم اسفندماه در فرابورس عرضه می‌شود.


شایان ذکر است سازمان خصوصی‌سازی تعداد 571 میلیون و 710 هزار و 801 سهم از سهام کنترلی شرکت پالایش نفت لاوان را به‌طور یکجا و نقد یا نقد و اقساط بابت ردّ دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی در بازار فرابورس ایران عرضه می‌کند.


بر این اساس قیمت پایه هر سهم بر اساس قیمت تابلو فرابورس در روز عرضه معادل قیمت بسته شدن سهام در روز قبل از عرضه به اضافه 50 درصد تعیین شده است به شرط آنکه از مبلغ 37 هزار و 380 ریال کمتر نباشد.


شرایط پرداخت ثمن معامله شرکت پالایش نفت لاوان نیز یکجا و نقد یا نقد و اقساط  به صورت 30 درصد نقد و مابقی اقساط 5 ساله با نرخ 15 درصد است و حداکثر 9 روز کاری از تاریخ انجام معامله باید پرداخت شود.


گفتنی است آخرین سرمایه شرکت پالایش نفت لاوان که در بازار دوم فرابورس ایران معامله می‌شود یک هزار و 143 میلیارد و 421 میلیون و 600 هزار ریال اعلام شده که 40 درصد از سهام آن برای سهام عدالت و 50 درصد بابت رد دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی است، ضمن آنکه 5 درصد از سهام این شرکت نیز در مالکیت شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران و 5 درصد نیز در اختیار سهامداران خرد قرار دارد.





تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن