تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803102781




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ستاد بازسازی عتبات عالیات در بیش از 50 نقطه استان کرمان راه اندازی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ستاد بازسازی عتبات عالیات در بیش از 50 نقطه استان کرمان راه اندازی شد کرمان - ایرنا - رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان، گفت: دفاتر ستاد بازسازی عتبات عالیات در بیش از 50 نقطه استان کرمان راه اندازی شده است.


به گزارش ایرنا، علی مهاجری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ستادهایی که در نقاط مختلف استان دایر شده اند به عنوان ستادهای معین استان محسوب می شوند.
وی بیان کرد: این ستادها برای جمع آوری هدایا و کمک های مردم برای ساخت گنبد و نوسازی ستون های حرم مطهر حضرت سیدالشهدا (ع) راه اندازی شده است.
وی گفت: در تلاش هستیم تا مردم دورترین نقاط استان کرمان هم بتوانند در ساخت گنبد حرم مطهر امام حسین (ع) مشارکت کنند.
مهاجری همچنین به آغاز رسمی کار ساخت گنبد و لاغرسازی ستون های حرم مطهر امام حسین (ع) از ابتدای ماه محرم اشاره کرد و افزود: فاز اول که انجام کارهای کارشناسی و مطالعاتی بوده به پایان رسیده است و اکنون برای ساخت گنبد در حال تجهیز کارگاه هستیم.
وی گفت: لاغرسازی ستون ها اولویت اول است و مسئولان حرم مطهر سیدالشهدا (ع) هم بر اجرای هرچه سریع تر کار لاغرسازی ستون ها تاکید دارند.
وی ادامه داد: به لحاظ پیچیدگی و حساسیت کار، سخت ترین کار پیش رو لاغرسازی ستون های حرم است که البته کارهای طراحی، مطالعات و محاسبات انجام شده و امیدواریم به یاری صاحب بیت که امام حسین (ع) است این کار به خوبی به سرانجام برسد.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان با اشاره به بررسی طرح لاغرسازی ستون ها با حضور اساتید به نام کشور از دانشگاه های صنعتی شریف، امیرکبیر و شهید رجایی، گفت: اساتید به نام کشور با حضور مشاور طرح و سایر عوامل از موضع نقد وارد شدند و نواقص جزیی طرح برطرف شد.
وی خاطرنشان کرد: مدل مشابه ستون های حرم مطهر در کرمان ساخته و کار لاغرسازی به طور آزمایشی روی ستون های مدل اجرا می شود تا عملیات اجرایی لاغرسازی ستون ها در حرم مطهر با توجه به شرایط ویژه ای که وجود دارد با مشکل مواجه نشود.
وی گفت: مقدمات کار بر اساس برنامه زمان بندی انجام شده و قرار است پس از انجام مراحل آزمایشی، کار ساخت ستون ها از جمله جوش کاری و برش کاری توسط مردم در کرمان انجام و سپس ستون ها به کربلا حمل شود.
مهاجری با بیان این که کار ساخت گنبد هم به صورت سیستم فضاکار که روش جدیدی در ساخت سازه های فلزی است انجام می شود؛ اظهار کرد: در خصوص ساخت گنبد نیز طراحی ها انجام شده است و در مرحله انتخاب پیمانکار هستیم.
وی به تجهیز کارگاه ساخت گنبد و ستون های حرم مطهر امام حسین (ع) در کنار سینما شهرتماشا کرمان اشاره و خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا 25 اسفند کار تجهیز کارگاه به پایان برسد و پس از آن عملیات اجرایی ساخت ستون ها و گنبد آغاز شود.
وی گفت: بطور تصادفی محلی که به عنوان کارگاه ساخت گنبد و ستون ها در نظر گرفته شد در زمان دفاع مقدس به عنوان معراج شهدا مورد استفاده قرار می گرفته است و شهدای بسیاری از این محل بر روی دستان ملت شریف کرمان تشییع شده اند و انتخاب این محل برای اجرای دو پروژه مهم مربوط به حرم امام حسین (ع) بی دلیل نیست.
مهاجری افزود: بزودی با آغاز عملیات اجرایی گنبد و ستون های حرم مطهر سیدالشهدا (ع) محل کارگاه به میعادگاهی برای مردم کرمان تبدیل خواهد شد.
وی با بیان این که در خصوص ساخت گنبد به گونه ای برنامه ریزی و طراحی شده است تا گنبد جدید تا 500 سال نیاز به بازسازی و ترمیم نداشته باشد، گفت: کار طلاکاری خشت های گنبد نیز با بررسی ها و طراحی که مهندسین متالوژی و شیمی انجام داده اند با رویکرد جدید انجام خواهد شد.
وی افزود: پیش از این طلاکاری بر روی ورق های مس انجام می شد و پس از مدتی رنگ خشت های گنبد تغییر می کرد، بنابراین با بررسی های انجام شده تصمیم گرفته شد تا از ورق های استیل که هم کیفیت و هم قیمت بالاتری دارند استفاده شود.
مهاجری گفت: هفته آینده نیز کار تجهیز و راه اندازی کارگاه در کربلا انجام خواهد شد؛ ضمن این که آخرین بررسی ها و مطالعات به مسوولان حرم مطهر ارایه و نقطه نظرات آنها نیز اخذ می شود.
وی از ساخت گنبد و لاغرسازی ستون های حرم مطهر امام حسین (ع) به عنوان پروژه هایی ارزشمند یاد و اظهار کرد: به طور حتم تا سال ها دیگر نه نیازی پیدا می شود و نه چنین شرایطی پیش می آید که چنین پروژه هایی اجرا شود و اجرای این دو پروژه با ارزش در این مقطع از تاریخ ماندگار خواهد شد.
وی گفت: این فرصت که نصیب مردم ایران بویژه مردم کرمان شده است در تاریخ ثبت می شود و حیف است مردم استان از این فرصت بهره نبرند.
مهاجری با بیان این که هیچ نگرانی از تامین منابع مالی این دو پروژه مهم و ارزشمند در حرم مطهر امام حسین (ع) نداریم، تاکید کرد: علاوه بر مردم کرمان استان های همجوار از جمله یزد و خراسان جنوبی نیز برای مشارکت در ساخت گنبد و لاغرسازی ستون های حرم مطهره امام حسین (ع) اعلام آمادگی کرده اند.ک/2
7444/8154/2624
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




27/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن