تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز دژ محكم خداوند رحمان و وسيله راندن شيطان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803556857




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستگیری کلاهبردار شیک پوش


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
دستگیری کلاهبردار شیک پوش
مرد تبهکار که با خودروهای گرانقیمت کرایه ای، دست به کلاهبرداری بزرگ در چند استان کشور زده بود سرانجام در دادم ماموران گرفتار شد.
به گزارش نامه نیوز به نقل از قانون،در پی تشکیل پرونده ای با موضوع "کلاهبرداری" در دادسرای ناحیه 12 تهران و به دستور شعبه چهاردهم بازپرسی، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت‌.
یکی از مالباختگان پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : حدود دو ماه قبل، یک دستگاه خودرو سواری Gensiz را به همراه تمامی اسناد و مدارک در منطقه سپهسالار خریداری کرده اما با گذشت تنها 10 روز از زمان خرید خودرو و پس از توقیف خودرو از سوی گشت پلیس آگاهی متوجه شدم که این خودرو دارای سابقه سرقت است‌. در مراجعه به پلیس آگاهی متوجه شدم که فروشنده ماشین به من، مبلغ 60 میلیون تومان را به صورت نقد به مالک حقیقی خودرو پرداخت کرده و قرار بر آن بوده تا مابقی پول خودرو را نیز به صورت اقساط پرداخت کند که در همین زمان و بدون انجام تعهداتش، خودرو را به من فروخته و پول آن را نیز به صورت کامل دریافت کرده است‌.

همزمان با حضور این مالباخته، مالباخته ای دیگر با مراجعه به پایگاه هفتم اظهار داشت : یک دستگاه خودرو سانتافه را از فردی به نام اکبر حسین پور ( هویت جعلی ) خریداری و در ازای آن مبلغ 35 میلیون تومان وجه نقد پرداخت کردم و قرار شد تا مابقی پول ماشین را در زمان انتقال اسناد مالکیت و در محضر به مالک پرداخت کنم اما بعد از گذشت مدتی، خودرو سانتافه را از مقابل مغازه ام سرقت کردند‌. زمانی که تصاویر دوربین‌های مداربسته مقابل مغازه را بررسی کردم، در کمال تعجب فروشنده ماشین را دیدم که با استفاده از کلید یدک خودرو اقدام به سرقت ماشین کرده است. زمان طرح شکایت متوجه شدم که خودرو متعلق به یک شرکت کرایه خودروهای مدل بالا‌ست‌.

در ادامه رسیدگی به پرونده و با بررسی شکایت‌های مشابه مشخص شد فردی با اسامی‌مختلف و از طریق مراجعه به مراکز کرایه خودرو به ویژه خودروهای مدل بالا، اقدام به کرایه خودروهای مدل بالا کرده که در بررسی اسناد و مدارک مشخص شد که تمامی این اسناد و مدارک این شخص جعلی یا دارای سابقه سرقت هستند‌. در برخی موارد نیز این شخص (فرد متقاضی خودرو ) در ازای پرداخت هزینه کرایه خودرو اقدام به دادن چک به مراکز کرایه خودرو کرده بود که با بررسی سوابق چک‌ها مشخص شد تمامی‌این چک‌ها دارای سابقه سرقت هستند‌.

همزمان با شناسایی تعدادی از خودروهای مدل بالا و احتمال ارتکاب سایر جرائم با آنها، تحقیقات برای شناسایی سایر شکات و مالباختگان احتمالی آغاز شد‌. بررسی سوابق خودروها نشان داد که متهم پرونده پیش از فروش آنها به سایر افراد، به بازار تهران و همچنین مراکز تجاری و اقتصادی سایر استان‌های کشور مراجعه و با ظاهری آراسته و در پوشش خودروهای مدل بالا، تحت عنوان "تاجر" و با استفاده از چک‌های سرقتی اقدام به خریدهای میلیونی کرده است‌.
یکی از مالباختگان در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : من در زمینه پرورش بوقلمون فعالیت دارم‌. با فرا رسیدن زمان فروش بوقلمون‌ها، بخش عمده تولید خود را به مبلغ 48 میلیون تومان و در ازای یک فقره چک تحویل شخصی دادم که تصور کرده بودم نماینده یکی از شرکت‌های معتبر و سرشناس در زمینه تولید محصولات پروتئینی و گوشتی است اما زمان وصول چک و در کمال حیرت متوجه شدم که غیر از من، دهها نفر دیگر نیز با طلب‌های چند ده میلیون تومانی و به شیوه‌های مشابه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.

در ادامه رسیدگی به پرونده و آغاز اقدامات پلیسی برای شناسایی و دستگیری متهم، کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی با بهره گیری از اطلاعات به دست آمده اقدام به چهره نگاری و تهیه چهره فرضی متهم کرده و با بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار موفق به شناسایی تصویر یکی از متهمان سابقه دار در زمینه کلاهبرداری به نام "امیر‌. پ" 37 ساله شدند که بارها به اتهام ارتکاب جرائم مرتبط با کلاهبرداری دستگیر و روانه زندان شده است‌. با شناسایی تصویر "امیر‌. پ" از سوی تمامی‌مالباختگان، شناسایی مخفیگاه و دستگیری وی در دستور کار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و سرانجام با انجام اقدامات پلیسی، مخفیگاه امیر در منطقه یوسف‌آباد شناسایی و در اواخر دی ماه دستگیر شد‌.

متهم پس از انتقال به پایگاه هفتم و مواجهه حضوری با شکات، به کلاهبرداری‌های متعدد در طول یک سال گذشته اعتراف و در خصوص نحوه تهیه چک‌های سرقتی نیز عنوان داشت : چک‌های سرقتی را از سارقان کیف قاپ و داخل خودرو، به مبلغ هر برگه چک 50 الی 100 هزار تومان، خریداری می‌کردم‌.





1392/11/2





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن