تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمتى نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و آموزش دهيد، بفهميد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819263148




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سدها، مناسب ترین منابع آبی پایدار برای تامین آب آشامیدنی سالم است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سدها، مناسب ترین منابع آبی پایدار برای تامین آب آشامیدنی سالم است یاسوج - ایرنا- معاون حفاظت و بهره برداری مدیریت منابع آب ایران بر استفاده بهینه و جلوگیری از خروج آب های سطحی در کشورتاکید کرد و گفت: سدها یکی از مهمترین منابع آبی پایدار جهت تامین آب آشامیدنی سالم در شهرها وروستاها است.


به گزارش خبرنگار ایرنا، جهانگیر حبیبی روز شنبه در جلسه کارگروه آب و کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد افزود: استفاده از آب های زیرزمینی و چاه ها برای تامین آب شرب بسیاری از شهرها و حتی روستاهای کشور را با چالش کم آبی مواجه ساخته است.
وی بیان کرد: این در حالی است که روند برداشت آب از سفره های زیرزمینی در نقاط مختلف کشور به ویژه در استان کهگیلویه وبویراحمد بالا است.
حبیبی اظهار کرد: هم اکنون بیش از 700 لیتر در ثانیه آب از چاه های موجود در دشت های امام زاده جعفر برداشت می شود در حالی که سد کوثر با ذخیره بیش از 500 میلیون متر مکعب در 35 کیلومتری این شهرستان واقع شده است.
وی با بیان اینکه برداشت آب از چاه ها برای تامین آب آشامیدنی بر خلاف اصول فنی و مهندسی است، اظهار کرد: بسیاری از اراضی کشاورزی و دشت های وسیع منطقه امام زاده جعفر با کمبود آب کشاورزی مواجه هستند.
حبیبی ابراز داشت: دستگاه های تخصصی شامل جهاد کشاورزی، صنعت ،معدن و تجارت و شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی این استان باید با ارایه دلایل و مستندات قانونی ، فنی و کارشناسی به دنبال تخصیص منابع آب از سدها، رودخانه ها و آب های سطحی موجود در استان باشند.
این مقام در مدیریت منابع آب ایران یکی از چالش ها و اولویت های اساسی دولت وزارتخانه نیرو را موضوع تامین و مدیریت بهینه آب عنوان کرد و یادآور شد: با روی کارآمدن دولت یازدهم جلسات تخصصی ستاد اجرایی شورای عالی آب با حضور رییس جمهور و یا معاون اول ایشان به طور منظم برگزار شده است.
وی ابراز داشت: آغاز فعالیت این ستاد مربوط به حدود 10 سال پیش در دولت اصلاحات بوده است.
حبیبی از تشکیل 12 جلسه از آغاز فعالیت این ستاد تاکنون خبر داد و افزود: پنج جلسه این ستاد مربوط به دولت یازدهم بوده است.
وی تصریح کرد: استانداران در سراسر کشور موظف هستند بر اساس آیین نامه اجرایی این ستاد نسبت به اجرای مصوبات این کارگروه در سطح استان ها اقدام و برنامه ها و راهبردهای خود را برای رفع معضلات و چالش های فرا روی تامین منابع آبی در استان مربوطه ابه دبیرخانه ستاد مرکزی ارایه دهند.
وی افزود: بر اساس آیین نامه اجرایی شورای عالی آب نتایج کارگروه ها باید هر سه ماه یکبار به دبیرخانه ستاد مرکزی ارسال شود.
671/7530
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




26/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 28]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن