محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1832315346
عملکرد یک عکاس در برابر پلیس و ربوده شدن/از دیدن ایران شگفتزده شدم!
واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۲
یک عکاس اسپانیایی تبار که چندیست ایران را برای بازدید و عکاسی انتخاب کرده است، میگوید از تماشای ایران شگفت زده است، چون تصوری که رسانههای غربی از ایران ارائه میکنند با واقعیت فاصلهی بسیاری دارد. ساموئل آراندا که برندهی جایزهی عکس ورلد پرس2011 است، در جریان سفرش به ایران، در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حضور پیدا کرده و در نشستی به سوالات خبرنگاران ایسنا، سایر رسانهها پاسخ داد. او دربارهی آغاز عکاسیاش از مناقشات اسرائیل و فلسطین بیان کرد: آن زمان دو دوست داشتم که یکی از آنها فلسطینی و دیگری اسرائیلی بود. در حالیکه من با هر دو نفر آنها دوست بودم و با آنها روابط صمیمانهای داشتم ولی متوجه شدم که آنها از هم خوششان نمیآید. من توسط هر دو نفر آنها به اقامت در شهرهایی که در آن سکونت میکردند، دعوت شدم. بنابراین حدود یک ماه به تلآویو و حدود یک ماه به رامالله سفر کردم و بعد از آن بیش از پنج تا شش ماه در غزه حضور داشتم و در جریان آن مناقشات موجود در غزه را به خوبی دیدم. آراندا اضافه کرد: دیدم که چگونه خانههای افراد، مدرسههای پر از دانشآموز آنها، غذاخوریها، خیابانها و... بمباران میشود و مردم فلسطین کشته میشوند. حضور در آنجا تجربهی سختی بود. در آن زمان سعی کردم که یک ژورنالیست باشم و یک رویکرد متعادل به این ماجرا داشته باشم و فکر میکردم که نباید داشتن احساس دوستی در رسالت ژونالیستی من تأثیر بگذارد. در نتیجه فعالیتهای حماس را هم پوشش دادم چون بحث اعتبار عکاس، موضوعی مهم است و اگر یک عکاس اعتبار خود را از دست بدهد این اعتبار از دست رفته برای او به مثابهی از دست دادن کارش است. او دربارهی نحوهی ورودش به کار عکاسی خبری اظهار کرد: وقتی نوجوان بودم به خاطر فقر خانوادگی از جنوب اسپانیا به سمت بارسلونا، شمال این کشور حرکت کردم تا در آن منطقه کار پیدا کنم. گرچه به خاطر مشکلاتی که وجود داشت فرصت ورود به دانشگاه را پیدا نکردم ولی در 18 سالگی کار خود را در عکاسی آغاز کردم. این عکاس در ادامه توضیح داد: دورهای که وارد منطقهی بارسلونا شدم همزمان بود با اتمام بازیهای المپیک. بعد از این بازی به خاطر ماجراهایی که پیش آمد، پلیس شروع به سرکوب افراد کرد و متوجه شدم که پلیس در آن محلهیی که من حضور دارم به خانههای افراد حمله کرده و عدهای از افراد را دستگیر میکند. این اولین سوژهی من برای عکسبرداری بود. و در جریان آن متوجه شدم میتوانم منعکس کنندهی تصاویر وقایعی باشم که مشاهده میکنم. در آن زمان احساس میکردم، موظفم حق عدهای که در آنجا تضعیف میشود را احقاق کنم و البته خودم در آن درگیریها دستگیر و متوجه شدم برای عقایدی که دارم مثل آزادی و برابری باید مبارزه کنم. این عکاس که مدتی برای خبرگزاری فرانسپرس کار کرده و از آنجا اخراج شدهاست، در این باره توضیح داد: دوست نداشتم به عنوان یک عکاس حرفهای در آنجا حضور داشته باشم. چیزی که در فرانسپرس اتفاق میافتاد خوشایند من نبود. مثلا یک شب اسرائیل یک منطقهی غیرنظامی فلسطین را بمباران کرد که در جریان آن تعداد زیادی از افراد کشته شدند. من این رویداد را پوشش خبری دادم و در ارتباط با آن تعدادی عکس برای فرانس پرس فرستادم و در "کپشنها" ( توضیحات زیر عکسها) وقایع را شرح دادم. و بعد که عکسهای خبرگزاری را میدیدم، متوجه شدم که در کپشن عکسها چیز دیگری دربارهی آن وقایع نوشته شده و اطلاعات غلطی به مخاطب دادهاند که در واقع به نفع اسرائیل بود. آراندا ادامه داد: در اینجا متوجه شدم که در حال از دست دادن ارزشها و اعتقادم نسبت به شغلم هستم چون آن آژانس تغییراتی ناخوشآیند را کار من ایجاد میکرد و باعث میشد که کنترل من بر کارم از دست برود. پس از این اتفاق، گفتگوی نه چندان دوستانهای میان من و اعضای خبرگزاری فرانسپرس انجام گرفت و آنها تصمیم گرفتند که من را اخراج کنند. بعد از آن ماجرا هم من به یک عکاس فریلنس (آزاد) تبدیل شدم و با نشریات مختلف شروع به کار کردم. به گزارش ایسنا، در بخشی از این نشست، آراندا با خبرنگار خبرگزاریها و روزنامهها، عکسهای مختلف خود را به نمایش گذاشته و دربارهی آنها توضیح میداد. او در بخشی از سخنانش گفت: یکی از مسائلی که در عکاسی امروز بسیار رایج است بحث فتوشاپ است. توصیهی من به عکاسان این است که به طور جدی از فتوشاپ فاصله بگیرند چون لو رفتن تصاویری که با فتوشاپ تهیه شده به مثابهی پایان کار حرفهای یک عکاس است. برندهی جایزهی عکس مطبوعاتی سال 2011 با تأکید بر اهمیت بازخورد یک عکس برای عکاس اظهار کرد: وقتی که قصد دارم که برای عکاسی به یک شهر یا کشوری سفر کنم اول برنامهریزی میکنم که میخواهم از چه چیزی و چگونه عکس بگیرم و برایم مهم است تصویری که ارائه میدهم بازخورد مناسبی داشته باشد. آراندا دربارهی راه حل مقابله برخوردهای پلیسی با حرفهی عکاسی توضیح داد: هر جا که احساس کنم پلیس با عکاس رفتار دوستانهای ندارد و ممکن است به هر صورت از کارم جلوگیری کند، با برنامهریزی تصمیم میگیرم که کارم را، از راهی پیش ببرم. مثلا چندی پیش در جریان یکی از سفرهایم تلاش کردم که با عدهای از افراد حامی حقوق بشر ارتباط بگیرم تا به من برای دسترسی به سوژههای عکاسیام یاری برسانند. این عکاس اسپانیایی تبار در بخشی از سخنانش به سیاستهای نیویورک تایمز در انتشار عکسهای خبری پرداخت و بیان کرد: مدتی برای پوشش تحولات یمن به این کشور سفر کرده بودم. در این کشورمیدانی وجود داشت که در جریان راهپیمایی مورد استفادهی تظاهر کنندگان قرار میگرفت و برنامههای مختلفی در آن جریان داشت که من از آنها عکاسی میکردم. یکی از نکات جالب این میدان این بود که بعد از پیروزی تظاهر کنندگان در این میدان، افرادی را می دیدم که در آن نشسته و عبادت میکردند و در 20 دقیقهی بعد در همان میدان افرادی بودند که موسیقی یک خوانندهی آمریکایی تبار (شکیرا) را گذاشته و با آن میرقصیدند. با اینکه من از هر دو صحنه عکس گرفته بودم ولی متوجه شدم که فقط تصویر اول منتشر شده است. این سیاست به دلیل این است که آنها سعی دارند چهرهی مورد نظر خود را، از مسلمانان نشان دهند. او در پاسخ به این سوال که چرا مجموعهی عکسهایش را در قالب کتاب منتشر کرده است، گفت: در حال حاضر من در حال عکاسی از زندگی افراد هستم و این عکسها مناسب منتشر شدن در روزنامهها نیست چون حوزهی علاقهی روزنامهها، خبرهای همراه با خشونت و درگیری است و روزنامهها اغلب علاقهمندند تصاویری ارائه دهند که افراد از یکدیگر بترسند در نتیجه این عکسها در روزنامهها انتشار نمییابد. وی با تأکید بر اینکه نتیجهی کار عکاسی نیز غالبا برایش اهمیت زیادی دارد، اظهار کرد: یکی از مجموعه عکسهای من متعلق به خانوادهای است که به خاطر بدهیشان به بانک وسایل خانهشان در حال مصادره شدن بود. من از روند مصادرهی اسباب و وسایل این خانواده عکس انداختم و آن را به رئیس بانک نشان دادم و موجب شدم که رئیس بانک با دیدن تصاویر از کارش صرف نظر کرد. این اتفاق تاثیرگذاری عکسها را نشان میدهد و حس تأثیرگذاری در عکاسی برای عکاس بسیار لذتبخش است. آراندا دربارهی آموزشهای لازم برای عکاسی عکاسان توضیح داد: در امر عکاسی به خصوص برای عکاسی در شرایط سخت مانند وقایع بهار عربی، مناطق جنگی و... آموزش امر بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود. درآژانسهای خبری بزرگ دنیا چنین است که عکاسان و خبرنگاران برای انجام کارشان دورههای آموزش خاصی را میبینند، مثلا یک سری دورههای آموزش روانی برای آنها گذاشته میشوند تا آنها آموزش ببینند که در صورت دزیده شدن چه واکنشی باید از خود نشان دهند؟ او افزود: یا مثلا به آنها آموزش استفاده از جلیقههای ضد گلوله، تشخیص صدای سلاحهای مختلف و... را میدهند. در صورتی عکاس یا خبرنگاریاین آموزشها را نبیند اساسا اجازهی سفر و عکاسی از مناطق سخت به آنها داده نمیشود. آراندا با بیان اینکه خود را عکاس ضدجنگ میداند، دربارهی عکسی که با آن جایزهی بهترین عکس خبری سال را گرفته است، توضیح داد: نیویورک تایمز مرا به یمن فرستاد تا از تحولات آنجا عکس بگیرم. یمن گرچه عکاسان محلی زیادی داشت که غالبا هم افراد توانمندی بودند ولی در بیشتر مواقع به دلیل تکراری شدن سوژه برای عکاسان محلی، بسیاری از وقایع جالب از نظرها جا میماند. بنابراین وقتی کسی از بیرون وارد میشود، میتواند عکسهای بهتری از سوژهها بگیرد.
ساموئل آراندا
این عکاس همچنین اضافه کرد: عکس این پسر که در آغوش مادرش قرار دارد متعلق به مسجدی است که در جریان تحولات یمن از آن به عنوان یک درمانگاه استفاده میکردند و من از صحنهی عکس چهار عکس گرفتم و بعدپسر به اتاق عمل منتقل شد و البته هنگام عکس انداختن هیچ ایدهای نداشتم مبنی بر اینکه این زن چه نسبتی با پسر دارد وآیا مادر ، خواهر، دوست و... این فرد است. او ادامه داد: بعد از انتشار این عکس در خبرگزاریها و... من از مادرهای بسیاری ایمیل گرفتم و آنها به من گفتند که نحوهی در آغوش کشیده شدن این پسر، نشان از آن دارد که این دو مادر و پسر هستند. وقتی کسانی که در عکس بودند و عکس خود را دیده بودند که به عنوان بهترن عکس مطبوعاتی سال معرفی شده است با من تماس گرفتند و ضمن تشکر از من، اعلام کردند که مادر و پسر هستند و از من خواستند که برای دیدنشان به یمن بروم و آن روز قشنگترین تجربه زندگی من رقم خورد. همان روز با هواپیمایی به یمن بازگشتم و به خانهشان رفته و متوجه شدم که آنها متعلق به یک خانوادهی 100 نفره هستند و.... آراندا در توضیح اینکه گفته میشود تصویر گرفته شده شبیه به یکی از تابلوهای نقاشی میکل آنژ است، بیان کرد: در آن شرایط وقتی یمن بمباران شد، فرصت این برایم وجود نداشت که به میکلانژ فکر کنم در نتیجه چنین چیزی صحت ندارد. او درباره تأثیر جایزهی بهترین عکس مطبوهاتی سال در زندگیاش توضیح داد: بعد از دریافت این جایزه تا یک سال در کانون توجه بودم و میتوانستم تا مقطعی با تور به کشورهای مختلف سفر کنم و در آنجا عکسهایم را به نمایش بگذارم ولی دریافت این جایزه چندان مزایای مادی ندارد که بتوانیم از آن استفاده کرده و به وسیلهی آن تا آخر عمر تأمین باشیم. من بعد از دریافت این جایزه به دنبال راههای تازه،ارتباطات تازه و... رفتم. این عکاس خبری در بخشی از سخنانش دربارهی لزوم توجه عکاس حرفهای به موضوعات متنوع در عکاسی هم توضیح داد: از نظر من یک عکاس باید بتواند از موضوعات متنوعی عکس بیاندازد. عکاس حرفهای نباید برچسب داشته باشد که مثلا عکاس جنگ و... . اکنون به من عکاس کشورهای اسلامی برچسب خورده است در حالی که من عکاس کشورهای دیگر هم بودهام. عکاس باید بتواند از زوایای مختلفی عکس بگیرد. این عکاس اسپانیایی تبار دربارهی کشور ایران و جذابیتهای عکاسیاش توضیح داد: وفتی وارد ایران شدم حیرت زیادی کردم چون متوجه شدم ایران مانند یک کشور اروپایی است، خیابانها، معماریها و... آن مانند یمن و سایر کشورهای اسلامی نیست و از نگاهی ایران شبیه به بارسلونا است و این تصویر از ایران در غرب پوشش داده نمیشود. وقتی میخواستم به ایران سفر کنم عدهای از دوستانم به خاطر تصویری که از ایران در ذهن داشتند به من توصیه کردند به ایران نیایم ولی بعد که سفر کردم، دیدم ایران با آن تصویری که در ذهنمان در ایران ساخته بودند، کاملا متفاوت است. او ادامه داد: ایران کشوری است که ارزش این را دارد که رسانههای غربی به آن بپردازند. عموما تصویری که از ایران ارائه میشود، تصویر روحانیون است. مثلا همواره گروهی روحانی به تصویر کشیده میشوند که تظاهرات میکنند و شعار میدهند و مرگ بر آمریکا میگویند. من به از وقتیکه به ایران که وارد شدم، متوجه شدم که تصاویری که از ایران ارائه میشود باید تغییر کند و باید به این توجه کردم که عکاس ابزارهایی دارد که میتواند توهم کشورها و اقوام مختلف نسبت به کشور و قوم دیگری تغییر دهد. آراندا خطاب به عکاسان حاضر در نشست گفت: شما عکاسان ایرانی چشمان ما در ایران هستید. باید با نگاهی متفاوت از آنچه از ایران در جهان منتشر میشود از این کشور عکس بیاندازید. باید واقعیتهای کشورتان را در جهان ارائه کنید. او در پاسخ به پرسش یکی از عکاسان مبنی بر علاقه نداشتن غرب به انتشار عکسهای واقعی از ایران توسط عکاسان ایرانی توضیح داد: البته راههایی هم برای نشان دادن عکسهای واقعی از ایران وجود دارد. مثلا افرادی هم هستند که علاقهمند به انتشار عکسها خارج از محدودهی رسانهها هستند. میتوانید از طریق آنها اقدام به انتشار عکسها کنید. هر چند که منتشر کردن عکسهای شما خارج از ایران سخت است ولی اگر به کار خود ایمان دارید باید کار خود را پیگیری کنید. این عکاس دربارهی موضوع مطرح شده با آوردن مثالی از فعالیت های عکاسی خود اضافه کرد: من در جریان بحران اقتصادی اسپانیا، رخت بر پشت بستم و راه افتادم. و دور اسپانیا را گشتم و بدون اینکه کسی قرار باشد آثارم را منتشر کند، تعدادی عکس گرفتم. بعد از اینکه کار به پایان رسید تصاویر را برای نیویورک تایمز بردم و دیدم که اعضای این نشریه با تماشای این عکسها تحت تأثیر قرار گرفته و عکسها را از من خریدند. او در بخش دیگری از سخنانش با عکاسان ایرانی اظهار کرد: در اسپانیا فستیوالهای فیلمهای ایرانی برگزار میشود. چیزی که اصلا تصویری از آن در دست نیست، نحوهی تولید یک فیلم و روند فیلمسازی ایرانی است بنابراین این موضوع نیز میتواند سوژهای برای عکاسان ایرانی باشد. ساموئل آراندا را به عنوان عکاس کشورهای اسلامی میشناسند. این عکاس اسپانیایی تبار در یکی از سفرهای کاریاش به یکی از کشورهای اسلامی در جریان بهار عربی، عکسی گرفت که برندهی بهترین جایزهی مطبوعاتی سال2011 شد و این عکس شهرتی جهانی برایش رقم زد. این عکس که در جریان تحولات یمن گرفته شده است زنی محجبه را نشان میدهد که پسر مجروح خود را در آغوش گرفته است. او همچنین در جریان بهار عربی در تحولات کشورهای مصر، لیبی، تونس، مصر و یمن حضور داشته و از آنها عکس گرفته است.
عکس/ ساموئل آراندا
این عکاس خبری حدود 10 روز است که برای بازدید و عکاسی به ایران سفر کرده است، و دربارهی عکاسی در ایران میگوید که آنچه در اینجا میبیند با آنچه از پیش شنیده، بسیار متفاوت است چنانچه اکنون به نظرش ایران شبیه به کشورهای اروپایی است و فکر میکند که ایران و خیابانهایش به قدری زیباست که از هر نقطهی آن میتوان عکاسی کرد. آراندا که حدود 35 سال سن دارد، کار عکاسی را از 19 سالگی در نشریهی "الپاریس" شروع کرده و در 21 سالگی هم برای پوشش مناقشات میان اسرائیل و فلسطین، برای آژانس خبری اسپانیایی EFE به خاورمیانه سفر کرد. او در تمام سالهایی که کار عکاسی را به صورت حرفهای دنبال میکرد به نقاط مختلف دنیا سفر کرده و تجربهی عکاسی از آسیا، اروپا، آفریقا را در کارنامهی خود دارد. یکی از درخشانترین آثار او عکاسی از مهاجران آفریقایی است که تلاش میکردند به اروپا مهاجرت کرده و آنجا اقامت کنند.
عکسی از آراندا، عکس برگزیده جهان در سال 2011
انتهای پیام
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]
صفحات پیشنهادی
محکومیت ربوده شدن 5 مرزبان ایرانی از سوی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
سهشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸ ۵۴ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ربوده شدن پنچ تن از مرزبانان ایران در منطقه جکیگور در شرق کشورمان از سوی گروهک تروریستی به اصطلاح جیش العدل و انتقال آنان به داخل پاکستان را محکوم کرد به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا آلن ایر سخنگوی فارسی زبان وزارتبهترین کتابهای ایران در سال 1391معرفی شدند
فرهنگ و ادب ادیبات ایران در دهمین دوره جایزه کتاب سال بهترین کتابهای ایران در سال 1391معرفی شدند آثار برگزیده و شایسته تقدیر سی و یکمین دوره جایزه سال جمهوری اسلامی ایران معرفی شدند به گزارش خبرنگار مهر در حالی که تا دقایقی دیگر آئین اختتامیه سی و یکمین دوره جایزه سال جکاندیداهای بخش تازههای تئاتر ایران معرفی شدند
سی و دومین جشنواره تئاتر فجر در ایستگاه پایانی کاندیداهای بخش تازههای تئاتر ایران معرفی شدند کاندیداهای بخش مسابقه تازههای تئاتر ایران در سیودومین جشنوارهی تئاتر فجر اعلام شدند به گزارش جام جم آنلاین سهراب سلیمی نادر برهانی مرند و سعید اسدی هیئت داوران بخش مسابقه تازروزنامه جنگ:پاکستان تهران را از تحقیقات درباره ربوده شدن مرزبانان ایرانی مطلع می کند
روزنامه جنگ پاکستان تهران را از تحقیقات درباره ربوده شدن مرزبانان ایرانی مطلع می کند اسلام آباد - ایرنا - روزنامه جنگ پاکستان روز سه شنبه به نقل از سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور گزارش داد پاکستان به جمهوری اسلامی ایران اطمینان داده که نتایج تحقیقات درباره موضوع ربودن پنج مروزارت خارجه آمریکا ربوده شدن مرزبانان ایران را محکوم کرد
وزارت خارجه آمریکا ربوده شدن مرزبانان ایران را محکوم کردسخنگوی فارسیزبان وزارت خارجه آمریکا در پیامی ربوده شدن پنج مرزبان ایرانی در مرزهای جنوب شرقی سیستان و بلوچستان توسط گروه خودخوانده جیشالعدل را محکوم کرد به گزارش خبرگزاری فارس آلن ایر سخنگوی فارسی زبان وزارت خارجه آمریاحتمال دو برابر شدن واردات گاز ترکیه از ایران
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹ ۲۳ وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد که در صورت حل و فصل موضوع قیمت گاز احتمال می رود خرید گاز طبیعی از ایران را دو برابر کنیم به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا روزنامه حریت ترکیه گزارش داد تانر ییلدیز وزیر انرژی ترکیه یک روز پس از بازگشت از سفر به ایرئیس و نایبرئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران مشخص شدند
رئیس و نایبرئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران مشخص شدندرئیس و نایبرئیس اول و دوم اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران بعد از گذشته حدود یکماه از انتخابات هأت مدیره این اتحادیه انتخاب شدند به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات باشگاه خبری فارس توانا اعضای هیأت مدیره جدید اتحادیهسنندجی ها به دیدن فیلم های جشنواره فجر فراخوانده شدند
سنندجی ها به دیدن فیلم های جشنواره فجر فراخوانده شدند سنندج-ایرنا- دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در استان کردستان از علاقه مندان به فیلم و سینما خواست از 15 بهمن جهت دیدن فیلم های جشنواره فجر در سینما بهمن سنندج حضور یابند به گزارش خبرنگار ایرنا جلال قلعه شاخانی رنامزدهای مسابقه تازههای تئاتر ایران جشنواره فجر معرفی شدند
فرهنگ و هنر تئاتر نامزدهای مسابقه تازههای تئاتر ایران جشنواره فجر معرفی شدند نامزدهای مسابقه تازههای تئاتر ایران سی و دومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در بخش های مختلف موسیقی طراحی صحنه بازیگری زن و مرد نمایشنامه نویسی و کارگردانی اعلام شدند به گزارش خبرگزاری مهر نامزدعکاسی تئاتر ایران به یک گونه هنری تبدیل می شود
عکاسی تئاتر ایران به یک گونه هنری تبدیل می شود شهرکرد-ایرنا-عضو انجمن عکاسان تئاتر ایران گفت عکاسی تئاتر ایران در آینده نزدیک به یک گونه ژانر هنری تبدیل خواهد شد به گزارش ایرنا ابراهیم سیسان در کارگاه آموزشی عکاسی تئاتر در خانه هنرمندان چهارمحال و بختیاری افزود وجود عکاسانرد پای جنگ در عکسهای «آراندا» و شش عکاس ایرانی
جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹ ۵۰ نمایشگاه گروهی عکس رد پا با حضور شش عکاس ایرانی و یک عکاس اسپانیایی با موضوع جنگ و تبعات آن بر زندگی در گالری راه ابریشم گشایش مییابد مهدی منعم یکی از عکاسان حاضر در این نمایشگاه در گفتوگو با خبرنگار بخش تجسمی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا اظواکنش کاربران شبکههای اجتماعی به ربوده شدن سربازان ایرانی
واکنش کاربران شبکههای اجتماعی به ربوده شدن سربازان ایرانی کاربران ایرانی رسانه های اجتماعی اعتراض خود را نسبت به گروگانگیری مرزبانان ایرانی که چند روز پیش در دام عملیات تروریستی گروهک جیش العدل قرار گرفته اند با گذاشتن نظرات بسیار در شبکه های اجتماعی اعلام کردند کاربران ایرانی رخواننده گروه رستاک: موسیقی محلی ایران پتانسیل جهانی شدن دارد
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹ ۱۳ خواننده گروه موسیقی رستاک معتقد است موسیقی محلی ایران پتانسیل و قابلیت جهانی شدن را دارد فرزاد مرادی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه کرمانشاه با بیان اینکه هر کدام از اعضای گروه رستاک از نواحی مختلف ایران هستند و همگی مونماینده مردم اصفهان در مجلس: دشمنان با دیدن اقتدار ملت ایران ناامید شدند
نماینده مردم اصفهان در مجلس دشمنان با دیدن اقتدار ملت ایران ناامید شدندنماینده مردم اصفهان در مجلس گفت امسال مراسم 22 بهمن با شکوه و محکمتر برگزار شد و دشمنان کشور بار دیگر مأیوس و ناامید شدند نیره اخوان امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در اصفهان با قدردانی و تشکر از حضور مرد22 بهمن روز شکست منطق آمریکایی در برابر قدرت منطق ایران اسلامی است
22 بهمن روز شکست منطق آمریکایی در برابر قدرت منطق ایران اسلامی است تهران - ایرنا - شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یوم الله 22 بهمن را روز شکست منطق قدرت آمریکایی در برابر قدرت منطق ایران اسلامی است به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی روز شنبه با صدور بیانیهاعتراض ایران به پاکستان درباره ربوده شدن ۵ مرزبان ایرانی
اعتراض ایران به پاکستان درباره ربوده شدن ۵ مرزبان ایرانی وزارت امور خارجه کشورمان امروز یکشنبه با احضار بهمن ماه نور محمد جدمانی سفیر پاکستان مراتب اعتراض ایران را به ربوده شدن ۵ مرزبان ایرانی به دست گروه جیشالعدل به وی ابلاغ کرد به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبراعتراض رسمی ایران به پاکستان در پی ربوده شدن پنج تن از مرزبانان
سیاسی سیاست خارجی اعتراض رسمی ایران به پاکستان در پی ربوده شدن پنج تن از مرزبانان بدنبال انجام عملیات تروریستی و به گروگان گرفته شدن پنچ تن از مرزبانان جمهوری اسلامی ایران در منطقه جکیگور در شرق کشورمان در شامگاه 17 11 92 از سوی گروهک تروریستی به اصطلاح جیش العدل و انتقال آنان-
فرهنگ و هنر
پربازدیدترینها