تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى‏گيرد، در سينه‏اش بى‏قرارى مى‏كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815244855




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سامانه هوشمند ساترا از ارکان توسعه پایداراست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سامانه هوشمند ساترا از ارکان توسعه پایداراست بوشهر - ایرنا - استاندار بوشهر گفت: سامانه ارزیابی توسعه و رصد و آمایش (ساترا) فضای مناطق را طبق سند چشم انداز توسعه ترسیم و برنامه ریزی می کند و یکی از ارکان توسعه پایدار است.


به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری بوشهر روز جمعه به نقل از مصطفی سالاری در نشست با مسوولان راه اندازی سامانه ساترا در دستگاههای اجرایی استان بوشهر افزود: این سامانه به عنوان موتور محرکه توسعه اطلاعات هر منطقه را به روز در اختیار دارد و در سه بعد اقتصاد، جغرافیا و جامعه شناسی سیمای فضای مناطق را طبق سند چشم انداز توسعه ترسیم می کند و یکی از ارکان توسعه پایدار است.
وی با بیان این که در اجرای سامانه ساترا در استان بوشهر 287 شاخص فعال می شود تصریح کرد: در این سامانه در همه حوزه ها برنامه ریزی لازم صورت گرفته و برای 69 حوزه کاری و اداری برای دستگاه های اجرایی تدوین شده است.
سالاری بیان کرد: برای اجرایی شدن سامانه هوشمند ساترا در استان بوشهر18 میلیارد ریال اعتبار برآورد شده که از طریق معاونت برنامه ریزی راهبردی رییس جمهوری تامین می شود.
استاندار بوشهر ادامه داد: اجرای این طرح 18 ماه طول می کشد که سامانه ساترا در استان بوشهر به صورت هوشمند برنامه ها و طرح ها را تدوین و ارائه می دهد.
سالاری با بیان این که همه دستگاه های اجرایی در استان بوشهر موظف هستند برای تسریع در اجرای سامانه هوشمند ساترا همکاری کنند تصریح کرد: دستگاه های اجرایی باید بسته های برنامه ریزی خود را از هم اکنون تدوین که پس از بارگذاری آنرا در سیستم دستگاه اجرایی فعال کنند.
وی بر توجه به آموزش کاربران با سامانه ساترا گفت: لازم است یک دوره یکساله ویژه کاربران با سامانه یاد شده در استان بوشهربرگزار شود تا کاربران بتوانند براحتی از آن برای پیشبرد امور استفاده کنند.
استاندار بوشهر سامانه هوشمند ساترا را پیش زمینه تدوین سند آمایش سرزمینی استان بوشهر دانست و تاکید کرد: سامانه هوشمند ارزیابی آمایش و رصد توسعه استان بوشهر به سامانه سایر استان ها برای هماهنگی در توسعه و پیشرفت متصل می شود.
معاون برنامه ریزی استانداری بوشهر گفت: استقرار سامانه هوشمند ساترا پایه و اساس تدوین آمایش سرزمینی است و زمینه تدوین سند آمایش سرزمینی راه اندازی سامانه ساترا است.
رضا عوض پور اظهار کرد: استقرار سامانه ارزیابی توسعه و رصد آمایش سبب سرعت بخشیدن به اجرای برنامه ها و طرح های هر منطقه می شود و اجرای آن در هر منطقه ضروری است تا دسترسی سریع به اطلاعات فراهم شود.
وی با اشاره به این که با استفاده از قابلیت‎های پردازش آمار و اطلاعات می‎توان یک قابلیت مجازی ایجاد کرد، تصریح کرد: از طریق سیستم هوشمند ساترا می‎توان عواقب ساخت یک پروژه را قبل از اجرا شناسایی کرد.
معاون برنامه ریزی استاندار بوشهر ادامه داد: نخستین اولویت ما برخورداری از آمار و اطلاعات در حالات مختلف است و اگر بخواهیم آمایش درست انجام شود باید همه اطلاعات به درستی پردازش شوند که برای این مهم سامانه ارزیابی توسعه و رصد آمایش ساترا طراحی شده است.
عوض پور با اشاره به این که طرح مطالعاتی آمایش سرزمینی آغاز شده است بیان کرد: هماهنگی اجرای این آمایش با تعامل دستگاه های اجرایی از طریق سامانه ساترا امکان پذیر می شود که مدیران و کاربران سامانه ساترا باید به این مهم توجه جدی کنند.
وی افزود: اطلاعاتی نظیر اطلاعات چندرسانه‎ای، اطلاعات مکانی، باستان شناسی، دانش و تجربه کارشناسان، اطلاعات حاصل از طرح‎ها و مطالعات موضوعی باید از طریق سیستم هوشمند ساترا اجرایی و عملیاتی شود.
معاون برنامه ریزی استاندار بوشهربا بیان این که راه اندازی سامانه هوشمند ساترا 18 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد گفت: برای این مهم معاونت برنامه ریزی راهبردی رییس جمهوری اعتبارات لازم برای اجرایی شدن آن تخصیص می دهد که با اتمام طرح مطالعاتی آن می توان سال آینده آنرا بارگذاری کرد.
عوض پور تصریح کرد: در اجرای سامانه هوشمند ساترا در استان بوشهر 287 شاخص فعال می شود که همه دستگاه های اجرایی باید در این ارتباط فعالیت خود را تسریع دهند. ک/1
539
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




25/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن