تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):خدا را بسيار ياد كنيد و هميشه به ياد مرگ باشيد و قرآن زياد بخوانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804397050




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آخرین وضعیت سامانه هوشمند اشتراک منابع/ پیاده سازی طرح غدیر در دانشگاهها


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


دانش و فناوری
آخرین وضعیت سامانه هوشمند اشتراک منابع/ پیاده سازی طرح غدیر در دانشگاهها
دبیر علمی نخستین کنفرانس ملی کتابخانه دیجیتالی گفت: بخشی از طرح سامانه هوشمند اشتراک منابع - سهام- پیاده سازی شده و هم اکنون دسترسی منابع خارجی از طریق این طرح فراهم شده اما دسترسی به منابع داخلی هنوز فراهم نشده است.



به گزارش خبرنگار مهر، نخستین کنفرانس ملی کتابخانه دیجیتالی با محوریت یک دهه کتابخانه‌های دیجیتالی در ایران با نگاهی به آینده، در محل مرکز تحقیقات مخابرات ایران برگزار شد. این کنفرانس توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران و با همکاری انجمن کتابداری و اطلاع‌رسانی و مرکز تحقیقات مخابرات ایران برگزار شد که از میان 190 مقاله رسیده به این بخش 9 مقاله در این کنفرانس ارائه شد. مهدی علیپور حافظی - دبیر علمی نخستین کنفرانس ملی کتابخانه دیجیتالی در این مراسم به محورهای کنفرانس از جمله "معماری سیستم‌ها، ابزارها و فناوری"، "محتوا و مجموعه‌های دیجیتالی"، "استانداردهای کتابخانه‌های دیجیتالی"، کاربران و کاربردپذیری"، "سازماندهی در کتابخانه‌های دیجیتالی"، "ارزیابی کتابخانه‌های دیجیتالی"، "مسائل قانونی، سازمانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی"، "اقتصاد کتابخانه‌های دیجیتالی"، "نیروی انسانی متخصص"، "آینده کتابخانه‌های دیجیتالی"و "نوآوری در کتابخانه‌های دیجیتالی" اشاره کرد. وی با بیان اینکه کتابخانه‌های دیجیتالی محتوای دیجیتال و خدمات دیجیتالی را در اختیار کاربران قرار می دهد بر تسهیل دسترسی به منابع با وجود این کتابخانه ها تاکید کرد و گفت: کتابخانه‌های الکترونیکی در ایران از سال 1380 به بعد مطرح شد و در حال حاضر کتابخانه‌های ما از بحث کتابخانه‌های الکترونیکی به سمت کتابخانه‌های دیجیتال در حرکت است که پس از این مدل از کتابخانه‌ها شاهد کتابخانه های ابری با استفاده از فناوری رایانش ابری خواهیم بود. علیپور در مورد طرح امین و غدیر که توسط پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات مطرح شده گفت: طرح غدیر که مربوط به عضویت فراگیر كتابخانه‌ها است راهكار جدیدی برای ایجاد دسترسی مستقیم استفاده‌كنندگان به منابع كتابخانه‌های دانشگاهی محسوب می شود که براساس موفقیت و تجربه حاصل از طرح تعمیم خدمات كتابخانه‌های تخصصی به افراد غیرعضو طراحی شده و به عنوان یك طرح دائمی به اجرا در آمده و در دانشگاههای دولتی مورد استفاده قرار می گیرد. وی ادامه داد: طرح امین نیز با محوریت امانت بین كتابخانه‌ها توافقی رسمی بین تعدادی كتابخانه است كه بر اساس آن، هر كتابخانه‌ می‌تواند مدارك موردنیاز كاربران خود را كه هنگام در‌خواست در مجموعه‌اش موجود نیستند، از مجموعه دیگر كتابخانه‌ها تامین كند. علیپور درباره آخرین وضعیت طرح سامانه هوشمند اشتراک منابع - سهام-  نیز گفت: در حال حاضر بخشی از این طرح پیاده سازی شده و فازهای بعدی آن در حال آماده شدن است. طرح سهام به سمت این که کاربران عادی بتوانند به آن دسترسی یابند در حال فراهم شدن است و در حال حاضر دسترسی منابع خارجی از طریق این طرح فراهم شده اما دسترسی به منابع داخلی هنوز فراهم نشده است.  


۱۳۹۲/۱۱/۹ - ۱۶:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن