تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دانشمندی که از علمش سود برند ، از هفتاد هزار عابد بهتر است .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803253124




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنان بدون محرم حق رفتن به پزشک ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: زنان بدون محرم حق رفتن به پزشک ندارند


روزنامه الحیاه به نقل از شیخ قیس بن محمد آل مبارک نوشت " زنان در مراجعه به پزشک بدون اینکه فرد محرمی آنها را همراهی کند ، سهل انگاری می کنند که این اقدام شرعا" حرام است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر روزنامه الحیاه چاپ لندن روز پنجشنبه نوشت: " شیخ قیس بن محمد آل مبارک " عضو هیات امر به معروف و نهی از منکر که بالاترین نهاد دینی در عربستان سعودی است ، از مراجعه زنان به پزشک مرد بدون همراهی محرم با آنان انتقاد کرده است. وی می گوید که " این اقدام از نظر شرعی حرام است".
شیخ قیس بن محمد آل مبارک
الحیاه به نقل از شیخ قیس نوشت " زنان در مراجعه به پزشک بدون اینکه فرد محرمی آنها را همراهی کند ، سهل انگاری می کنند که این اقدام شرعا" حرام است.هیات امر به معروف و نهی از منکر نزدیک به مسئولان سعودی ، متشکل از 21 نفر از شخصیت هایی است که دراین نهاد ، جایگاه ویژه دارند. الحیاه همچنین نوشت که پلیس دینی در منطقه الشرقیه زنان را از مراجعه به مراکز درمانی خصوصی بدون وجود محرم همراه آنان منع کرده است. این روزنامه به نقل از برخی منابع نوشت اعضای هیات امر به معروف و نهی از منکر عربستان ، وارد یک مرکز درمانی سلامت و تغذیه شدند و به زنان مراجعه کننده اجازه ندادند که بدون محرم نزد پزشک تغذیه بروند. مراجعه زنان و مردان عربستانی به مراکز درمانی تغذیه و سلامت در ریاض افزایش یافته است و روزهای مشخصی برای زنان و روزهای دیگری برای مردان با هدف جلوگیری از اختلاط دو جنس درنظر گرفته شده است. مرگ یک دانشجوی دختر که انتقال وی به بیمارستان برای جلوگیری از اختلاط دو جنس زن و مرد با تاخیر بود و درنهایت به فوت وی منجر شد ، جنجال زیادی در رسانه های عربستانی و پایگاه های اجتماعی ایجاد کرد. روزنامه"عکاظ" چاپ عربستان هفته گذشته نوشت " آمنه با وزیر" دانشجوی مقطع فوق لیسانس در دانشگاه ملک سعود، ساعت یازده صبح پنجشنبه در داخل دانشکده سکته کرد و با وجود حاضر شدن تیم امداد پزشکی ، مسئولان دانشگاه درراستای عمل به قانون جلوگیری از اختلاط دو جنس ( زن و مرد)، به اعضای تیم پزشکی که مرد بودند ، اجازه ورود به بخش دختران برای نجات جان دانشجوی دختر را ندادند که درنتیجه وی با مرگ دست و پنجه نرم کرد و بعداز دو ساعت جان باخت. آتش سوزی در سال 2002 در مدرسه ای واقع در شهر مکه هم جان پانزده دختربچه را گرفت. در زمان اطفا حریق و نجات جان بچه ها از مدرسه ، ماموران گشت پلیس امر به معروف و نهی از منکر عربستان مداخله می کنند و اجازه نمی دهند که بچه ها از مدرسه همانطور بدون حجاب خارج شوند. بجای کمک کردن به خروج بچه ها و نجات آنها، اگر بچه ها قصد خروج از مدرسه بدون حجاب را داشتند، آنها را کتک می زدند! در این حادثه عده ی زیادی از بچه ها موفق شدند از مدرسه فرار کنند ، اما حدود پانزده تن از آنان جان باختند. فعالان حقوق بشری سر و صدای زیادی به راه انداختند اما همچنان پس از گذشت بیش از ده سال از آن حادثه ، کسی محاکمه نشده است و تغییری در روند قوانین بوجود نیامده است.


پنج شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن