تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگز دل به باطل بودن حق و به حق بودن باطل يقين نمى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803972865




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشته‌های پزشکی بدون افزایش امکانات سه برابر شده است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
رشته‌های پزشکی بدون افزایش امکانات سه برابر شده است
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در هشت سال اخیر تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به سه برابر افزایش یافته است، در حالی که فضای فیزیکی،‌ اعضای هیئت علمی و بودجه دانشگاه سه برابر نشده است. به گزارش نامه نیوز به نقل از ایسنا،- منطقه اصفهان، طاهره چنگیز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در حال حاضر 807 عضو هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان فعالیت می‌کنند، اظهارکرد: هشت هزار و 600 دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند که بیش از دو هزار و 700 نفر از آن‌ها در دوره‌های تحصیلات تکمیلی تحصیل می‌کنند و این آمار به نسبت دانشگاه‌های کوچکتر قابل تامل است.


وی با اشاره به 158 رشته فعال در دانشگاه، گفت: از سال 1384 تا کنون 100 رشته جدید در دانشگاه راه‌اندازی شده و ظرف هشت سال اخیر تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به سه برابر افزایش یافته، در حالی که فضای فیزیکی،‌ اعضای هیئت علمی و بودجه دانشگاه سه برابر نشده است. این شرایط درست مانند زمانی است که موالید یک خانوده افزایش پیدا کند اما امکانات جنبی و رفاهی نسبت به میزان موالید رشد نکرده باشد.


وی هم‌چنین با اشاره به بیمارستان‌های آموزشی سطح استان اصفهان گفت: در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی بخشی از بیمارستان‌های وابسته، آموزشی است که زیر نظر دانشکده پزشکی و با نظارت مستقیم دانشگاه اداره می شود و پزشکان مسوول ارایه خدمات در این بیمارستان‌ها اعضای هیئت علمی هستند، بنابراین زمانی که یک استاد دانشگاه مسوولیت بیماری را می‌پذیرد. در واقع دستیاران و انترن‌هایی که ارایه خدمت می‌کنند زیر نظر و با مسوولیت این عضو هیئت علمی فعالیت می‌کنند.


وی ادامه داد: پزشکان مسوول در این بیمارستان‌ها دستیارانی دارند که همزمان با ارایه خدمات، آموزش ‌هم می‌بینند و طبیعی است که به ازای هر ویزیت پزشک مسوول بیمار چندین بار نیز توسط دستیار و یا انترن ویزیت می‌شود در حالی که در بیمارستان‌های غیر آموزشی ویزیت بیمار فقط توسط پزشک متخصص انجام می‌شود و بر این اساس انتظار می رود به علت تعدد ویزیت و مشاوره‌ها، خدمات به بیماران در بیمارستان‌های مطلوب‌تر ارایه شود.


معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: برنامه‌هایی داریم که نظارت بر بیمارستان‌های آموزشی و عملکرد پزشکان مسوول، دستیاران و انترن‌ها گسترش پیدا کند و فرآیندها به نحو مطلوب‌تری تعریف شود تا احساس رضایت بیماران نیز بیشتر شود و باید توجه داشت که در بیمارستان‌های آموزشی بخشی از خدمات توسط دستیار و اینترن انجام می شود و اگر کسی انتظار داشته باشد که در این بیمارستان‌ها تمام خدمات را از پزشک دریافت کند، انتظار بجایی نیست.


به گزارش ایسنا، هم‌چنین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر 52 بیمارستان در استان اصفهان فعالیت می‌کنند،‌ اظهار کرد: از این تعداد 33 بیمارستان دانشگاهی، سه بیمارستان مربوط به تامین اجتماعی، هشت بیمارستان خصوصی و هشت بیمارستان وابسته به سایر بخش‌ها می‌باشد.


حیدرعلی داوری با بیان اینکه تعداد تخت‌های مصوب استان در سال 92 هفت هزار و 981 تخت بوده است،‌ خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست سال جاری شش هزار و 95 تخت بیمارستانی در استان فعال بوده است و انتظار می‌رود تا پایان سال 1394 تمام تخت‌های مصوب در استان فعال شود.


وی با اشاره به اینکه سرانه تخت بیمارستانی در استان یک تخت به ازای 750 نفر است و با توجه به عدم تعریف استاندارد در این بخش بر اساس نظام سطح بندی خدمات تعریف می‌شود، تصریح کرد: تلاش می‌شود این سرانه به یک تخت به ازای هر 500 نفر ارتقاء یابد.


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر 520 بیمار هموفیلی،‌ 835 بیمار مبتلا به تالاسمی ماژور و 170 مبتلا به تالاسمی مینور در استان شناسایی شده است، تصریح کرد: یک هزار و 447 بیمار دیالیزی در استان وجود دارد که از این تعداد 623 مورد در اصفهان است.


داوری ادامه داد: چهار هزار و 300 بیمار مبتلا به ام اس در کمیته درمان دانشگاه ثبت شده است که از فرانشیز رایگان استفاده می‌کنند و با توجه به هزینه‌های بالای داروهای ام اس به نظر می‌رسد این تعداد بیش از 90 درصد بیماران ام اس استان باشند.


وی با اشاره به لزوم هدایت کمک‌های خیران به بخش درمان استان، گفت: اگرچه خیران در این زمینه کمک‌های قابل توجهی داشته‌اند، مواردی هم وجود دارد که یک خیر برای مثال یک دستگاه ام آرای را خریداری و به شهرستان کوچک اختصاص داده است؛ اما در خصوص نیازهای ضروری تر به دانشگاه کمک نکرده است به همین دلیل کمک خیران به بخش درمان استان باید به سمت رفع نیازهای ضروری هدایت شود.


انتهای پیام




1392/10/17





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن