تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، تاج سوره‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802701413




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشاوری ، گردشگری و تجارت خارجی الویت های سرمایه گذاری در استان اردبیل


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار اردبیل اعلام کرد: کشاوری ، گردشگری و تجارت خارجی الویت های سرمایه گذاری در استان اردبیل اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل می گوید که با توجه به استعدادها و قابلیت های استثنایی منطقه ، بخش کشاورزی ، گردشگری و تجارت خارجی در اولویت سرمایه گذاری ها قرار دارد و دولت در این راستا از سرمایه گذارها حمایت می کند.


به گزارش روز شنبه ایرنا ، مجید خدابخش در گفت و گویی خبری افزود: وجود ظرفیت ها و استعدادهای ویژه از جمله کوه سبلان، جلگه ها و اراضی حاصلخیز کشاورزی و آب های گرم معدنی موهبتی برای استان است که در صورت استفاده بهینه از این فرصت ها زمینه رشد و توسعه استان اردبیل فراهم می شود.
وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون هکتار مرتع و 750 هزار هکتار زمین زراعی در استان وجود دارد، بهره برداری این میزان ظرفیت را در اشتغال و افزایش تولید و درآمد در استان با اهمیت ذکر کرد.
به گفته وی ، وجود پتانسیل مناسب کشاورزی و تولیدات غذایی در استان اردبیل در کنار بازار مصرف خارجی مطلوب شرایط خاصی را برای استان ایجاد کرده است که در صورت استفاده از آن می توان گام های بلندی برای توسعه برداشت.
وی اظهار کرد : بازار کشورهای آسیای مرکزی ، قفقاز و روسیه با فاصله نزدیک به استان اردبیل ظرفیت مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی و غذایی برای استان فراهم کرده است و برای افزایش میزان صادرات مذاکراتی صورت داده و مشغول بستر سازی در شهرستان های شمالی استان هستیم .
استاندار اردبیل به تعداد بالای تحصیل کرده های رشته های کشاورزی در استان اشاره کرد و گفت : با وجود این پتانسیل هنوز بسیاری از اراضی کشاورزی استان به صورت سنتی کشت می شود و بخش کشاورزی نتوانسته است از آموخته های علمی این دانش آموختگان در تبدیل شیوه های سنتی کشت و داشت به شیوه صنعتی اقدام اساسی صورت دهد و تلاش در این زمینه در حال افزایش است .
وی به تردد روزانه بیش از سه هزار تبعه جمهوری آذربایجان به استان اردبیل از مرز بیله سوار مغان اشاره کرد و افزود: بیشتر این افراد با هدف استفاده از ظرفیت های درمانی به استان سفر می کنند.
خابخش گفت: هنوز به صورت مناسب از ظرفیت توریسم درمانی در استان استفاده نشده است و ما بدنبال راه اندازی مرکز فوق تخصصی درمانی دراستان برای پذیرش بیماران کشورهای همسایه هستیم.
او راه اندازی بازارچه های مرزی در شهرهای مرزی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد : بازارچه هایی در منطقه وجود داشت که راکد بوده و اکنون باید فعال و گسترش یابد.
وی با بیان اینکه گمرک مرزی بیله سوار مغان تنها گمرک استان اردبیل می باشد، اظهار کرد: با توجه به علاقمندی طرف آذری برای فعال کردن گذرگاه مرزی اصلاندوز مغان و نیز مطالبه مردم این شهر، برای راه اندازی گمرک در بخش اصلاندوز تلاش می شود.
استاندار اردبیل افزود: برای احداث بیمارستان ، توسعه کشت وصنعت ، تکمیل پتروشیمی اردبیل و آبرسانی ها و تکمیل سدها اعتباراتی نیاز است که می توانیم با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی این پروژه ها را تکمیل کنیم.
او گفت: برای تکمیل بخش بخار نیروگاه اردبیل چند صد میلیارد تومان نیاز است که با اعتبارات دولتی در وضعیت حاضر نمی توان آن را تامین
کرد.
استاندار اردبیل همچنین به تصویب 172 میلیون دلار اعتبار برای آبرسانی سد ها اشاره کرد و گفت: با این اعتبار می توانیم 60 هزار هکتار از اراضی دیم را در پارس آباد به آبی تبدیل کنیم.
خدابخش با بیان اینکه با برخی از موسسات و بانک ها تعاملاتی در جهت سرمایه گذاری در استان انجام گرفته است افزود: این موسساه و بانک ها خواستار تعریف پروژه هایی در استان هستند که در این راستا اقداماتی در دست انجام است.
استاندار اردبیل به افتتاح 59 پروژه اقتصادی در ایام الله دهه فجر در استان اشاره کرد وگفت: این پروژه ها با اعتبار یک هزار و 500 میلیارد ریال احداث و برای یک هزار و 500 نفر فرصت اشتغال ایجاد کرده است.
8124/530
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




23/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن