تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس دوست دارد خداوند هنگام سختى ها و گرفتارى ها دعاى او را اجابت كند، در هنگام آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805620561




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سفیر ایران در ازبکستان: انقلاب ایران دفاع از افتدار ملی بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سفیر ایران در ازبکستان: انقلاب ایران دفاع از افتدار ملی بود دوشنبه - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان گفت: وقوع انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) در واقع واکنشی به چندین دهه نقض حاکمیت ملی ایران و در مخالفت با استعمار و استکبار واستثمار و همچنین دفاع از عزت و احیای اقتدار واقعی ملت بود.


به گزارش ایرنا ˈعلی مردانی فردˈ روز دوشنبه در تاشکند در نشستی مطبوعاتی افزود: پس از پیروزی انقلاب و آغاز دوران جدید حیات سیاسی ایران بدخواهان ملت و دشمنان شکوفائی و توسعه و پیشرفت کشور با توطئه های گوناگون و ایجاد موانع و مشکلات همچون جنگ تحمیلی و ترور رهبران سیاسی و نخبگان و اعمال تحریم ها به دنبال فشار بر ملت غیور و مقاوم ایران بوده اند اما کشور عزیز ایران نه تنها به عقب نرفت بلکه درعرصه های مختلف به توسعه و پیشرفت دست یافت .
سفیر کشورمان افزود: سیاست خارجی ایران در مسیر بهره برداری وسیع از امکانات بین المللی برای توسعه اقتصاد ایران فعال شده و دولت آمادگی دارد تا با همه کشورهای همسایه در طیفی از مسائل از محیط زیست، ایمنی نیروگاه هسته ای، پروژه های مشترک اقتصادی، توسعه تجارت، احقاق حقوق مردم فلسطین، جلوگیری از فاجعه انسانی در سوریه،امنیت خلیج فارس و مبارزه با تروریسم و افراطی گری واراد تعامل شده و به قواعد مشترک عملی و رژیم حقوقی پایدار دست یابد.
وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با همه کشورهای همسایه خود مبنا را بر بازگشایی روابط تجاری ، صنعتی و اقتصادی گذاشته و همکاریهای سیاسی و چند جانبه ای را آغاز خواهد کرد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ایران با کشورهای اروپایی نیز از دیرباز روابط عمیق سیاسی و اقتصادی و تجاری داشته و با اجرای توافق ژنو و رفع تدریجی تحریمها روابط ایران با اروپا بتدریج به حالت عادی باز خواهد گشت.
وی همچنین گفت: مذاکره و تبادل نظر مستقیم میان سیاستمداران ایران و آمریکا در مورد موضوع هسته ای تحول مهمی در دوران بعد از انقلاب اسلامی ایران است . مردم آمریکا همچون دیگر کشورهای جهان در شرکت ها و دانشگاههای خود با صدها هزار نفر از ایرانیان کارآفرین تماس داشته و بلوغ فرهنگی و میراث تمدنی این ملت بزرگ را در آنان دیده اند.
ˈعلی مردانی فردˈ با اشاره به اقتصاد کشورمان افزود: اقتصاد ایران این ظرفیت را دارد که طی سه دهه آینده در زمره10 اقتصاد برتر دنیا قرار گیرد و این هدفی است که در برنامه ریزی کلان اقتصادی ، اجتماعی ، سیاست داخلی و خارجی دنبال می شود.
جمهوری اسلامی ایران بر مبنای اندیشه اعتدال و استوار بر دین باوری و تمسک به تعامل سازنده به روابط دوستانه و پایدار با کشورها اندیشیده و در چارچوب نظام تجاری چند جانبه همواره معتقد به تعاملی برابر و منصفانه در حوزه اقتصادی است و آمادگی دارد با تکیه بر ذخایر بی نظیر انرژی خود در یک همکاری منسجم بر اساس اصل منافع متقابل در تامین انرژی جهانی مشارکت نموده و نهادسازی قابل اعتماد برای مشارک بلند مدت را آغاز کند.
وی با اشاره به موضوع هسته ای ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران با پیروی از ارزش های دینی و هم سو با منافع ملی خود و سایر جهانیان، با تولید، تکثیر و کاربرد هرگونه سلاح های کشتار جمعی از جمله هسته ای و شیمیایی مخالف بوده و بر همین اساس از سالهای قبل به عضویت کنوانسیون های بین المللی سلاح های کشتار جمعی در آمده است.
سفیر کشورمان با اشاره به روابط دوجانبه با ازبکستان گفت: تعاملات نزدیک فرهنگی، اقتصادی و سیاسی دو ملت در طول بیش از سه هزار سال سابقه دارد و روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ازبکستان از آغاز روابط دیپلماتیک ، در پرتو پیوند های تاریخی و فرهنگی دیرینه، توام با احترام و هم سو با منافع متقابل بوده است.
ˈعلی مردانی فردˈ اظهار داشت: امضای بیش از 50 سند در طول برقراری روابط دیپلماتیک درحوزه های مختلف بین دو کشور،شاهد این مدعاست.
وی خاطرنشان کرد: موقعیت استراتژیک ایران در منطقه خاورمیانه و ازبکستان بعنوان همسایه پیرامونی با ایران در قلب آسیای مرکزی بر اهمیت ژئوپولیتیکی دوکشور افزوده است.
سفیر کشورمان همچنین به وجود زمینه های گسترش بیشتر روابط با توجه به امضای موافقت نامه های مختلف پایه در حوزه ی اقتصادی و بازرگانی، حمل و نقل هوایی، همکاری های گمرکی، موافقت نامه ی اجتناب از اخذ مالیات مضاعف، یادداشت تفاهم ترجیحات تعرفه ای، تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری، اسناد مختلف همکاری بین اتاق های بازرگانی و شرکت های خصوصی دو کشور اشاره کرد.
مردانی فرد با اشاره به برخی از تحولات دوجانبه در یکسال اخیر گفت: سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان برای شرکت در بیستمین نشست نخست وزیران کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری شانگهای در تاشکند انجام گرفت که دراین سفر وی با غنی اف و رحمت اف مذاکرات خوبی داشت.
این دیپلمات ارشد ایران خاطرنشان کرد: رایزنی با مقامات وزارت امور خارجه ازبکستان در مورد اجرایی شدن کریدور چهار جانبه حمل و نقلی انجام شد و دو طرف بر ضرورت اجرایی شدن سریعتر آن تاکید کرد و همچنین در این مدت فیلم های ایرانی و هنرمندان سرشناس و گروههای موسیقی ایرانی در جشنواره های فرهنگی و هنری ازبکستان حضور داشتند.
وی افزود: تبادل های هیئت های ورزشی میان فدراسیون های دو کشور در رشته های قایقرانی، وزنه برداری، فوتبال و فوتسال، ورزشهای رزمی، و همچنین سفر دبیر کل فدرسیون وزنه برداری آسیا آقای مرادی تبعه ایران و سفر رئیس پارالمیپک ایران به ازبکستان نیز انجام شده است.
سفیر کشورمان در پایان گفت: بی تردید در سال 2014میلادی بعنوان سال ˈکودک سالمˈ که توسط اسلام کریم اف نامگذاری شده، شاهد توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر ازبکستان و ارتقاء چشمگیر روابط و همکاری ها، به ویژه در بخش اقتصادی خواهیم بود.
آساق**ش.ع**1663**1856
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن