تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به نفع ت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803729507




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انقلاب ایران پیامی جهانی برای دفاع از خواسته های فطری بشری است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس موسسه صلح دانمارک: انقلاب ایران پیامی جهانی برای دفاع از خواسته های فطری بشری است برلین - ایرنا - رییس موسسه بین المللی صلح دانمارک، گفت: انقلاب اسلامی ایران تنها به یک ملت و یا یک نسل خاص تعلق ندارد بلکه پیامی جهانی برای دفاع از خواسته های فطری بشری است.


به گزارش ایرنا، عابد علی عابد طی سخنانی در مراسم جشن مردمی سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران که با حضور شمار کثیری از ایرانیان مقیم دانمارک، مسلمانان، دوستداران انقلاب اسلامی و خانواده های آنان در کپنهاگ برگزار شد، تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران دارای شاخصه هایی است که با بقیه انقلابها متمایز است.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مردمان آزاده جهان را از ظلمت و تاریکی به جهان روشنایی و نور و امید راهنمایی کرده است، یکی از ویژگی های بارز این انقلاب را حفظ ارزشهای انسانی دانست و گفت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) در افکار و اندیشه های بشری تغییر ایجاد کرد و به همین خاطر است که با انقلاب های دیگر متفاوت می باشد.
علی عابد افزود: این انقلاب تنها به یک ملت یا یک نسل تعلق ندارد بلکه پیامی جهانی برای دفاع از خواسته های فطری بشری است.
رییس موسسه بین المللی صلح دانمارک در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آزادی، استقلال، وحدت و صلح در یک نظام مبتنی بر ارزشهای انسانی و تنها بر پایه دمکراسی اسلامی می تواند شکل بگیرد تا رفاه و سعادت جوامع را در پی داشته باشد از عدم انسجام و وحدت نظر بین مسلمین ابراز نگرانی کرد.
در ادامه این مراسم، سفیر جمهوری اسلامی ایران در دانمارک در سخنانی با گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد انقلاب اسلامی، گفت: در پی مبارزات سخت و شجاعانه سرانجام ملت ایران موفق شد تحت رهبری حضرت امام خمینی(ره) رژیم دیکتاتوری، ظالم و ضد اسلام شاهنشاهی را در ایران ساقط و نظامی مبتنی بر حاکمیت ارزشهای دینی و اراده مردم با نام جمهوری اسلامی ایران برقرار کند.
حمید بیات افزود: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران نتیجه بیش از یک قرن مبارزات آزادی خواهان ایران می باشد که این جمهوری نوپا همچنان در حال رشد و بالندگی است.
وی مردمی بودن را از مهمترین ویژگی های انقلاب اسلامی ایران برشمرد و گفت: این انقلاب نه تنها از سوی مردم ایران بلکه مورد استقبال و حمایت مردم مسلمان دیگر کشورها نیز قرار گرفت.
سفیر ایران در دانمارک در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اخیر در ایران، گفت: انتخابات اخیر در واقع یکی از جلوه ها و نتایج بزرگ انقلاب اسلامی بوده که موید تاکید بر دمکراسی و مردم سالاری و شکل گیری نظام بر اساس روشهای دموکراتیک می باشد.
بیات افزود: در طول سالهای پس از انقلاب مردم ایران با حضور در دهها انتخابات از جمله انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا همواره بر مشارکت خود در حاکمیت تاکید نموده اند.
وی ادامه داد: انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران نیز که در چارچوب نظام مردم سالاری صورت گرفت هم اکنون فرصتی پدید آورده است تا در چارچوب دولت جدید به آرمانهای توسعه سیاسی و اقتصادی و بهبود روابط خارجی ایران بیش از پیش پرداخته شود.
بیات خاطرنشان کرد: از جمله شعارهایی که از آغاز انقلاب به آن تاکید شده، استقلال سیاسی و اقتصادی کشور بوده است و امروز جمهوری اسلامی ایران بواسطه پایداری و تلاش جوانان غیور و متخصص توانسته در زمینه های مختلف علمی و فناوری به پیشرفتهای مهمی دست یابد تا در سایه این دستاوردها استقلال اقتصادی را معنای واقعی بخشد.
سفیر ایران همچنین اظهار داشت: دستیابی به فناوری هسته ای که در چارچوب بهره مندی در جهت مصارف صلح آمیز صورت گرفت یکی از بارزترین جلوه های توسعه علمی و فناوری در سایه استقلال اقتصادی کشور ایران می باشد که برغم فشارها ،تهدیدها و تحریمها سرانجام امروز شاهد آن هستیم که جامعه جهانی ناگزیر از اعتراف در به رسمیت شناختن حق ایران در غنی سازی و استفاده صلح آمیز از تکنولوژی هسته ای شده است.
بیات تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در دنبال کردن برنامه هسته ای خود جز استفاده صلح آمیز از آن نمی خواسته و نمی خواهد و فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی درخصوص حرمت سلاح هسته ای یک حکم جهانی است که از جمله مهمترین تاکیدات بر این سیاست می باشد.
سفیر ایران در دانمارک همچنین خاطرنشان کرد: مذاکرات هسته ای و توافق حاصله نشان داد که تهدید و ارعاب در جامعه جهانی جایی ندارد و سخن از زور و تهدید در برابر ملت بزرگ و تاریخ ساز ایران هیچ ثمری نداشته و تنها سخن گفتن از موضع احترام و تکریم است که شایسته ملت ایران می باشد.
بیات در ادامه افزود: شرایط جدید فضای مثبتی را در صحنه بین الملل بوجود آورد و کشورهای جهان و بویژه کشورهای غربی با تصحیح رویکرد خود امروز می کوشند تا در نزدیک شدن به ایران و استفاده از ظرفیت ها و امکانات اقتصادی آن از یکدیگر سبقت بگیرند.
وی با یادآوری این نکته که خطر و دشمنی با انقلاب تمام شدنی نیست، گفت: امروز در پرتو تحولات در منطقه رشد خشونت، تروریسم و افراط گرایی و ایجاد شکاف و اختلاف بین مسلمانان یکی از برنامه های خطرناک دشمنان علیه انقلاب و مردم مسلمان منطقه است.
بیات تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره در جهت برقراری ثبات و امنیت و وحدت مسلمانان در منطقه و جهان تلاش داشته در همین راستا جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم اسلامی از سوی ملت صلح طلب ایران پیشنهاد طرح ˈجهان علیه خشونت و افراط گراییˈ را در مجمع عمومی اخیرا ارائه نمود.
وی اضافه کرد: تصویب این پیشنهاد با اجماع جامعه جهانی و حمایت سازمان ملل متحد حاکی از عزم همه کشورها برای ریشه کن ساختن افراط گرایی می باشد.
در این مراسم همچنین خانم ˈکتیرا سیمسونˈ محقق مسلمان دانمارکی در سخنانی انقلاب اسلامی ایران را حاصل رشادت ها و از خودگذشتگی های فراوان ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) دانست و گفت: برتری انقلاب اسلامی ایران بر انقلاب ها در دیگر کشورها، مردمی بودن آن است و این انقلاب تنها متعلق به مردم ایران نیست و به همه مسلمانان تعلق دارد.
شیخ ابوستار نماینده عراقی های مقیم دانمارک دیگر سخنران جشن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کپنهاگ، طی سخنانی گفت: انقلاب اسلامی ایران معادلات سیاسی غرب را بهم ریخت به طوری که کانون توجهات سیاستمداران جهان قرار گرفته است.
ابوستار انقلاب اسلامی را منشاء نجات ملت مسلمان ایران و مسلمانان منطقه برشمرد و گفت: شعار نه شرقی و نه غربی که برخاسته از عمق وجود مسلمان جهان است باید همچنان حفظ شود.
در این مراسم همچنین ˈابوکرا کعبیˈ از شیعیان مقیم دانمارک چند بیت شعر در تجلیل از انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری سرود.
اروپام** 1701** 1337
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن