تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803007182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رودان در عزای رحلت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) به سوگ نشست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رودان در عزای رحلت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) به سوگ نشست رودان- ایرنا- عاشقان و شیفتگان آل الله در رودان با سیاهپوش کردن در و دیوار شهر، برافراشتن پرچم سیاه عزا؛ با چشمانی اشک آلود و قلب هایی اندوهگین؛ در عزای رحلت مظلومانه کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س)؛ مرثیه غم سرودند.


به گزارش دوشنبه ایرناˈ رودان در این ساعت سراسر حزن و اندوه؛ حال و هوای غریبی دارد، کوچه و خیابان، کوی و برزن در عزای عظمای رحلت حضرت فاطمه معصومه (س) سیاهپوش و محزون شده است.
آیین های سخنرانی، سینه زنی، روضه خوانی و مرثیه خوانی در شب و روز این عزای بزرگ در شکوه و عظمتی خاص، در جای جای شهرستان صد درصد شیعه رودان برگزار شد و عاشقان و شیفتگان اهل بیت (ع) با حضور در مساجد، تکایا و بقاع متبرکه؛ بر سر و سینه زنان در عزای بانویی از جنس نور، معرفت و معنویت به سوگ نشستند و اشک ماتم ریختند.
شیعیان، عاشقان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت بیرق عزای سلاله پاک پیامبر خوبی ها را در شکوه و عظمتی خاص در جای جای شهرستان صد درصد شیعه رودان به اهتزاز در آوردند و این مصیبت بزرگ و جانکاه را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج) تسلیت گفتند.
مردم با گسترانیدن فرش عزای سلاله پاک پیامبر رحمت و مهربانی؛ با پخش نذری و برپائی ایستگاه صلواتی از راه دور و از پس فرسنگ ها فاصله؛ عشق و ارادت خود به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) را ابراز کردند.
در این ساعات سراسر حزن و اندوه؛ بقاع متبرکه و بارگاه مطهر و نورانی امامزادگان در شهرستان رودان میزبان قلب های پاک و با صفای هزاران زائر عاشق و دلسوخته مملو از عشق به خدا و عشق به برترین های عالم هستی است.
شیعیان و محبان عاشق و دلسوخته؛ از جای جای این کره خاکی آمده اند و پناهنده حرم امن، نورانی و با صفای امامزادگان شده اند، آمده اند تا درد و اندوه بزرگ غروب غریبانه حضرت فاطمه معصومه (س) را با اشک و آه به یکدیگر تسلیت بگویند.
ای حجت خدا؛ در شب و روز عزای جانسوز و غریبانه ات، سجاده هایمان را در شرقی ترین ضلع جهان بر خاکستری شن ها رو به قبله گسترانیده ایم و نفس هایمان به حال و هوای روحبخش و دل انگیز صحن و سرای حرمت گره خورده است.
ای قبله حاجات؛ دست هایمان خالی است؛ عاشقانه و دلسوخته آمده ایم، تا دمی فارغ از تعلقات دنیای مادی؛ پناهنده حرم امن، مطهر و نورانیت باشیم و در حال و هوای ملکوتی و غریبانه حرمت نفسی تازه کنیم و غبار و زنگار غفلت از لوح دل و جان پاک بشوئیم.
ای سلاله پاکی و معصومیت؛ سال هاست که نام مهربانت مرهم زخم های کهنه و قدیمی ماست و نبض دل بی قرار مان با شنیدن نام مهربان تو آرام می گیرد.
ای وارث دُرّ حیا و گنج عفاف؛ ما زادگان روزگار غیبت کام خود را با حلاوت ظهور شیرین کرده ایم و بیش از هزار سال است که چشمان منتظرمان در افق های دور دست؛ طلوع خورشید دیگری را به انتظار نشسته است بیا و در این حال خوش و در نوای خسته عاشقان فرج، ظهور ˈ موعودˈ را برای بشریت طلب کن.
حضرت فاطمه معصومه (س) یکم ماه ذیقعده سال 173 هجری قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود و در خاندانی که سرچشمه علم، تقوا و فضایل اخلاقی بود، پرورش یافت.
نام شریف ایشان فاطمه و مشهورترین لقب آن حضرت، ˈمعصومهˈ است. پدر بزرگوارش امام هفتم شیعیان حضرت موسی بن جعفر (ع) و مادر مکرمه اش حضرت نجمه خاتون (س) است .
دیری نپایید که در همان سنین کودکی با مصیبت شهادت پدر گرامیشان؛ حضرت امام موسی کاظم (ع) که در شهر بغداد در حبس هارون بود؛ مواجه شد و از آن پس تحت مراقبت و تربیت برادر بزرگوارش حضرت علی بن موسی الرضا (ع) قرار گرفت.
در سال 200 هجری قمری در پی اصرار و تهدید مأمون عباسی؛ سفر تبعیدگونه حضرت امام رضا (ع) به مرو انجام شد و آن حضرت بدون این که کسی از بستگان و اهل بیت خود را همراه ببرند؛ راهی خراسان شدند.
یک سال بعد از هجرت برادر، حضرت معصومه (س) به شوق دیدار برادر و ادای رسالت زینبی و ابلاغ پیام ولایت به همراه عده ای از برادران و برادرزادگان به سمت خراسان حرکت کرد و در هر شهر و محل مورد استقبال مردم قرار می گرفت.
آن حضرت همچون عمه بزرگوارشان حضرت زینب (س) پیام مظلومیت و غربت برادر گرامیشان را به مردم مؤمن و مسلمان می رساند و مخالفت خود و اهل بیت (ع) با حکومت حیله گر بنی عباس را اظهار می کرد.
حضرت معصومه (س) پس از پشت سر گذاشتن رنج و مصائب بسیاری در روز 23 ربیع الاول سال 201 هجری قمری وارد شهر مقدس قم شد و به مدت 17 روز در این شهر زندگی کرد و در این مدت همواره مشغول عبادت و راز و نیاز با پروردگار یکتا بود.
محل عبادت حضرت فاطمه معصومه (س) در مدرسه سِتّیه به نام «بیت النور» است و هم اکنون محل زیارت ارادتمندان آن بانوی بزرگوار می باشد.
سرانجام در روز دهم ربیع الثانی و بنابر قولی دوازدهم ربیع الثانی سال 201 هجری پیش از آن که دیدگان مبارکش به دیدار برادر روشن شود؛ در دیار غربت و با اندوه فراوان دیده از جهان فرو بست و شیعیان را در غمگینانه ترین مصیبت فرو برد.
مردم مومن و خداجوی قم پیکر پاک و مطهر ایشان را به سوی محل فعلی که در آن روز بیرون شهر و به نام ˈباغ بابلانˈ معروف بود؛ تشییع کردند و بدین سان تربت پاک آن بانوی بزرگوار اسلام توتیای چشم، مأمن و قبله گاه دل های باصفای ارادتمندان به اهل بیت (ع) و دارالشفای دلسوختگان عاشق ولایت و امامت شد.
سال هاست که بارگاه با عظمت، کبریایی و حرم قدسی حضرت فاطمه معصومه (س) چون نگینی بر انگشتری شهر قم می درخشد.
حضرت فاطمه معصومه (س) مظهر فضایل و مقامات بسیاری است. امام صادق (ع) در این باره می فرمایند: آگاه باشید که برای خدا حرمی است و آن مکه است؛ و برای پیامبر خدا حرمی است و آن مدینه است و برای امیرمؤمنان حرمی است و آن کوفه است.
بدانید که حرم من و فرزندانم بعد از من، قم است. آگاه باشید که قم، کوفه کوچک ماست، بدانید بهشت هشت دروازه دارد که سه تای آن ها به سوی قم است. بانویی از فرزندان من به نام فاطمه، دختر موسی، در آن جا رحلت می کند که با شفاعت او، همه شیعیان ما وارد بهشت می شوند.
رحلت غریبانه کریمه اهل بیت، حضرت فاطمه معصومه (ع) تسلیت باد!. ک/4
7196/668
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




21/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن