تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زيد بن خالد جُهَنى: پيامبر خدا صلى الله عليه و آله از هيچ نمازى به نماز ديگر مشغول...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818890747




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پایگاه مجازی چند زبانه معارف اسلامی درقم رونمایی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

پایگاه مجازی چند زبانه معارف اسلامی درقم رونمایی شد قم- ایرنا- پایگاه مجازی چند زبانه معارف اسلامی روز یکشنبه در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در قم رونمایی شد.


به گزارش ایرنا ، مدیر بین الملل مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این پایگاه حاصل ۲۵ سال تجربه مرکز تحقیقات می باشد که به بار نشسته است.
محسن مسچی ادامه داد: پایگاه چند زبانه معارف اسلامی در مرحله اول کار خود را با پنج زبان اسپانیولی، ترکی آذری، ترکی استانبولی، اندونزیایی و روسی آغاز کرده است.
وی گفت: هم اکنون سه زبان ترکی آذری، ترکی استانبولی و روسی در این پایگاه قابل استفاده است و در آینده نزدیک دو زبان دیگر نیز اضافه می شود.
مسچی با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن سه زبان انگلیسی، هندی و بنگالی برای پایگاه چند زبانه معارف اسلامی گفت: جمعیت زیادی از مسلمانان جهان به این زبان ها تکلم می کنند.
وی گفت: در این پایگاه ۲۷۰ جلد کتاب اسپانیولی، ۲۴۰ جلد کتاب ترکی آذری، ۳۲۰ جلد کتاب ترکی استانبولی، ۱۰۰ جلد کتاب روسی و ۲۰۰ جلد کتاب اندونزیایی قرار دارد.
مسچی افزود: کتاب های موجود با موضوعات معارف اسلامی بوده که برای قرار دادن آن ها در پایگاه موضوع مالکیت معنوی، ارزش گذاری و صحت آن ها تایید شده است.
وی در ادامه افزود: ایجاد این پایگاه گام نخست برای ایجاد هم افزایی و ارتباط بیشتر نهادها و موسسات فعال در زمینه های معارف اسلامی و عرصه های بین الملل است.
مسچی تصریح کرد: هر مجموعه به تنهایی نمی تواند در این عرصه فعالیت جامعی داشته باشد ولی وحدت و هماهنگی موسسات فرهنگی با یکدیگر می تواند منجر به تغذیه مناسب علاقه مندان اسلام در سطح جهان شود.
وی تاکید کرد: لازم بود 600 نرم افزاری که در خصوص علوم مختلف اسلامی و انسانی توسط مرکز تحقیقات نور تولید شده است توسط کانال ارتباطی به دست مسلمانان خارج از کشور نیز برسد که با راه اندازی این پایگاه، این امکان فراهم شد.
مسچی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور مهمانان خارجی در مرکز تحقیقات کامپیوتری نور اشاره کرد و گفت: هرساله از 75کشور جهان بیش از پنج هزار مهمان خارجی در این مرکز حضور می یابند و با محصولات این مرکز آشنا می شوند.
وی افزود: هم اکنون حاضر بیش از 450 بانک اطلاعات نرم افزار علوم اسلامی در 80 کشور دنیا و 600 بانک اطلاعاتی در داخل کشور فعالیت می کنند و به ارائه محصولات و تولیدات این مرکز می پردازند.
علاقه مندان برای بازدید از پایگاه چند زبانه معارف اسلامی می توانند به آدرس اینترنتی www.islamic-lib.com مراجعه کنند. ک/2
7402/ 550/
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن