تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر که ما را پس از مردنمان زیارت کند گویا ما را هنگام زنده بودنمان زیارت کرده است....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802550537




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رییس سازمان بسیج دانشجویی: به جای دانشجویان تصمیم نمی گیریم


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس سازمان بسیج دانشجویی: به جای دانشجویان تصمیم نمی گیریم تهران- ایرنا- رییس سازمان بسیج دانشجویی گفت: به دنبال تصمیم گیری به جای دانشجویان بسیجی نیستیم بلکه هدف ما بررسی و تحلیل با فراهم نمودن بسترتصمیم گیری متناسب با رویکرد انقلاب برای دانشجوی بسیجی و کمک به درک درست شرایط و تصمیم سازی دقیق از سوی دانشجو است.


به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از سازمان بسیج دانشجویی کشور محمدودود حیدری، در نشست فصلی مسئولان بررسی و تحلیل نواحی بسیج دانشجویی سراسر کشور که امروز در سالن جلسات سازمان آغاز به کار کرده است، با اشاره به سالگرد دهه فجر انقلاب اسلامی و نوع نگاه ها به این دهه و انقلاب اسلامی گفت: نباید با نگاه کلیشه ای به این واقعه عظیم، صرفاً از آن به عنوان یک واقعه ساده و عادی که آن هم پیروزی یک انقلاب بوده یاد شود و باید به ابعاد و زوایای گوناگون این واقعه عظیم که سرفصلی در تاریخ بشریت باز کرده است، توجه شود.
وی در ادامه با بیان خاطره ای از امام (ره) از زبان مرحوم حاج احمد آقا خمینی گفت: مرحوم حاج احمد آقا نقل می فرمودند: «حال دیدن صحنه سان دیدن نیروی های پاکستانی در مقابل حضرت آیت الله خامنه ای از تلویزیون بودیم که امام به بنده فرمودند: به نظر شما ابر قدرت های دنیا چه کسانی هستند و بنده در پاسخ به ایشان گفتم: آمریکا و شوروی . امام سه بار در حالت ذوق و شوق فرمودند: ما هم هستیم، ما هم هستیم ، ما هم هستیم.»
حیدری افزود: وقتی می بینم نگاه بنیان گذار انقلاب به کشور و انقلاب این گونه نگاهی بوده است، وظیفه ما علاوه بر یادآوری گذشته، افق رو به جلوی انقلاب و اهداف آن و تبیین این آرا و اندیشه ها در بین جامعه دانشگاهی کشور است تا بتوان هرچه سریع تر به افق تشکیل حکومت جهانی اسلام رسید. اگر این گونه نباشم در مسیر رسیدن به این افق موفق نخواهیم بود.
وی در ادامه بررسی و تحلیل را یکی از اجزای مهم بسیج دانشجویی دانست و افزود: بی شک یکی از ستون های مهم بسیج دانشجویی بررسی و تحلیل است و دلیل این حرف بنده، افق دیدی است که برای بسیج دانشجویی تبیین شده و با این افق دید، بررسی و تحلیل، جهت عمق و غنا بخشی به بصیرت و تحلیل دانشجویان دارای پایگاه مهمی است.
رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در عرصه نبرد امروز انقلاب و دشمنانش به دانشجوی بسیجی به عنوان افسر جوان جنگ نرم یاد می کند و مشی خویش را نگاه فرمانده به افسر تبیین می نماید، گفت: خصوصیت افسر جوان این است که با نگاه به خیمه فرماندهی و دقت در عدم انجام خطا با توجه به فهم کلی خود از دستور فرمانده، به پیش می رود و در عرصه عمل خودش تصمیم گیری می کند. که بارها از این نمونه را در اتفاقات مختلف دیده ایم که دانشجویان چگونه مطالبه گیری را در خود حفظ نموده و در تکثر مواقع گام های مورد تایید رهبری را برداشته اند.
وی در پاسخ به سؤالی پیرامون نگاه راهبردی بسیج دانشجویی به مسائل سیاسی کشور گفت: همان گونه که قبلاً نیز گفته ایم؛ نگاه بسیج دانشجویی، نقد منصفانه همراه با دلسوزی و همراهی با مردم جهت حل مشکلات کشور است و در این میان سابقه بسیج دانشجویی در برخورد عاقلانه و منصفانه با همه دولت ها شاهد این مدعاست،چرا که بسیج دانشجویی وظیفه خود را دفاع از آرمان ها و اهداف انقلاب، امام و رهبری تعریف نموده است. مثلاً در موضوع اخیر توافق نامه هسته ای، نقد ما نقد منصفانه، همراه با تحلیل دقیق علمی و برگرفته از تجربیات سیاسی گذشته کشور و انقلاب است. حرف ما این است که اصلاً این شاه بیت، شاه بیت غلطی است که بگوییم ˈاگر در مقابل دشمن کوتاه آییم، نتیجه بهتری و گشایش بیشتری برای مردم و نظام خواهد داشتˈ این تصورغلط است و بسیج دانشجویی با عنایت به نگاه مکتبی امام (ره) که اگر آمریکا لا اله الا ا... هم بگوید ما نمی پذیریم و فرمایشات گهربار رهبری که اختلاف و مشکل ما با غرب، مشکل ماهوی است، نسبت به این نوع نگاه مسئولین دولت ، نقد جدی دارد و تاکید می کنم مشکل غرب با ما، مشکل هسته ای، یا موشکی یا حزب ا... و سوریه نمی باشد بلکه مشکل اصل نظام اسلامی و اسلام عزیز است.
حیدری در ادامه به بیان شاهدی بر این مدعای خود پرداخته و افزود: شکست اخوان المسلمین و مرسی و مصر، که اتفاقاً در جمع بندی خود به این رسیده بودند که فعلاً با آمریکا و اسرائیل و غرب سازش داشته باشیم و حتی در پازل آمریکا نیز بازی نمودند، فقط و فقط به دلیل این بود که رگه هایی از یک انقلاب هر چند با ریشه های ضعیف اسلامی داشتند و این برای غرب با توجه به تجربه انقلاب اسلامی ایران، غیر قابل پذیرش است که در گوشه ای دیگر از جهان مدلی هر چند بسیاراندک شبیه به انقلاب اسلامی ایران رخ دهد.
رئیس سازمان بسیج دانشجویی مشاهده این واضحات جهان سیاست و تحلیل امور را کار سختی ندانسته و به دولتمردان توصیه کرد تا با دید باز و تحلیلی درست سر میز مذاکره با دشمن بنشینند.
وی ضمن توصیه به همکاران بررسی و تحلیل استان ها به این که طبق توصیه مقام معظم رهبری باید به جریانات سیاسی نگاهی فراتر و از بالا داشت و مسائل را از ورای جریانات سیاسی دید، افزود: بحث بسیج دانشجویی دعوای فلان حزب با فلان تشکل نیست،بلکه بحث ما دفاع از اصول غیرقابل انکار انقلاب اسلامی و پیگیری آرمان ها و اهداف امام (ره) و رهبری عزیز است. و ما چیزی جز پیگیری دغدغه و مطالبات رهبری که دغدغه ایشان هم دغدغه امام و انقلاب است ، نداریم و این که دغدغه های ایشان از جمله استحکام ساخت درونی نظام ،تهدید نسل و ازدیاد جمعیت،خام فروشی نفت و سبک زندگی ،تبدیل به گفتمان شده و در سطح جامعه و مسئولان جاری گردد.
حیدری در پایان این نشست تأکید کرد: تلاش ما برای پیشبرد بعد تشکلی و تقویت بعد جنبشی مجموعه بسیج دانشجویی است، و برای این مهم برنامه های متعددی برای آینده دیده شده است. ازجمله تشکیل قرارگاه مرکزی شهید زین الدین و تقویت قرارگاه های مرکزی استانی ،به گونه ای که تصمیم گیری ها ،تصمیم سازی ها ،تولید و تأمین محتوا در هر استان با حضور همه نخبگان بسیج دانشجویی دانشگاه ها در این مراکز صورت گیرد،و امیدواریم بتوانیم در اجرایی کردن این برنامه ها موفق باشیم.
فراهنگ(1)**9303**1601**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن