تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 1 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801556299




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور موسیقیدانان مشهور جهانی در جشنواره فجر دیگر یک رویا نیست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

حضور موسیقیدانان مشهور جهانی در جشنواره فجر دیگر یک رویا نیست تهران - ایرنا - دبیر بخش بین الملل بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر می گوید حضورهنرمندان سرشناس و بنام جهان نقش به سزایی در بالا بردن سطح این جشنواره خواهد داشت و شرکت آنها در این رویداد دیگر یک رویا نیست .


رامین صدیقی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: با تلاش و رایزنی های بسیار در سه ساله گذشته اجرا هنرمندان سرشناس موسیقی جهان را در جشنواره شاهد بوده ایم .
وی با اشاره به مسئولیت سه سال اخیر خود در جشنواره موسیقی گفت: دراین مدت تلاش کردم تا با بکارگیری تمام ارتباطات شرایط را برای حضور هنرمندان و گروه های شناخته شده که اجرای آنها در جشنواره یک رویا محسوب می شد فراهم کنم .
صدیقی تصریح کرد : حضور ˈاشتفان میکوسˈ سولیست بنام در دوره بیست و هفتم جشنواره موسیقی فجر حاصل تلاش هایی بود که در سال اول مسئولیت انجام شد.
وی ادامه داد : مهمترین اتفاق جشنواره بیست و هشتم نیز حضور ˈگارسیا فونتس ˈ نوازنده کنترباس فرانسوی بود که با استقبال چشمگیرعلاقه مندان به موسیقی ملل مواجه شد .
مسئول بخش بین الملل جشنواره موسیقی از حضورانورابراهم به عنوان نقطه عطف این دوره جشنواره نام برد و گفت: این نوازنده عود چهره شناخته شده ای در ایران است و طرفداران قابل توجه ای نیز دارد.
وی ادامه داد : قرار بود سال گذشته پذیرای این هنرمند مشهور باشیم اما به دلیل کمبود منابع مالی میسر نشد و امسال توانستیم این هنرمند را به بخش بین الملل جشنواره بیست و نهم دعوت کنیم .

** حضور چهره های سرشناس موسیقی اعتبار جشنواره را بالا برده است
صدیقی در ادامه سخنان خود گفت: از دوره بیست و هفتم جشنواره موسیقی فجر روند رو به رشدی را در جذب هنرمندان سرشناس برای اجرای کنسرت در این رویداد شاهد بودیم.
وی ادامه داد: این هنرمندان بعد از بازگشت به کشور خود به موسیقیدان هم سطح خود اطلاع رسانی می کنند که یک جشنواره در ایران برگزار می شود و همین مهم زنجیروار در میان هنرمندان بین الملل انتقال می یابد. حضور هنرمندانی از این دست موجب شده در سال های اخیر جشنواره موسیقی فجر در منطقه رشد خوبی داشته باشد و امیدوارم این روند در سال های آتی نیز ادامه داشته باشد .
وی افزود: افق روشن ما آنجا است که هنرمندان برای حضور در جشنواره درخواست کنند و ما گزینه های بیشتری برای جشنواره داشته باشیم .

** کنسرت های هنرمندان بین المللی کلاس آموزشی است
صدیقی با بیان اینکه هنرمندان بین المللی از تجربه های بالای اجرایی برخوردارند، گفت: فعالان و علاقه مندان به موسیقی کشور با حضور در این کنسرت می توانند شرایط تازه را در خصوص نوازندگی و هنرمند بودن تجربه کنند .
وی ادامه داد: نکته ای که باید به آن اشاره کنم رفتار این هنرمندان سرشناس و برخورد آنها به علاقه مندان خود است .
صدیقی خاطرنشان کرد: این هنرمندان پس از خستگی فراوان و بعد از کنسرت به میان علاقه مندان خود می آیند عکس می گیرند، یادگاری می دهند و غیره اما در مقابل اگر هنرمند ایرانی در همین سطح نوازندگی بود طبیعتا بلافاصله بعد از کنسرت سالن را ترک می کرد .
وی ادامه داد : ما حرفه ای گری را باید از این هنرمندان یاد بگیریم و بدانیم که آرتیست واقعی کسانی هستند که به تمامی خصوصیات هنری مجهزاست .

** جشنواره موسیقی فجر در مسیر رشد قرار گرفته است
صدیقی گفت : جشنواره بیست و نهم فجر با تمام کاستی و کمبود ها سعی دارد به عنوان تنها رویداد جدی موسیقی کشور به وظیفه خود که انتقال بار علمی به علاقه مندان موسیقی است عمل کند .
وی در پایان افزود: باید همگی کمک کنیم تا جشنوار در مسیر رشد خود بتواند از موانع گذر کرده و در نهایت به عنوان یک جشنواره پویا در عرصه های بین المللی خود نمایی کند .
بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر 24 بهمن الی 1 اسفند همزمان در تهران و شش شهرستان برگزار می شود .
فراهنگ (4)** 9252**1601**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




20/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن