واضح آرشیو وب فارسی:ایسنا: پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸
«راجر واترز» از «اسکارلت جوهانسون» به خاطر شرکت در تبلیغ یک شرکت اسرئیلی انتقاد کرد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «راجر واترز» نوازنده و خوانندهی سرشناس و بنیانگذار گروه معروف «پینک فلوید» که از منتقدان سرسخت سیاستهای رژیم صهیونیستی است،از «اسکارلت جوهانسون» بازیگر و خوانندهٔ معروف آمریکایی دانمارکی تبار به خاطر شرکت در تبلیغ یک شرکت اسرئیلی به شدت انتقاد کرد. به گزارش ایندی دایر، راجر واترز در پستی در صفحه شخصیاش در شبکه اجتماعی فیسبوک از اقدام اسکارلت جوهانسون مه برای شرکت در تبلیغ یک شرکت اسرائیلی از عضویت در موسسه بینالمللی خیریه آکسفام خودداری کرد به شدت انتقاد کرده و از سایر هنرمندان خواسته در این مسیر گام برندارند. راجر واترز اعلام کرده که برای متقاعد کردن اسکارلت جوهانسون برای انصراف از این اقدامش چند بار با او تلفنی صحبت کرده، اما اسکارلت جوهانسون در نهایت درخواست وی را رد کرده و به زودی از این تصمیم خود پشیمان شده و تاوان سختی برای آن خواهد داد. راجر واترز در اوت 2013 نیز در نامهای که از طریق صفحه شخصیاش در شبکه اجتماعی فیسبوک و وبسایت فلسطینی «انتفاضه الکترونیک» منتشر کرد از تمام موسیقیدانان سرتاسر جهان خواست تا وی را در بایکوت فرهنگی رژیم اشغالگر قدس همراهی کنند. در نامهی واترز آمده است: برادران و خواهران خانوادهی راک اند رول برای شما مینویسم تا درخواست کنم به من و هزاران هنرمند سرتاسر جهان پیوندید و بایکوتی فرهنگی را علیه این رژیم اعلام کنید. راجر واترز یکی از مدافعان طرد رژیم اشغالگر قدس است که در جنبشهای متعددی برای طرفداری از تحریم رژیم صهیونیستی حضوری فعال داشته و تلاش میکند موسسات را از سرمایهگذاری در این رژیم منصرف کند. «الویس کاستلو» و «آنی لنوکس» از دیگر موسیقیدانان سرشناسی هستند که در این گونه فعالیتها شرکت میکنند. راجر واترز خواننده، ترانه سرا و آهنگساز انگلیسی است که به عنوان هسته اصلی گروه پینک فلوید از وی یاد میشود. خلاقیت واترز در خلق سبک خاصی از موسیقی «سایکدلیک راک» موج جدیدی را در جامعه موسیقی دهه 60 و 70 میلادی به راه انداخت. او بین سالهای ۱۹۶۵ تا ۱۹۸۵ عضوی از گروه پینک فلوید بود و به عنوان نوازندهی گیتار بیس و خواننده فعالیت میکرد. پس از رفتن «سید برت»، وی به عنوان ترانهسرا و مفهومدهنده اصلی آلبومهای پینک فلوید نقش عمدهای ایفا کرد و همراه با پینک فلوید توانست در دههی ۷۰ میلادی به موفقیتهایی با آلبومهای مفهومی «نیمه تاریک ماه»، «کاش اینجا بودی»، «حیوانات» و «دیوار» برسد. وی به دلیل اختلاف با سایر اعضای پینک فلوید، گروه را در سال ۱۹۸۵ ترک کرد و به یک نبرد حقوقی با سایر اعضا بر سر نام و آهنگهای پینک فلوید پرداخت. آنها در ۱۹۸۷ خارج از دادگاه به حل و فصل این موضوع پرداختند و تا سال ۲۰۰۵ اجرایی با هم نداشتند. انتهای پیام
کد خبرنگار:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: ایسنا]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]