تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818968911




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیش از 137 هزارراس گوسفند و بز در ماهنشان علیه بیماری شاربن مایه کوبی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بیش از 137 هزارراس گوسفند و بز در ماهنشان علیه بیماری شاربن مایه کوبی شد زنجان- ایرنا- رییس دامپزشکی شهرستان ماهنشان از واکسیناسیون 137 هزار و 764 راس گوسفند و بز علیه بیماری شاربنˈسیاه زخمˈ در 10 ماهه نخست سال جاری در این شهرستان خبر داد.


رحمت روضه چائی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سه هزار و چهار راس گاو و گوساله نیز در این مدت علیه بیماری شاربنˈسیاه زخمˈ مایه کوبی شده است.
وی یادآورشد: 9 هزار و 296 راس گاو و گوساله و 60 هزار و 605 راس گوسفند و بز نیز در 10 ماهه نخست سال جاری در شهرستان ماهنشان علیه بیماری تب برفکی مایه کوبی شد.
روضه چائی ابرازکرد: تب برفکی در مناطق روستایی معمولا به اسمˈدباغˈ رایج بوده و نوعی بیماری ویروسی به شدت واگیر است که سریع منتشر می شود.
رییس دامپزشکی شهرستان ماهنشان گفت: این بیماری در دام های جوان تلفات بیشتری به جا می گذارد و در دام های پیر تلفات کمی دارد.
روضه چایی افزود: کنترل بیماری تب برفکی به دلیل داشتن سویه های مختلف ژنتیکی مشکل است و واکسیناسیون دام ها انجام می شود.
وی تصریح کرد: 580 راس تک سمیˈ اسب، قاطر و الاغˈ علیه بیماری شاربن واکسینه شده اند.
روضه چایی ادامه داد: بیماری آبله بیماری ویروسی است که به دو فرم پوستی و احشایی نمایان می شود.
وی خاطرنشان کرد: این بیماری به شکل تاول های حاوی مایعات در فرم پوستی در ناحیه کشاله ران، نواحی صورت، گوش و زیر دم بروز می کند.
رییس دامپزشکی شهرستان ماهنشان گفت: در فرم احشایی نیز بیماری آبله عمدتا ریه حیوان را درگیر می کند و حیوان های جوانˈ بره و بزغالهˈ به این فرم بیماری بسیار حساس هستند.
روضه چایی علت عمده تلفات را عفونت باکتریایی افزوده شده به این ضایعات ویروسی ذکر کرد.
وی تصریح کرد: 113 هزار و 466 راس گوسفند و 26هزارو 179 راس بز علیه بیماری آبله، سه هزار و 970 راس گاو و گوساله و 76 هزار و 202 راس گوسفند و بره و 24 هزارو 979 راس نیز بز و بزغاله علیه بیماری بروسلوزˈتب مالتˈ در شهرستان ماهنشان واکسینه شده اند.
روضه چایی افزود: 479 قلاده سگ علیه بیماری هاری، 80 راس گاو و گوساله و 450 راس گوسفند علیه بیماری شاربن علامتی مایه کوبی شده اند و بقیه طرح های مایه کوبی نیز همچنان ادامه دارد.
7325/596
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




17/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن