تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن هرگاه سخن گويد ياد (خدا) مى كند و منافق هرگاه سخن گويد بيهوده گويى مى كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802479409




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مصرف بيش از 5هزار تن كاتاليستدر كشور/فزايش 15 ميليارد دلاري ظرفيت سرمايه گذاري در شركت فلات قاره ايران


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: نفت در هفته اي كه گذشت؛
مصرف بيش از 5هزار تن "كاتاليست"در كشور/فزايش 15 ميليارد "دلاري" ظرفيت سرمايه گذاري در شركت "فلات قاره ايران"
اتمام حفاري "فاز 17و18" تا اواخر بهمن ماه سالجاري،مصرف بيش از 5هزار تن "كاتاليست" در كشور، تولید بنزین یورو ٤ در پالایشگاه نفت لاوان،صحت محموله هاي نفت "صادراتي" توسط بازرسان ايراني از مهمترين موضوعاتي است كه در عرصه نفت و گاز و پتروشيمي مورد تاكيد قرار گرفت.


به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، موضوعات مهم و داغ در عرصه نفت و گاز و پتروشيمي در 6 روز گذشته روز گذشته یعنی از شنبه  20 دی ماه تا پنج شنبه  26دی ماه  اخبار  مختلفي در حوزه نفت و گاز منتشر شده است که از بین این اخبار تنها چند موضوع داغ و جریان ساز وجود داشت که در ادامه این گزارش به این موضوعات پرداخته مي شود.

وابستگی به درآمدهای نفتی سبب ضعف تکانه های قیمتی نفت می شود


وابستگی به درآمدهای نفتی باعث ضعف کشور به خصوص در زمان های مواجهه با تکانه های قیمتی نفت می شود برای رسیدن به افق چشم انداز 20 ساله کشور در حوزه امنیت غذایی باید از تولیدات داخلی حمایت اساسی صورت گیرد.

محمد حسین کریم رئیس انجمن توسعه روستایی ایران با اشاره به اینکه کارشناسان معتقدند بخش کشاورزی مادر تمام صنایع دنیاست، افزود: به جای اصلاحات ارضی و تکه تکه کردن زمین بایستی اصلاحات منابع آبی در کشور صورت می گرفت تا راندمان تولید در این بخش افزایش می یافت. از لحاظ منابع آبی، ایران پنجمین کشور آبیاری جهان است ولی راندمان آب در تولید بخش کشاورزی در کشور حدود 30 درصد است که باید برای این معضل بزرگ هم چاره اندیشی کنیم.

تولید بنزین یورو ٤ در پالایشگاه نفت لاوان


دادور، از ارتقا کیفیت بنزین تولیدی در واحد قدیمی بنزین سازی اين پالایشگاه به سطح استاندارد خبر داد و گفت: در صورت تصويب شركت ملي پالايش و پخش، تا پايان امسال كيفيت بنزين توليدي اين پالايشگاه به يورو 4 تبديل مي شود.

تولید بنزین روزانه واحد قدیم پالایشگاه را یک میلیون و ٣٠ هزار لیتر با اکتان ٨٧ اعلام کرد و گفت: ٦٠٠ هزار لیتر نفتا نیز در این واحد تولید می شود.

شرکت پالایش نفت لاوان در سال ١٣٥٥ با عنوان مجتمع تقطیر لاوان زیر نظر پالایشگاه شیراز با ظرفیت ٢٠ هزار بشکه نفت مورد بهره برداری قرار گرفت.

اتمام حفاري "فاز 17و18" تا اواخر بهمن ماه سالجاري


تاكايدي از پيشرفت 98درصدي حفاري در فازهاي 17 و 18 خبر داد و گفت: پيش بيني مي شود كه فاز 17 و 18 تا اواخر بهمن به اتمام برسد.

تعداد 22 حلقه چاه در فازهاي 17و18 حفاري مي شود كه از اين تعداد 14 چاه در اوايل سالجاري تكميل شده و هم اكنون عمليات حفاري 10 حلقه چاه در فاز 18 تكميل و تحويل كارفرما شده است.

آخرين حلقه چاه فاز 18 در حال تعمير است كه نهايتا اواخر دي ماه به اتمام مي رسد و در فاز 17 پارس جنوبي 7 چاه تحويل داده شده و 2 چاه رشته تكميلي باقي مانده است. در فاز 17 عمليات راندن رشته تكميلي و مشبك كاري را انجام مي دهد  به احتمال زياد تا نيمه دوم بهمن ماه به اتمام مي رسد.

راه‌اندازي واحد شماره 2 بازيافت گوگرد در شرکت پالايش گاز ايلام


مديرعامل شركت پالایش گاز ایلام، از راه اندازي واحد شماره 2 بازیافت گوگرد اين شرکت خبر داد و گفت: واحد شماره یک اين پالايشگاه تا پایان سال 92 راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار مي گيرد.


صرفه جويي 300 ميليارد ريالي "پايانه هاي نفتي" در سال جاري/ صحت محموله هاي نفت "صادراتي" توسط بازرسان ايراني


موسوي از صرفه جويي 300 ميليارد ريالي در حوزه عمليات و تعميرات در شركت شركت پايانه هاي نفتي ايران خبر داد.

در سال جاري شركت پايانه هاي نفتي در راستاي صرفه جويي بيشتر، با بررسي شرح كارها و پيمان ها، توانست هزينه هاي غير ضروري را حذف كند. در اين راستا با مشاركت همگاني كاركنان، استفاده از امكانات و تجهيزات داخلي شركت و اتكا به نيروي هاي متخصص و پر تلاش، اين شركت توانست در حوزه عمليات و تعميرات به صرفه جويي 300 ميليارد ريالي در دست يابد.



افزايش ذخیره سازی "نفت خام کشور" به 4 میلیون بشکه


مدیر مهندسی و ساختمان شرکت پایانه های نفتی ایران از پیشرفت 97 درصدی احداث چهار مخزن یک میلیون بشکه ای نفت خام در جزیره خارگ خبر داد و گفت: تا پایان سال جاری چهار میلیون بشکه نفت به ظرفیت ذخیره سازی کشور افزوده می شود.

اجرایی شدن توافق "ژنو" زمینه افزایش "صادرات نفت" را فراهم می‌کند


مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران گفت: بر اساس پیش بینی های انجام شده با عملیاتی شدن توافق نامه ژنو زمینه مناسبی برای افزایش صادرات نفت ایران فراهم می شود.

طراحي پايه واحد "بازيافت گوگرد"(SRU) پالايشگاه "گاز بيدبلند" به اتمام رسید


مدير پژوهش و فناوري شركت ملي گاز از اتمام موفقيت آميز طراحي پايه واحد بازيافت گوگرد( SRU) پالايشگاه گاز بيدبلند در جهت كاهش مخاطرات زيست محيطي خبر داد.

افزايش 15 ميليارد "دلاري" ظرفيت سرمايه گذاري در شركت "فلات قاره ايران"/ تزريق روزانه 410 هزار بشكه آب به چاه‌هاي نفت


مديرعامل شركت نفت فلات قاره از افزايش 15 ميليارد دلاري ظرفيت سرمايه گذاري به علت كشف ميادين جديد در اين شركت خبر داد.



حافظي با اشاره به سابقه 40 ساله شركت نفت فلات قاره ايران، گفت: اين شركت در چهار منطقه عملياتي، از شمالي ترين نقطه خليج فارس ( بهرگان) تا جنوبي ترين نقطه در جزيره خارگ، لاوان و سيري فعاليت دارد. در سال هاي اخير نيز مناطق عملياتي قشم و كيش نيز به حوزه فعاليت اين شركت افزوده شده است.

وي از تزريق روزانه  410 هزار بشكه آب به چاه هاي نفتي و همچنين تزريق گاز و تزريق همزمان آب و گاز خبر داد و گفت: اين امر سبب تمايز شركت نفت فلات قاره ايران از ديگر شركت هاي توليدي مي شود.

كاهش مصرف روزانه "بنزين" كشور/ مصرف ٨٧٥ میلیون لیتر "گازوییل"


میانگین مصرف روزانه بنزین کشور با روندی کاهشی نسبت به هفته قبل به ٦٣ میلیون لیتر رسید.

مجموع "مصرف گاز" كشور به 475 ميليون مترمكعب رسيد


سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: مجموع مصرف گاز(دوشنبه 23 دي ماه) در كشور به 475 ميليون متر مكعب گاز رسيد ه كه نسبت به روز گذشته 10 ميليون متر مكعب كاهش داشته است.


پيشرفت95درصدي خطوط لوله و کابل گذاري ميدان "نفتي رشادت"


مديرعامل شرکت توسعه سازه‌های دریایی، از اجرای پروژه خطوط لوله و کابل زیردریایی میدان نفتی رشادت به منظور انتقال نفت به جزيره لاوان خبر داد و گفت: کار کابل گذاري اين طرح انجام شده و در هم اکنون از 95درصد پيشرفت برخورداراست.

شرکت گاز در قبال حوادث ناشی از گاز در داخل منازل مسکونی وظیفه‌ای ندارد


یوسفی پور گفت: شرکت گاز در خصوص کنترل کیفی و تايید لوله کشی داخلی گاز منازل وظیفه ای ندارد اما در صورت بروز مشکل موضوع را به شرکت گاز اطلاع دهند و ناایمن بودن گاز داخلی منزل از طریق نظام مهندسی اثبات شود گاز منزل مسکونی مربوطه تا زمان رفع مشکل قطع می شود.

سرمايه گذاري 20 ميليون دلاري براي تجهيز آزمايشگاه ها و كنترل كيفيت "كاتاليست"/ مصرف بيش از 5هزار تن كاتاليست در كشور


رييس پژوهشكده كاتاليست و نانو فناوري پژوهشگاه صنعت نفت گفت: طي سال هاي گذشته حدود 20 ميليون دلار براي تجهيز آزمايشگاه ها و پايلوت هاي كنترل كيفيت كاتاليست هاي پرمصرف صنايع پالايش نفت ، گاز و پتروشيمي هزينه شده است.

انتهاي پيام/









تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن