تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن نیک را از هر کسی ، هر چند به آن عمل نکند ، فرا گیرید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818896263




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مراکز تاسیس مرکز مطالعات راهبردی تخصصی کتاب راه اندازی می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیرعامل موسسه خانه کتاب: مراکز تاسیس مرکز مطالعات راهبردی تخصصی کتاب راه اندازی می شود تهران- ایرنا- مدیرعامل موسسه خانه کتاب با بیان اینکه اوضاع کتاب با توجه به شان جمهوری اسلامی ایران خوب نیست گفت: نیازمند تاسیس مرکزمطالعات راهبردی تخصصی کتاب بوده و این مراکز باید راه اندازی شود.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، نجفعلی میرزایی روز چهارشنبه در مراسم معارفه خود به عنوان مدیرعامل جدید موسسه خانه کتاب گفت: یکی از اتفاقات خوب این مجموعه آن است که هیئت امنایی اداره می شود، حرکت تیمی دارد، یعنی مانند دستگاه های دولتی با نامه های رسمی و بروکراسی اداری اداره نمی شود ، بنابراین موسسات هیئت امنایی آسیب های کمتری دارند.
مدیرعامل خانه کتاب با اشاره به اظهارات مطرح شده معاون فرهنگی وزیر ارشاد دراین مجموعه گفت: این خواسته ها و تاکید وی درباره وظایف خانه کتاب نقطه هدفم خواهد بود، قطعا در ادامه مسیر از نقطه نظرات او استفاده می شود.
میرزایی با تشریح برخی برنامه های خود در این موسسه فرهنگی گفت: دراولین اقدام با ارایه فراخوانی برای تحول می از دوستان می خواهیم که ایده های خود را بفرستند چون براین باورم یک ایده از صد کتاب بهتر خواهد بود.
مدیرجدید خانه کتاب با تاکید براینکه اوضاع کتاب با توجه به شان جمهوری اسلامی اصلا خوب نیست، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در بین مقامات سیاسی دنیا از نظر کتاب دوستی یکی از شخصیت های بی نظیر هستند، اما وضع کتاب ما در شان این راهبرد و اصول نیست و در نتیجه من به صحبت ها و توصیه های آقای صالحی بر می گردم و آنها را تایید می کنم ما به یک مرکز مطالعات راهبردی تخصصی کتاب نیاز داریم.
میرزایی در ادمه با بیان اینکه درحال حاضر برای نظارت و ممیزی کتاب، ده ها هزار تیتر و گزارش مشاهده می کنیم، تصریح کرد: با تمام این اخبار ، اما یک گزارش درباره الگوهای نظارتی نمی بینیم.
مدیرعامل خانه کتاب در پایان قول مساعد داد تا تمام تلاش خود را برای ایجاد یک مرکز تخصصی مبنی بر رصد کتاب و ارائه یک سند ملی برای کتاب بکار ببندد.
در ادامه این مراسم معاون فرهنگی موسسه خانه کتاب ، این موسسه را به لانه زنبور تشبیه کرد و گفت: چند هفته پیش به همراه یکی از علمای قم موسسه ای رفته بودیم که در آن سکوت حاکم بود اما موسسه خانه کتاب همواره مملو از شور و صداست. از این رو آن را به مانند لانه زنبور می دانم.
علی اوجبی در ادامه با تشریح کارهای انجام گرفته در دوره شجاعی صایین گفت: اقدامات شایسته ای انجام شده و این موفقیت ها با سهیم شدن تک تک همکاران در خانه کتاب صورت گرفته است.
وی راه اندازی سایت شیخ آقا بزرگ که در آن نسخ خطی معرفی و به مراجعان ارائه می شود، برگزاری موفقیت آمیز چند دوره جایزه کتاب سال، جایزه گام اول، کتاب فصل، جشنواره نقد کتاب، جشنواره خلیج فارس، راه اندازی خبرگزاری کتاب را ار جمله کارهای شجاعی برشمرد.
فراهنگ(3)**1355**1601**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن