تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگـر بنـده‏اى... در ابتداى وضويش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد همه اعضايش از ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819179206




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سالانه نیمی از ظرفیت معادن زنجان استخراج می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سالانه نیمی از ظرفیت معادن زنجان استخراج می شود زنجان - ایرنا - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان ، گفت: فقط نیمی از ظرفیت هفت میلیون تنی معادن این استان سالانه استخراج می شود.


علی معصومی روز چهارشنبه در مراسم بهره برداری از واحد صنعتی آرسام گرانیت غرب، افزود: زنجان یکی از استانهای غنی از نظر تنوع و ظرفیت معادن موجود محسوب می شود.
وی یادآورشد: با وجود چنین ظرفیتی احداث واحدهای فرآوری مواد معدنی برای جلوگیری از خام فروشی و دستیابی به ارزش افزوده بیشتر ضروری به نظر می رسد.
معصومی اظهار کرد: احداث واحدهای فرآوری برای فعال کردن ظرفیت موجود در معادن زنجان نیز اقدامی ضروری است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، گفت: هم اکنون در این استان 255 معدن دارای پروانه بهره برداری با ظرفیت هفت میلیون تن وجود دارد.
وی خاطر نشان کرد: به دلیل مشکلاتی از جمله مسائل اقتصادی، سالانه فقط 5/3 میلیون تن از آن استخراج می شود.
معصومی ادامه داد: شرکت آرسام گرانیت یکی از واحدهای صنعتی در حوزه معدن محسوب می شوند که می تواند زمینه بهره برداری از معادن سنگ این استان را گسترش دهد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، گفت: در سطح این استان 47 واحد فرآوری سنگ گرانیت و تراورتن وجود دارد که نیمی از آنها غیر فعال و یا نیمه فعال هستند.
وی افزود: آرسام گرانیت می توان به فعال شدن واحدهای معدنی و فرآوری گرانیت در این استان کمک کند.
معصومی یادآورشد: در سال جاری مجوز برای 20 معدن پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری 117 میلیون ریال و اشتغال 113 نفر صادر شد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه هم اکنون 194 پروانه اکتشاف به صورت فعال در این استان وجود دارد، از صدور 20 گواهی اکتشاف در سال جاری اشاره کرد.
به گفته وی ظرفیت این معادن که در سال جاری برای آنها پروانه اکتشاف صادر شده است به چهار میلیون و 700 هزار تن می رسد.
رییس هیات مدیره شرکت آرسام گرانیت غرب نیز در این مراسم زنجان را از استانهای معدنی کشور خواند و تکنولوژی مورد استفاده در این واحد صنعتی را متناسب با آخرین فناوری روز جهان عنوان کرد.
جمال الدین اشتری ادامه داد: اغلب تولیدات این واحد صنعتی صادراتی بوده و از ماه های قبل که تولید آزمایشی سنگ تزئینی گرانیت آغاز شده، محصولات مورد توجه کشورهایی همچون عراق، قطر و استرالیا قرار گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: برای راه اندازی این واحد صنعتی 300 میلیون ریال سرمایه گذاری شده که منجر به اشتغالزایی به صورت مستقیم برای 85 نفر و غیر مستقیم برای 300 نفر شده است.
اشتری ظرفیت تولید سالانه این واحد صنعتی را 480 هزار متر مربع انواع تایل گرانیت عنوان کرد.
7319/522
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




16/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن