تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819049493




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ابلاغ مجموعه رهنمود انجام آزمون بحران برای مدیریت ریسک به شبکه بانکی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

ابلاغ مجموعه رهنمود انجام آزمون بحران برای مدیریت ریسک به شبکه بانکی تهران - ایرنا - بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ؛ مجموعه «رهنمود انجام آزمون بحران» را به منظور مدیریت ریسک و تعمیق مفاهیم و روش های بانکداری نوین در نظام بانکی به شبکه بانکی ابلاغ کرد.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا، مدیریت ریسک که شامل فرآیند شناسایی، اندازه گیری، کنترل و کاهش انواع ریسک و همچنین ایجاد یک رویکرد آینده نگر نسبت به مسائل و مشکلات احتمالی در حوزه کسب و کار است، جزء جدایی ناپذیر فرآیند مدیریت موثر و ایجاد فضای کسب و کار ایمن موسسات اعتباری (بانک ها و موسسه اعتباری غیربانکی) هستند.
بنابر این، در سال های اخیر استفاده از تکنیک ها و روش های مدیریت مؤثر ریسک در نهادهای مالی به خصوص مؤسسات اعتباری توسعه بیشتری پیدا کرده است. یکی از روش های مربوط به این رویکرد که برای مدیریت موثر ریسک بسیار حائز اهمیت بوده و روش های مختلف اجرایی را در برمی گیرد، روش آزمون بحران است.
به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، این آزمون، یک ابزار تکمیلی در کنار دیگر ابزارهای مدیریت ریسک بوده و میزان آسیب پذیری یا مقاومت مؤسسات اعتباری را در برابر شوک های مختلف مثلاً شوک اعتباری یا نقدینگی تعیین کرده و نشان می دهد موسسات اعتباری تا چه میزان می توانند زیان های ناشی از وقوع این شوک های احتمالی را پوشش داده و به فعالیت خود ادامه دهند.
همچنین، یکی از دستآوردهای انجام این آزمون، تعیین میزان سرمایه مورد نیاز مؤسسات اعتباری برای رویارویی ایمن و بدون مشکل با شوک های احتمالی و شرایط بحران می باشد. در نتیجه، انجام آزمون بحران و استفاده از نتایج آن در تدوین برنامه احتیاطی و پیشگیرانه می تواند به حفظ ثبات مالی شبکه بانکی کشور در شرایط وقوع شوک و بحران کمک شایانی کند.
با توجه به اهمیت و لزوم برخورداری مؤسسات اعتباری از ابزاری مناسب برای انجام مدیریت ریسک و تدوین برنامه احتیاطی ، بانک مرکزی مجموعه «رهنمود انجام آزمون بحران» مصوب بیست و نهمین جلسه 11 آبان ماه امسال کمیسیون مقررات و نظارت موسسات اعتباری این بانک که به تأیید رییس کل بانک مرکزی نیز رسیده را به عنوان گام اولیه جهت معرفی و اجرای این آزمون و ایجاد بستری مناسب برای انجام مدیریت مؤثر ریسک، ابلاغ می نماید.
ضروری است بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی زیرساختهای عملیاتی لازم را برای تدوین برنامه آزمون بحران فراهم کرده و در فواصل زمانی مناسب، این آزمون را انجام دهند و از نتایج بدست آمده در راستای شناسایی، کنترل و یا کاهش انواع ریسک استفاده کنند.
این رهنمود مشتمل بر بخش هایی است که به برنامه ریزی برای اجرایی کردن آزمون بحران کمک شایانی می کند.
اقتصام(1)9141*1558
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




15/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن