تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):در روز جمعه هيچ عملى برتر از صلوات بر محمد و خاندان او (ع) نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803673808




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

من... عروس بن لادن/ داستان 9 سال زندگی عذاب آور


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


من... عروس بن لادن/ داستان 9 سال زندگی عذاب آور فرهنگ > کتاب - کارمن در این کتاب پس از حادثه یازده سپتامبر که نام خانوادگی بن‌لادن را به همه دنیا شناساند، تعبیر دیگری از این خانواده و حاکمان عرب دارد: «سعودی‌ها طالبان‌هایی در ناز و نعمت هستند!»

پگاه روشان - کتاب «من... عروس بن لادن» نوشته کارمن بن‌لادن با ترجمه فرشته خجندی را نشر تماشا منتشر کرده است. برای خواندن این کتاب نیازی نیست که یک کتاب خوان حرفه‌ای یا رمان بازی قهار باشید. نام نویسنده این کتاب برای هر شخصی در دنیا می‌تواند سوال برانگیز و محرک کنجکاوی باشد به ویژه برای ما مردمانی که نزدیک‌ترین فاصله جغرافیایی را با اتفاقات مربوط به این نام خانوادگی داشته‌ایم. «من...عروس بن لادن» به زبان‌های فرانسه، انگلیسی، آلمانی، هلندی، ایتالیایی و اسپانیایی ترجمه شده و به محض چاپ در فرانسه در لیست پرفروشترین کتاب‌ها قرار گرفت. کارمن، دختر نیمه ایرانی که مادرش از اشراف زادگان بوده است، به همسری «ایسلام بن لادن» درمی‌آید. با تمام فراز و نشیب‌ها، او مدت‌ها در میان این خانواده مقتدر عرب در دل صحرای عربستان زندگی می‌کند و اکنون پس از گذشت سال‌ها، آن زمان را به «موقعیتی قرون وسطایی در قلب صحرا با دلارهای بی‌حساب» تشبیه می‌کند. او شرح می‌دهد که چگونه به یک عرب سعودی ثروتمند که در ژنو فرانسه ملاقات می‌کند، دل می‌سپارد و آنگاه پس از روزهای سعادت و شادکامی، با واقعیت تلخ زندگی در داخل یک خانواده مقتدر سعودی روبه‌رو می‌شود. کارمن بن لادن در این کتاب از خاطرات زیبای کودکی و دوران تلخ زندگی مشترک می‌گوید. اما پس از حادثه یازده سپتامبر که نام خانوادگی بن‌لادن را به همه دنیا شناساند، تعبیر دیگری از این خانواده و حاکمان عرب دارد: «سعودی‌ها طالبان‌هایی در ناز و نعمت هستند!»
او نُه سال زندگی مشترک خود را در یک جامعه مرد سالار به ترتیب زمان نقل می‌کند. جامعه‌ای که به اعتقاد او در آن زن‌ها چیزی جز حیوانات خانگی نیستند. کتاب به سبک یک دفترچه خاطرات است. شرحی است از تلاش‌ها و تقلاهای بی‌وفقه او برای تطبیق یافتن با قوانین و محدودیت‌هایی که به اندازه هوای صحرای عربستان خفقان‌آور است. اکنون نویسنده بعد از آن حادثه تلخ، شجاعانه افشای حقیقت را برگزیده. از نظر او افشاگری تنها راه جنگ علیه وحشت است. معاملات غیرآبرومند، جنگ قدرت بین برادرها، ارتباط با خانواده سلطنتی و ... تنها پاره‌ای از اسرار مقتدرترین خانواده عربستان است که کارمن پرده از آن‌ها برمی‌دارد. نویسنده ما را با خود به قلب طبقه حاکم عربستان سعودی و خانواده بن لادن می‌برد. یک موقعیت قرون وسطایی در قلب صحرا که فقط دلار به آن افزوده شده است. او از خانواده بن لادن می‌گریزد، برای نجات فرزندانش (وفا، ناجیه، نور) می‌جنگد، و علنا اُسامه را محکوم و از عربستان سعودی انتقاد می‌کند.
در بخشی از آغاز کتاب می خوانیم:
«...وقتی به گذشته نگاه می‌کنم زندگی پر فراز و نشیبی را در پشت سر می‌بینم که حتی برای خودم نیز عجیب می‌نماید. با عربی از خانواده مقتدر عربستان سعودی ازدواج کردم، او یک «بن لادن» بود و من مجبور شدم سال‌ها با قوانین و محدودیت‌های کشور عربستان زندگی کنم. اکنون تنها خاطرات خوش من، مربوط به سال‌های کودکی است که به سرزمین مادری‌ام، ایران که همچون باغی پر رمز و راز بود سفر می‌کردم.
عروس خانواده مقتدر «بن لادن» بودن، به ویژه برای من که یک خارجی محسوب می‌شدم شرایطی خاص داشت که امروز سعی در افشای آن دارم و نکاتی را بیان خواهم کرد که شاید برای تمامی مردم دنیا عجیب به نظر آید ولی بدانید که من با تمام وجود آن را حس کرده‌ام. من...که عروس بن لادن بودم! همچنین کارمن در شروع داستان، زندگی‌اش را پس از شنیدن حادثه یازده سپتامبر چنین شرح می‌دهد:
در حالی که دوستم مشغول شرح دادن آن فاجعه بود، چیزی درونم چنگ انداخت. این حادثه یک تصادف نبود. می‌بایست یک حمله عمدی و طرح‌ریزی شده در کشوری باشد که من عاشقانه دوستش داشتم و وطن دوم من محسوب می‌شد. منجمد شدم و به محض اینکه فهمیدم در زیر تمامی این حوادث سایه برادر شوهرم، اُسامه بن لادن نهفته است، وحشتی عجیب سراپای وجودم را لرزاند...
6060  



سه شنبه 15 بهمن 1392 - 08:14:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن