تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803911762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دامدار خویشتن دار از قاتل گوسفندان خود گذشت/ اسلحه ای که به روی گرگ هم کشیده نشد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > غرب > لرستان مهر گزارش می دهد؛
دامدار خویشتن دار از قاتل گوسفندان خود گذشت/ اسلحه ای که به روی گرگ هم کشیده نشد
ازنا - خبرگزاری مهر: در حالی که در ماه های اخیر شاهد اخباری از برخوردهای تاسف بار با گونه های حیات وحش بودیم، شنیدن خبر ترحم یک دامدار در شهرستان ازنا به گرگی که به گوسفندانش حمله کرده می تواند در نوع خود جالب و منحصر به فرد باشد.



به گزارش خبرنگار مهر، ماجرا از این قرار است که پنج روز پیش دو قلاده گرگ به یک دامداری که در پنج کیلومتری شهر ازنا در حاشیه جاده ازنا - دورود واقع شده است حمله می کنند و دو راس گوسفند را تلف می کنند. بهروز قلی الیگودرزی مالک این دامداری با وجود در اختیار داشتن سلاح مجاز شکاری از کشتن این گرگ ها خودداری کرده و پس از فرار یکی از گرگ ها، گرگ دیگر را به دام می اندازد.

این دامدار با وجود اینکه گرگ ها از انواع کمیاب یا در حال انقراض جانوران در ایران و جهان نیستند با خودداری از تیراندازی و کشتن این گرگ انسانیت و حس طبیعت دوستی خود را به نمایش می گذارد تا الگویی باشد برای شکارچیانی که در حق طبیعت و گونه های حیات وحش جفا می کنند. به خاطر علاقه به طبیعت و محیط زیست به گرگ آزار نرساندم قلی الیگودرزی صاحب این دامداری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پنج روز پیش دو قلاده گرگ از طریق دریچه ی پشت بام وارد محل نگهداری گوسفندان شده و دو راس گوسفند را تلف کردند. وی ادامه داد: به محض متوجه شدن از موضوع وارد محل نگهداری گوسفندان شدیم و یکی از گرگ ها را فراری داده و گرگ دیگر نیز به دام افتاد.

این دامدار با بیان اینکه خودم و پسرم علاقه زیادی به حیوانات و طبیعت داریم افزود: با وجود در اختیار داشتن اسلحه و سگ های شکاری از آزار رساندن به این گرگ خودداری کرده و به موضوع را به محیط زیست اطلاع دادیم. از این اقدام ارزشمند تجلیل می کنیم منصور درویشی رئیس اداره محیط زیست شهرستان ازنا نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت : با توجه به شرایط جوی و بارش برف های متعدد در زمستان سال جاری گونه های حیات وحش برای یافتن غذا به حواشی روستاها و شهر ها مراجعه می کنند. وی با اشاره به اقدام ارزشمند و شایسته این دامدار ازنایی و اطلاع به ماموران محیط زیست افزود: با بررسی و تایید موضوع توسط مامورین این اداره پیگیر خسارت های وارده به این فرد هستیم.

درویشی با بیان اینکه همه گونه های حیات وحش ارزشمند هستند اظهار داشت: به دلیل تشویق و ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست و حیات وحش با اهدای هدیه ای از این اقدام ارزشمند تجلیل خواهد شد. وی با تاکید بر حفظ و حراست از همه گونه های حیات وحش از همشهریان خواست در صورت مواجه شدن با موارد مشابه مراتب را به اداره محیط زیست اطلاع دهند. رئیس اداره محیط زیست شهرستان ازنا افزود: پس از بررسی های کارشناسان دامپزشکی در مورد سلامت این گرگ در زیستگاه خود که پناهگاه حیات وحش سفید کوه شهرستان ازنا است رهاسازی خواهد شد در حالی که پیش از این یک کلیپ ویدیویی در فضای مجازی منتشر شده بود که پس از حمله گرگ به گوسفندان گرگ به دام افتاده به صورت فجیعی به دست چند سگ شکاری تکه پاره می شود اقدام ارزشمند و خویشتندارانه ی این دامدار و کشاورز ازنایی آموزنده و الگویی برای حفظ و حراست از حیات وحش است.


۱۳۹۲/۱۱/۱۵ - ۰۶:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 71]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن