تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803376519




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بیست و پنجمین همایش علمی - تحقیقی مذاهب اسلامی در زاهدان پایان یافت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بیست و پنجمین همایش علمی - تحقیقی مذاهب اسلامی در زاهدان پایان یافت زاهدان - ایرنا - بیست و پنجمین همایش علمی - تحقیقی مذاهب اسلامی با حضور علما، محققان و فرهیختگان فرقین داخل کشور پس از دو روز برگزاری در سرسرای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان در زاهدان به کار خود پایان داد.


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی در این همایش، علمای شیعه و سنی در رابطه با موضوعاتی همچون امامت و حکومت اسلامی مطلوب دینی در دوران معاصر، نقش زنان در حکومت های دینی، اهل بغی و کالبدشکافی اندیشه های خروج بر حکومت های کشورهای اسلامی و جایگاه حاکم اسلامی در اندیشه های سیاسی فرقین در سه کمیسیون بانوان، کمیسیون فقهی و کمیسیون سیاسی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
رییس کمیسیون سیاسی این همایش روز دوشنبه در حاشیه اختتامیه همایش به ایرنا گفت: اعضای کمیسیون سیاسی که از علمای فرقین شیعه و سنی بودند در پایان نشست های خود در 12بند به اتفاق نظر رسیدند که موضوع ˈدین اسلام آخرین دین کامل الهی است که مبانی و مبادی شریعت و سیاست را تبیین و به منصه ظهور رسانده است و شروط عمومی حاکم عبارت از عقل، بلوغ، ذکوریت، عدل، آگاهی به حوادث، آگاهی به حکام استˈ از مهمترین بند بیانیه پایانی همایش محسوب می شود.
حجت الاسلام ˈغلام حسین اعرابیˈ افزود: بر اساس توافقات صورت گرفته در این کمیسیون مسلمانان حق براندازی حکومت را به صرف برخی نارضایی ها ندارند و تنها در صورتی می توانند با حکومت مبارزه کنند که حاکم مرتد شده باشد، حکومت اسلامی باید از حقوق اقلیت های دینی طبق موازین شرعی پاسداری کرده و نهادهای جمهوری اسلامی منطبق بر موازین اسلامی است و در آن حق حاکمیت مردم سالاری دینی و انتخاب حاکم از سوی مردم منطبق بر موازین سیاسی اسلامی است.
وی اظهار داشت: عنوان ˈمجلس خبرگان مصداقی از اهل حل و عقد است که وظیفه تعیین حاکم را برعهده دارد، امر به معروف و نهی از منکر به عنوان نظارتی عام تضمین کننده صلاح و سداد حکمرانان است، نظام اسلامی ماهیتی متفاوت با سکولاریزم و لاییک دارد و بر مسلمانان چه شیعه و چه سنی لازم است که نگران تلاش های مخرب اسلام ستیزان باشند و توطئه های آنان را با وحدت و اسنجام خنثی سازندˈ از دیگر بندهای این کمیسیون در بیانیه پایانی محسوب می شود.
وی گفت: اعضای کمیسیون سیاسی در پایان این همایش جریان های اخیر در کشورهای اسلامی از جمله تبلیغات سوء علیه فرق که در ماهواره ها صورت می گیرد و همچنین درگیری های طالبان و جریانات تکفیری را محکوم کردند.
رییس کمیسیون بانوان این همایش نیز به ایرنا گفت: در این کمیسیون که برای نخستین بار تشکیل شد، جمعی از بانوان فرهیخته حوزوی و دانشگاهی به بیان دیدگاههای اسلام، چالش ها و راهکارهایی در این زمینه پرداختند.
مجتهده ˈزهره صفاتیˈ با اشاره به هفت بند که مورد وفاق در این کمیسیون قرار گرفت، افزود: اولویت و محور قرار دادن خانواده و حفظ کیان آن، تاکید بر مساله تحصیل و رشد علمی و فکری زن، درک صحیح از زنان با حفظ حقوق و کرامت انسانی آنان و تعریف مشاغل متناسب با وضعیت فیزیکی و ظرفیت های بانوان از مهمترین مصوبات این کمیسیون است.
مولوی ˈعبدالصمد ساداتیˈ به عنوان رییس کمیسیون فقهی این همایش نیز به ایرنا گفت: موضوعاتی از جمله توجه و عمل به اسوه نبوی و سیرت نبی مکرم اسلام (ص) در تمام ابعاد زندگی، ترویج این مساله که اسلام دین وحدت، شفقت و مهربانی است و همه را از خشونت، تنفر، سوء رفتار و اخلاق منع می کند و گسترش توجه به امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از مهمترین وظایف امت اسلامی از مهمترین مصوبات این کمیسیون بوده است.
7307/2729
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن