تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بخشنده ترین شما پس از من کسی است که دانشی بیاموزد آنگاه دانش خود را بپراکند. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818794856




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نامه 26 انجمن اسلامی دانشگاه های سراسر کشور به دبیر شورای نگهبان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نامه 26 انجمن اسلامی دانشگاه های سراسر کشور به دبیر شورای نگهبان تهران - ایرنا- 26 انجمن اسلامی دانشگاه های سراسر کشور با انتشار بیانیه ای از مواضع دبیر شورای نگهبان انتقاد کرده و از وی خواستند تریبون های نظام را جناحی نکنید.


در این بیانیه که روز دوشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفته آمده است: در سال های گذشته، آفت هایی گریبانگیر نظام مردمی مقدس اسلامی شده که دستاوردها و آرمان های موعود آن را در معرض خطر قرار داده است، از آن جمله اینکه گاه جریانی با استفاده ابزاری از فرصت خدمت به انقلاب و مردم، در جهت تثبیت موقعیت سیاسی و تأمین منافع جناحی خود کوشیده و در نتیجه تفکیک قوا و توازن نیروهای سیاسی را تهدید کرده است.
ˈفلسفه ی وجودی نهاد های نظامی، امنیتی، قضایی، تریبون های نماز جمعه، شورای نگهبان، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و رسانه های وابسته به نهادهای حاکمیتی که مستقیم یا غیرمستقیم از بیت المال تغذیه می شوند، به نحوی است که باید از دعواهای سیاسی بین جناح ها به طور جد پرهیز کنند و با رویکردی قانونی و بی طرفانه منادی وحدت و یکپارچگی در جامعه باشند.ˈ
در ادامه آمده است: شاهد بوده ایم برخی از دستگاه ها در موارد گوناگون و در راستای منافع سیاسی از موقعیت خود استفاده ابزاری کرده و آنچنان که باید و شاید اصل بی طرفی سیاسی رعایت نشده است.
ˈ چندی پیش دبیر محترم شورای نگهبان که دارای نقش تعیین کننده برای تأیید صلاحیت و نظارت بر انتخابات، یعنی آوردگاه تمام گروه ها و دسته های سیاسی می باشند و در زیر ذره بین قضاوت افکار عمومی قرار دارند، خود را تا سطح لیدری یک جریان سیاسی پایین آورده و گفته اند: «اصولگرایان حرکت کنند، از گذشته عبرت بگیرند، نقاط ضعف خود را بشناسند و آنها را برطرف کنند. بعضی ها برای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی دارند طراحی می کنند و نقشه می کشند، باید مراقب بود که به اهداف شوم خود نرسند.»
این انجمن های دانشجویی افزوده اند: اکنون باید از ایشان پرسید آیا دبیر شورای نگهبان به عنوان نهادی که ناظر و داور بر انتخابات است نباید بی طرف باشد؟ چطور داوری که خود مربی یک تیم است می تواند عادلانه بر روند بازی نظارت کند، حال آنکه از نظر فقهی نیز یکی از شروط داوری ذی نفع نبودن داور در نتیجه ی حکم است؟ آیا دبیر محترم شورای نگهبان عواقب این اظهار نظر های شائبه برانگیز خود را بر عهده می گیرند؟ بهتر نیست برخی جریانات و گروه های سیاسی به جای اینکه با استفاده از تریبون های ملی و امکانات عمومی دوپینگ سیاسی کنند و مدام بر طبل رد صلاحیت رقیبان سیاسی خود بکوبند، اندیشه های سیاسی خود را در فضایی آزاد به معرض انتخاب مردم بگذارند تا این مردم باشند که در چارچوب مردمسالاری دینی گزینه های مد نظر خود را انتخاب کنند که همگان نیز باید به رای مردم احترام بگذارند.
این تشکل های دانشجویی در بخش دیگری از بیانیه خود آورده اند: شاهد بوده ایم که رئیس شورای سیاستگزاری ائمه ی جمعه که جلسات وحدت اصولگرایان در جهت انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی با محوریت ایشان برگزار می گردد، گفته اند : «امروز وحدت برای اصولگرایان مانند غذا و هوا حیاتی است». این سخنان در شرایطی بیان می شود که ائمه ی جمعه که نماینده ی مستقیم رهبری در شهر های مختلف هستند، باید با همان مشی پدرانه به دنبال یکپارچگی و وحدت همه ی جامعه باشند نه اینکه در لوای یک تدارکاتچی، از نفوذ و تریبون خود برای منافع حزبی بهره ببرند.
در این بیانیه آمده است: فریضه عبادی- سیاسی نماز جمعه متعلق به هیچ جناح و گروه سیاسی نیست و نباید از این ابزار دینی استفاده ی تشکیلاتی کرد. آیا گمان نمی کنند اینکه رهبری در همین انتخابات ریاست جمهوری اخیر مدام تذکر داده اند که هیچ کاندیدایی مد نظر ایشان نیست و نفیاً و اثباتاً در مورد هیچ کدام نظری ندارند، تعریضی به نمایندگان و منتصبین و مرتبطین به ایشان نیز باشد؟
در ادامه آمده است: ما انجمن های اسلامی دانشگاه های سراسر کشور به عنوان چشم بیدار جنبش دانشجویی مسلمان ایران به جهت تحکیم وحدت و انسجام ملی، بار دیگر متولیان این مناصب و دستگاه ها را مخاطب قرار داده و تأکید می کنیم که مسئولان امر موظفند از اقداماتی که شائبه استفاده سیاسی و جناحی از تریبون های ملی و بیت المال را دارد، پرهیز نمایند. در صورت شکست در رقابت های انتخاباتی، شکست جناح سیاسی مورد حمایت ایشان به منزله ی عدم مقبولیت حاکمیت قلمداد گردد و در صورت پیروزی، شائبه ی استفاده یک جناح از تریبون های ملی، بیت المال و امکانات عمومی به نفع خود و در نتیجه رقابت نابرابر و ناسالم، به وجود آید.
فراهنگ(1)**9303**1601**
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]




14/11/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن